וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי שהקפיצו מדינה שלמה – משפטם של מביימי החטיפה עוד לא החל

12.4.2017 / 18:45

אלפי שוטרים וחיילים יצאו לחפש אחר ניב אסרף, לאחר שחברו טען כי נחטף בשטחים, רק כדי לגלות שהשניים ביימו את החטיפה בתקווה שנושיו של אסרף יוותרו על חובו. למרות כתב האישום החמור נגדם, ותביעה בסך 600 אלף שקלים, הראיות בתיק עוד לא החלו להישמע

צילום: בני בן סימון, מור שאולי; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

(בווידאו: גרסתו של אסרף, אפריל 2015)

ניב אסרף עלה לכותרות לפני שנתיים לאחר שביים את חטיפתו באזור קריית ארבע כדי לברוח מנושיו, יחד עם חברו ערן נגאוקר. אלא שמשפטם של השניים לא החל גם שנתיים לאחר האירוע חמור, שהוביל לכתב אישום נגד השניים בגין
קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומסירת ידיעה כוזבת, ובתביעת פיצויים לרשויות הביטחון בסך של יותר מ-600 אלף שקלים.

האירוע החמור, שבמסגרתו דיווח חברו של אסרף כי הוא נעלם באזור הסמוך להתנחלות, הוביל להקפצתם של אלפי חיילים ושוטרים שביצעו סריקות באזור – קצת פחות משנה לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ומבצע החיפוש "שובו אחים".

על פי כתב האישום, אסרף ביים את חטיפתו כדי להתחמק מתשלום חובות של עשרות אלפי שקלים, שאותם צבר לאחר שהשתתף בהימורים לא חוקיים. נגאוקר, המיוצג על ידי הסניגוריה הציבורית, שוכנע להצטרף אליו לתפילה במערכת המכפלה בחברון ב-2 באפריל 2015. לחברו הוא אמר שבכוונתו להיעלם כדי שחברתו, שנפרדה ממנו, תחזור אליו.

הפרסום בעקבות היעלמותו, הסביר אסרף, יגרום לכך "שחברתו תדאג לו". נגאוקר ניסה להניא אותו מהתכנית, אולם בסופו של דבר הסכים לשתף פעולה. בדיעבד התברר לו כי כוונתו האמתית של אסרף הייתה שנושיו ינטשו את הכוונה לגבות ממנו את הכסף לאחר שיפורסם כי נחטף.

עוד בוואלה! NEWS:
אב בית בישיבה בירושלים חשוד בהתעללות מינית בתלמידים ובילדי שכניו
ניצל את המדים לביצוע עבירות: 8 שנות מאסר לשוטר שאנס פלסטינית
כתב לאחמד טיבי "עוד מעט תמות" וזוכה: "לא יכל לממש את האיום"

מסע"ת מחוץ לביתו של ניב אסרף, באר שבע. אפריל 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
אסרף מחוץ לביתו בבאר שבע, 2015/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

השניים עצרו לאכול בקריית ארבע, שם תכננו את פרטי התכנית המשותפת: אסרף יסתתר בנקודת מסתור בסמוך לכניסה להתנחלות ונגאוקר יצא ממנה ברכבו, יביים פנצ'ר, יעצור בצד הדרך וידווח לכוחות הביטחון כי חברו נכנס לכפר ערבי ולא יצא ממנו. עוד קודם לכן בחרו את הנקודה שבה יוציאו לפועל את התכנון. אסרף הצטייד במזון והלך לנקודת המסתור, כשהוא מותיר מאחור את מכשיר הפלאפון שלו כדי למנוע את איתורו. נגאוקר ביים את הפנצ'ר ולאחר מכן חזר לקריית ארבע, שם דיווח למשטרה על היעלמו של חברו.

מיד עם קבלת הדיווח הוקפצו למקום כוחות משטרה וצבא בהיקפים גדולים כשהחשש היה כי אסרף נחטף על ידי ארגון טרור, בדומה לחטיפה שאירעה קצת פחות משנה לפני כן. נגאוקר לא חשף את המזימה של השניים גם כשנחקר במשטרה באותו ערב. רק בחקירת השב"כ שנערכה שעות ספורות לאחר מכן הודה כי לא מדובר בחטיפה, והוביל את חוקריו למקום המסתור של אסרף.

ערן נגאוקר משתחרר עם ניב אסרף, בית המשפט השלום בירושלים אפריל 2015. טלי מאייר
טען כי חשש שאסרף יפגע בעצמו. נגאוקר/טלי מאייר

אסרף עצמו, באותה העת חייל משוחרר בן 22, טען בתחילה כי ביצע את המעשה על רקע חובות של 70 אלף שקל שבהם היה נתון באותה תקופה ושבגינם קיבל איומים מצד גורמים עברייניים. אולם במענה לכתב האישום שהגיש לבית המשפט לפני כמה חודשים, טען אסרף כי לאחר שזכה בטוטו החל להיסחט על ידי גורמים עברייניים מבאר שבע ושאיימו על חייו. הוא תיאר כי היה נתון באותה העת ב"מצוקה נפשית קשה", וכי כתוצאה ממצוקה זו פעל כפי שפעל. נגאוקר טען בפני בית משפט השלום כי אסרף אמר לו שהוא שבור לב בגלל פרידה מחברתו, וכי הוא שוקל להתאבד בעקבות כך. לדבריו, הוא שיתף פעולה עם אסרף רק משום שחשש שיפגע בעצמו.

אך למרות המהירות שבה הוגש כתב האישום ולמרות ההחלטה להגיש תביעה אזרחית לא שגרתית נגד השניים, הראיות בתיק כלל לא החלו להישמע. ניסיונות גישור, הליכים מקדמיים, בקשות לגילוי חומרי חקירה ודחיות חוזרות ונשנות הובילו לכך שהתיק נקבע לשמיעת הוכחות רק לחודשים הקרובים.

מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר כי "הפרקליטות הגישה את כתב האישום כחודשיים לאחר האירוע ומאז מתנהל התיק בבית המשפט בהתאם לקביעת השופטת שדנה בתיק. הנאשמים טענו טענות מקדמיות שנדחו על ידי בית המשפט והפרקליטות ביקשה לקבוע מועד לשמיעת הראיות".

ניב אסרף שנעדר באזור חברון, מרץ 2014. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הראיות טרם נשמעו. ניב אסרף/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
הארכת מעצר לצעירים שביימו חטיפה. גדעון צנטנר
נגאוקר/גדעון צנטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully