וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מאבק: המדינה נאלצה להכיר בטרנסג'נדר שילד תינוק כאב לבנו

4.4.2017 / 10:32

למרות התנגדות משרד הפנים, בהוראת בג"ץ קיבלו בני הזוג דניאל ויונתן מרום מרמת גן הכרה בתעודות הזהות שלהם כי שניהם אבות לתינוק תומר, אותו ילד יונתן. עם זאת, המדינה מסרבת להנפיק תעודת לידה בה יונתן מוכר כאב התינוק, ולא כאמו

נושא – רישומו של תינוק שנולד לבני זוג שאחד מהם יהונתן מרטון טרנסג'נדר, משרד הפנים רמת גן, 4 באפריל 2017. ראובן קסטרו
דניאל ויונתן במשרד הפנים. "בשורה משמחת"/ראובן קסטרו

משרד הפנים, שסירב לרשום טרנסג'נדר כאב לבנו, העניק הבוקר (שלישי) לזוג דניאל ויונתן מרום מרמת גן, ספחים חדשים לתעודות הזהות, בהם מופיעים שניהם כאבות של בנם תומר, זאת בעקבות הוראת בג"ץ למשרד. עד כה נאלץ יונתן להופיע בתעודת הלידה של בנו כאמו – למרות ששינה את מינו לזכר בתעודת הזהות כבר לפני שמונה שנים.

עם זאת, למרות שבספחים תוקן סעיף המין של יונתן, והוא נרשם כזכר, התינוק בן השנה טרם קיבל את תעודת הלידה המשקפת את התיקון - בו יונתן עדיין מופיע כאם. התינוק תומר נולד במרץ אשתקד, אך משרד הפנים ורשות האוכלוסין סירבו להכיר בהם כאבות.

לאחר חמישה חודשים בהם משרד הפנים סירב להכיר בהם כמשפחה, ואף שינה את מינו של יונתן לנקבה ללא ידיעתו והסכמתו, עתרו הזוג מרום והאגודה למען הלהט"ב לבג"ץ באמצעות עורכי הדין דניאלה יעקובי וחגי קלעי. בעקבות העתירה, הסכימה המדינה לרשום את הילד בתעודות הזהות של האבות, ולתקן את סעיף המין של יונתן בתעודת הזהות. עם זאת, המדינה עדיין מסרבת להוציא לילד תעודת לידה שבה נרשם שיש לו שני אבות, ובתעודת הלידה מופיע שיש לו אם – יונתן בן ה-35, ואב – דניאל בן ה-31, הנחשבים לידועים בציבור מזה חמש שנים.

עוד בוואלה! NEWS:
קרוליינה הצפונית ביטלה את "חוק השירותים" שהפלה טרנסג'נדרים
"טרנסג'נדרים צעירים מנסים לשרוד עם הזהות שהעולם רוצה לראות"
דיווח: טראמפ וא-סיסי דנו בקיום פסגת שלום אזורית בקיץ הקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יהונתן ודניאל לאחר לידת בנם תומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זהו בוקר עם בשורות טובות", מסר הבוקר דניאל מרום לוואלה! NEWS, ששמח הן על העובדה כי קיבל הכרה כי הוא אביו של תומר בספח תעודת הזהות, והן על תיקון סעיף המין של בן זוגו. "בית המשפט אמר למדינה שהיא לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה. יש פה אמירה דרמטית. הגענו ללשכת משרד הפנים, וזה מרגש. במשך שנה נלחמתי לקבל אישור שאני אבא גם בתעודת הזהות".

עם זאת, מרום מדגיש כי ההחלטה לא לשנות את תעודת הלידה היא "הזויה. אנחנו נלחמים על זה עכשיו. לתינוק אין אם ואב – יש לו שני אבות. למה לטרטר אותנו עוד יותר? תנו לנו להיות המשפחה שאנחנו", אמר והתפלא על כך שהשינוי מוכר בתעודת הזהות, אך לא בתעודת הלידה, ומדגיש כי החשש העיקרי שלו עד כה היה שאם היה קורה משהו לבן זוגו, היחיד שרשום כהורה, מעמדו כלפי הילד היה עומד בסכנה.

עוד באותו נושא

"השפלה וזלזול": משרד הפנים סירב לרשום תינוק - כי אביו טרנסג'נדר

לכתבה המלאה

עורכת הדין דניאלה יעקובי, שייצגה את בני הזוג, אמרה כי "כתוצאה מהבג"ץ, המדינה הסכימה עוד לפני שהעתירה נידונה לרשום את בני הזוג כהורים בתעודות הזהות, ולהחזיר את סעיף המין של יונתן לזכר בספח. עם זאת, המדינה מסרבת להנפיק לילד תעודת לידה שבה יירשם שיש לו שני אבות, וכך היא קובעת למעשה שבמועד הלידה של תומר היו לו אמא ואבא".

"נמשיך את המאבק, ולא נוותר עד שנביא למצב שתעודת הלידה תשתנה", מדגישה עו"ד יעקובי. "אנחנו יודעים על לא מעט גברים טרנסג'נדרים שנמצאים בהיריון ואמורים ללדת, ואין סיבה שהם יצטרכו לעבור את אותו תהליך משפיל, בו משנים להם את המין בניגוד לרצונם, ומותירים אותם באוויר זמן רב. תומר חגג שנה לפני כחודש, וכל העת הזו – אם היה קורה משהו ליונתן, לא היה מי שיטפל בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully