וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב שיטפונות: נחסמה התנועה ביציאה מאילת ובצומת הערבה

הצפות וסחף הובילו לשיבושי תנועה באזור העיר הדרומית. כביש 40 נחסם לתנועה ממצפה רמון לציחור בשני הכוונים, וכביש 90 נחסם בערבה לסירוגין. מאות אלפים יצאו לטייל ברחבי הארץ. ומה התחזית המלאה לסוף השבוע?

צלמים זמניים מורשים

חרף תחזית מזג האוויר, פקדו היום (חמישי) מאות אלפי ישראלים את האתרים השונים ברחבי הארץ. החל משעות הערב צנחו הטמפרטורות ובדרום נצפו שיטפונות שהביאו לחסימות כבישים.

היציאה מאילת וצומת הערבה נחסמו לתנועה לשני הכיוונים עקב שיטפונות וסחף של סלעים על הכביש. כביש 40 נחסם לתנועה ממצפה רמון לציחור בשני הכוונים עקב שטפונות וסחף על הכביש. כביש 90 נחסם לסירוגין לשני הכוונים לפני פונדק רמון עקב שטפונות וסחף על הכביש. ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות ולנקוט משנה זהירות. קיבוץ עין יהב הודיע כי הוא פותח את דלתות המבנים הציבוריים בו לטובת הנוסעים שנתקעו בדרכם.

כביש 90 באזור ק"מ 102 (כושי) 13 באפריל 2017. חטיבת המשטרה, אתר רשמי
כביש 90, היום/אתר רשמי, חטיבת המשטרה

"מזג האוויר השונה לא מנע מהמוני בית ישראל לפקוד את חופי אילת ולא הבריח אף אחד מהם", אמר מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת. "כולם ממתינים לקיץ שישוב מחר למחוזותינו. העיר אילת וחופי הים הקסומים ערוכים לארח את כולם".

כביש 4 באזור כלא הדרים, נחסם לתנועה בשני הכוונים עקב הפגנה של 300 חרדים עם עצורים. ניידות משטרה במקום מטפלות בהזרמת התנועה והכוונות הנהגים. ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות.

שטפונות בערבה 13 באפריל 2017. שי מחדשות רמי קט, מערכת וואלה! NEWS
השיטפונות בערבה/מערכת וואלה! NEWS, שי מחדשות רמי קט

רשות הטבע והגנים דיווחה כי 130 אלף מטיילים פקדו את השמורות השונות, ודווח על תנועה ערה במיוחד בגנים הלאומיים קיסריה, מצדה, ירקון והבשור, בנחל עיון, בשמורת תל דן, במערת הנטיפים ובשמורת עין גדי. כמו כן, החברה להגנת הטבע ערכה את יום שביל ישראל בפעם הראשונה, ובו השתתפו יותר מ-20 אלף איש. נמל תל אביב נסגר אחר הצהריים למבקרים, לאחר שהאתר הגיע לרף העומס המרבי.

מרשות הכנרת נמסר כי מאה אלף נופשים פקדו את חופי האגם מתחילת החג, ושבשעות הצהריים שהו בו כ-17 אלף נופשים. החיפושים אחר שלושת הנעדרים שהתהפכו אתמול במי האגם נמשכים באזור חוף לבנון.

מטיילים בפארק נחל חדרה, 13 באפריל 2017. עירית חדרה, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בפארק חדרה, היום/מערכת וואלה! NEWS, עירית חדרה
הפגנת חרדים ליד כביש 4 עקב הפגנת חרדים. קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים", אתר רשמי
המפגינים בדרכם לחסום את כביש 4/אתר רשמי, קבוצת "מחאות החרדים הקיצוניים"

"ניכר כי תחזית מזג האוויר השפיעה על תנועת המטיילים, אך עדיין זכינו לראות תנועה ערה הן בשמורות הטבע והן בגנים הלאומיים", אמרה רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והשנים. "אלו שכן בחרו בטבע ובאתרי המורשת בסופו של דבר זכו לעוד יום יפה של טיולים ושלל פעילויות. משעות הצהריים התעצמה עוד יותר תנועת המטיילים. שמחנו לראות שגם אלפי הלנים בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ היו דבקים במטרתם ולא נטשו, למעט בודדים, את החניונים, למרות שבחלקם שרר אתמול בלילה מזג אוויר פחות נוח וגם גשם לפרקים".

מטיילים ונופשים בחוף דוגית שבכנרת, 13 באפריל 2017. רשות הכנרת, מערכת וואלה! NEWS
נופשים בכנרת במבט מלמעלה/מערכת וואלה! NEWS, רשות הכנרת

מקק"ל נמסר כי היערנים דיווחו על ירידה של 40% בכמות האשפה שנאספה בפארקים וביערות מתחילת החג. בין הסיבות לירידה הניכרת בכמות הפסולת: עליה במודעות המטיילים לנושא השמירה על הניקיון. "אנחנו מציבים פחים, מחלקים שקיות, שולחים יערנים ומבקשים מהמטיילים לקחת את האשפה איתם. הקהל מגלה אחריות רבה ומשתף פעולה", נמסר.

מטיילים בפארק נחל חדרה, 13 באפריל 2017. עירית חדרה, מערכת וואלה! NEWS
יצאו לטייל חרף התחזיות. פארק נחל חדרה/מערכת וואלה! NEWS, עירית חדרה

מזג האוויר היה נוח בשעות הבוקר, והצפי לגשמים ברשות המים התרכז בשעות הצהריים והערב, כשגשמים מדרום ירדן וצפון סיני עשו את דרכם לערבה ולנגב. החשש משיטפונות נותר בעינו. ברשות הטבע והגנים קראו למטיילים להתעדכן במזג האוויר ובפעילויות באתרים במוקד שמספרו 3639*.


בהמשך הערב יהיה מעונן חלקית עדמ מעונן וצפוי חגשם מקומי קל. מחר מזג האוויר יהיה דומה, ובהרי הצפון ינשבו רוחות ערות ותחול ירידה בטמפרטורות. ביום שבת הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

בתחילת השבוע הבא, לעומת זאת, הטמפרטורות ישובו לעלות ותורגש התחממות קלה הן ביום ראשון והן ביום שני, ויהיה בהיר.

חניון לילה בגן לאומי גן השלושה 13 באפריל 2017. לימור פרידמן, רשות הטבע והגנים
חניון אוהלים בגן השלושה/רשות הטבע והגנים, לימור פרידמן
סיורים מודרכים בגן לאומי בית שערים 13 באפריל 2017. מגי מגנזי מוסקוביץ', רשות הטבע והגנים
סיור בגן הלאומי בית שערים/רשות הטבע והגנים, מגי מגנזי מוסקוביץ'

השיטפונות בערבה הביאו גם להצפות באיזור נחל נחושתן הסמוך לאתר הקמפינג בפארק תמנע. בעקבות כך, פונו מהמקום כ-50 איש שהגיעו לאתר על מנת ללון במקום.

"היום ירדנו לאילת יחד עם עוד 50 חברים לחופשה בפארק תמנע, יצאנו בצהריים והחל לרדת גשם וברד במצפה. הגענו לתמנע ב-18:15 והיינו אומרים להיות באוהל אבל הוא לא עמד הגשמים ובאתר ביקשו שנפנה את המקום", סיפרה יעל אלבז, תושבת עומר.

לדבריה, האוהלים לא עמדו במזג האוויר, "חלקם שטו בנחל, אין לנו לאן ללכת. חיפשנו מקומות באילת והכול מלא, אז עכשיו אנחנו באולם של מרכז המבקרים מחפשים מזרונים. הכול חסום, אין לאן להתפנות כרגע, זה המצב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו לאן ללכת". שיטפון בפארק תמנע, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיטפון בפארק תמנע, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: ברמת הגולן מ-12 מעלות הלילה ו-19 מעלות מחר, בחיפה 19-15, בתל אביב 22-15, בירושלים 19-12, בעין גדי 26-21, בבאר שבע 22-15, במצפה רמון 21-12 ובאילת 27-21.

אור רביד השתתף בהכנת הכתבה.

(עדכון ראשון: 14:52)

גשם בכביש סמוך לנהריה, 12 באפריל 2017. שלומי גבאי
גשם סמוך לנהריה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully