וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גליק עתר נגד איסור העלייה להר הבית: "נתניהו חרג מסמכותו"

28.3.2017 / 10:26

חבר הכנסת מהליכוד עתר לבג"ץ נגד יו"ר מפלגתו, בטענה כי ראש הממשלה לא יכול היה להטיל את איסור העלייה להר על שרים וח"כים, ועל המשטרה אסור היה ליישם את הוראותיו, "שהן בלתי חוקיות מיסודן". "רק שיקולים פוליטיים עומדים בשורש האיסור", נכתב בעתירה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) הגיש הבוקר (שלישי) עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעניין איסור עליית שרים וחברי כנסת להר הבית. בעתירה טען גליק לפגיעה בחופש הדת והפולחן, בחופש התנועה ובחסינות חברי הכנסת.

"ראש הממשלה חרג מסמכותו כאשר הוא נתן למשטרת ישראל הוראות אופרטיביות ככלל, ובנוגע להר הבית בפרט, ובכלל זה ההוראה שלו למנוע את עליית חברי הכנסת להר הבית", נכתב בעתירה. "בהקשר זה ראש הממשלה נמצא גם בניגוד עניינים הפוסל לחלוטין את הוראותיו האופרטיביות למשטרה, שהן בלתי חוקיות מיסודן".

עוד בוואלה! NEWS:
תושב הצפון זוכה מרצח אמו: "לא רוצה לדעת מי הרוצח"
השרה שקד: "עידן נתניהו הגיע לסיומו? ימים יגידו"
ישראלי עצור בירדן; משפחתו: "בגלל משככי כאבים בלי מרשם"

כיפת הזהב, מתחם הר הבית, ירושלים. דצמבר 2015. קובי ריכטר, תצפית TPS
"אם הייתה סיבה מוצדקת לא לעלות, הרי שהיא כבר חלפה מן העולם". מתחם הר הבית/תצפית TPS, קובי ריכטר

עוד טען: "אף אם הייתה סיבה מוצדקת כלשהי להרחקת חברי הכנסת מהר הבית בחודש אוקטובר 2015, הרי שסיבה זו חלפה מן העולם כעבור חודשים ספורים לאחר מכן, ומאז רק שיקולים פוליטיים עומדים בשורש האיסור על חברי הכנסת לעלות להר הבית, חרף המצגים הכוזבים של המפכ"ל לחברי הכנסת".

הנחיית ראש הממשלה לאסור את העלייה הגיעה עם פרוץ גל הטרור בסוף 2015, בניסיון להרגיע את הרוחות. באפריל 2016 הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, כי הוא מאריך את יישום האיסור. "אני סבור כי לעת הזו, עליית חברי כנסת להר הבית עלולה להביא להחרפת המתיחות והסלמת האירועים בהר הבית ובסביבתו באופן שמהווה סכנה של ממש לביטחון המדינה", כתב בהודעה רשמית של המשטרה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בחודש שעבר ביטלה ועדת האתיקה של הכנסת את האיסור על חברי הכנסת לעלות להר הבית, כפי שהחליטה פעמיים בשנתיים האחרונות, לאור המצב הביטחוני. הוועדה דנה בסוגיה בעקבות פנייה של גליק, וקבעה כי הח"כים יוכלו לעלות להר, אך ורק בתיאום מלא עם המשטרה, אף שאזרחים מן השורה אינם נדרשים לתיאום כזה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, ציין בדיון את "השיפור הניכר במצב הביטחוני בהר הבית בחודשים האחרונים, ואת העובדה שבשנה החולפת ביקרו בהר מספר שיא של יהודים ושל מוסלמים". בשבועות האחרונים ניהל ח"כ גליק שורה של שיחות בנושא עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בכירים במשטרה וגורמים נוספים. אחרי שהבין כי נתניהו הוא היחיד שאינו מאפשר את העלייה של הח"כים להר הבית, הוא ניסה לתאם עמו פגישה, אך בינתיים ניסיונותיו לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully