וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת אבטחה כבדה ומצלמות במעגל סגור: הרב ברלנד שוחרר ממאסר

6.4.2017 / 15:00

ועדת השחרורים שחררה את הרב, שהורשע בעבירות מין, בשל מצבו הרפואי. לוואלה! NEWS נודע כי ברלנד ישהה בבית החולים בנוכחות שישה מאבטחים ומצלמות אבטחה. עורכת דינו: "הוא קרא לחסידיו להאיר פנים למתלוננים ולא לפגוע באיש"

עריכה: יאיר דניאל

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" שהורשע בעבירות מין בנשות קהילתו, שוחרר היום (חמישי) מהכלא. לפי החלטת ועדת השחרורים, הרב בן ה-80 שמצבו הרפואי קשה שוחרר ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא ישהה בה בתנאי מעצר בית תחת אבטחה צמודה.

הרב התמוטט אתמול בכלא ניצן שבו ריצה את עונשו מאז הורשע בנובמבר האחרון. הוא הובהל באמבולנס לבית החולים ואושפז בו. מפקד בית המעצר ניצן יחתום בהמשך על טפסי השחרור וסוהרי שירות בתי הסוהר יעזבו את המחלקה בבית החולים.

לידי וואלה! NEWS הגיעו פרטים מתוך תכנית האבטחה שעליה התחייב הרב ובהתאם אליה הוחלט לשחררו. לפי התכנית, חברת האבטחה "צוות 5" תציב אבטחה פיזית ואמצעים לפיקוח על שהיית ברלנד בבית החולים על מנת לשמור על שלומו וביטחונו בכל זמן שהייתו במקום. במסגרת זו, יוצב מאבטח אחד בחדר האשפוז של ברלנד ותפקידו יהיה לדאוג שלא יימצא אדם זר מעבר לאנשים הנושאים אישור בחדר, למנוע קשר פיזי או טלפוני עם גורמים ללא אישור ובנוסף לדווח על כל שינוי בחדר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: חייל בן 20 מטלמון נהרג בפיגוע בצומת עפרה
שר החוץ הסורי: "לעולם לא נשתמש בנשק כימי, גם לא נגד טרוריסטים"
מיליוני שקלים נמצאו בחשבונו של הצעיר שאיים על מוסדות בארה"ב

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
המאבטח יוודא שבחדרו של ברלנד נמצא רק מי שקיבל אישור לכך/תצפית TPS, הלל מאיר

מחוץ לחדר, יוצבו שלושה מאבטחים נוספים שתהיה להם אפשרות לצפות באמצעות מסך אחר הנעשה בחדר ובמידת הצורך יוכלו להתערב בנעשה בתוכו. שני מאבטחים נוספים יוצבו במסדרון המחלקה בה מאושפז הרב ברלנד. בחדר האשפוז עצמו תוצב מצלמה, התמונות ממנה יועברו 24 שעות ביממה למוקד החברה המאויש בכל זמן על מנת לערב את הגורמים המתאימים בעת שיידרש. בסך הכול, שישה מאבטחים ומצלמות במעגל סגור יאבטחו את שהייתו של הרב בבית החולים ובמלונית.

עו"ד רותם טובול, המייצגת את הרב, אמרה לוואלה! NEWS כי "החלטת ועדת השחרורים הייתה ראויה ומאוזנת, בפרט לנוכח מצבו הרפואי של הרב ברלנד שהחמיר לאחרונה. אנחנו מאמינים ומקווים שהרב יוכל לקבל את הטיפול הרפואי בדרך הזו. הרב הביע התנצלות עמוקה במהלך הדיון וקרא לכל חסידיו להאיר פנים לכל המתלוננים נגדו ולא לפגוע באיש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאות מחסידיו של הרב ברלנד הפגינו מול שגרירות דרום אפריקה במחאה על מעצרו. מערכת וואלה! NEWS
הפגנה של מאות מחסידיו של ברלנד, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS

הרב ברלנד סובל מגידול סרטני וגם במהלך חג הפסח ישהה במלונית בבית החולים, עד לדיון מעקב בעניינו של ועדת השחרורים ב-20 באפריל. הוא לא יורשה לצאת מהארץ עד חודש אוקטובר הקרוב. בדיון יידרש הרב להציג לוועדה את לוח המפגשים שבהם ייטול חלק במסגרת תכנית השיקום שהוכנה לו. לפי החלטת הוועדה, על ברלנד "להוכיח כי נקט את כל האמצעים הדרושים שעליהם סוכם עמו במהלך הדיון לפיהם יובטח שלומם של כל המתלוננים בפרשה זו באופן שלא יאונה להם כל רע מעתה ועד עולם".

על ברלנד נגזרו 18 חודשי מאסר, לאחר שהודה והורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה שביצע בנשים שהגיעו אליו לקבלת יעוץ במסגרת הסדר טיעון. הוא שב לארץ בחודש יולי האחרון, לאחר שנמלט ברחבי העולם במשך יותר משלוש שנים. חלק מעונשו נוכה בחודשי המאסר שריצה בדרום אפריקה לפני הסגרתו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully