וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית הרצליה קרא להגיע להלוויית ניצולת שואה - מאות נענו

20.3.2017 / 16:12

משה פדלון פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו קרא לתושבים לחלוק כבוד אחרון לאילנה בלומנפלד, שסבה ואביה נרצחו כשהייתה בת 6 בלבד. "מסע הלווייה מצומצם לא יעלה על הדעת", כתב. "שרדת את השואה אבל לא את ההזנחה בבית החולים", ספדה לה בתה

אילנה בלומנפלד. באדיבות המשפחה
"שרדה בגבורה את זוועות הנאצים". בלומנפלד/באדיבות המשפחה

ראש עיריית הרצליה משה פדלון פרסם הלילה (שני) הודעה ובה קרא לתושבי העיר ולציבור כולו להגיע להלווייתה של אילנה בלומנפלד, ניצולת שואה תושבת העיר שהלכה לעולמה אתמול. לקריאתו נענו כ-300 בני אדם שהגיעו אל בית העלמין החדש בהרצליה לחלוק לה כבוד אחרון. בין הנוכחים, ראש העיר בעצמו, בני נוער, פעילים תנועות נוער, ניצולי שואה, מכרים ובתה היחידה של בלומנפלד, יפית.

פדלון הסביר כי קריאתו מגיעה בשל החשש מהעובדה שרבים מבני משפחתה של בלומנפלד לא שרדו את השואה, ועל כן הלווייתה עלולה להיות מעוטת משתתפים. "שוחחתי עם הבת וביקשת רשות לכתוב את השורות הללו, לאחר שעלה חשש עמוק כי הטרגדיות שפקדו אותה ואת בני משפחתה יובילו למסע הלוויה מצומצמם עד בודד – דבר שלא יעלה על הדעת". לקראת סוף דבריו כתב ראש העיר כי "זה הזמן להגיע וללוות בדרכה האחרונה את האישה ששרדה בגבורה את זוועות הנאצים".

עוד בוואלה! NEWS:
סקר: כשליש מהאוכלוסייה היהודית בישראל מעוניינת לעזוב את הארץ
מפעיל מנוף נפצע בינוני מקריסת מנוף ברמת גן
צפו בתיעוד: ניסו לגנוב מהסופר ברמלה - וסיכנו את חיי התינוק

הפוסט שפרסם פדלון בפייסבוק

לאורך הפוסט גולל פדלון את סיפור גבורתה המרגש של בלומנפלד מימי מלחמת העולם השנייה ועד שעלתה ארצה. "אילנה נולדה בשרגורט בבוקובינה. בהיותה בת שש בלבד רצחו הנאצים את סבה ואת אביה משה. בחורף הגרמני הקשה היא נשארה לבד עם אחיה יעקב, כל זאת כאשר מכונות ההשמדה הנאציות מאיימות לשלוח יד בנפשה. כך, בין מחנות ההשמדה, מראות הזוועה ונגד כל הסיכויים - הצליחה להישאר בחיים".

אחרי המלחמה עלתה בלומנפלד לישראל. "את חייה בארץ הקדישה לזכר קורבנות השואה. בכל שנה ביום השואה, בטקס העירוני הוזמנה אילנה בשם כל ניצולי השואה בעיר לעלות על הבמה ולספר לבני הנוער את סיפורה, תוך כאב גדול אך למען מטרה אחרת: לעולם לא עוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הלוויתה של ניצולת השואה אילנה בלומנפלד, בית העלמין החדש, הרצליה. מרץ 2017. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתה של ניצולת השואה אילנה בלומנפלד, בית העלמין החדש, הרצליה. מרץ 2017/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"אימא, ילדותך הייתה יפה עד שהנאצים פרצו לחייכם ורצחו את משפחתך", ספדה לה בתה, יפית. "קצרה ידי מלתאר את שעבר עלייך. כששאלנו למה לא סיפרת לנו על השואה, אמרת שלא רצית שנגדל עם פחדים. לפני 18 שנים היכה בך שוב הגורל, כשבנך, אחי, דני, נפטר. חייך לא היו קלים. זכית לראות שילדתי את ילדיי, הושטת להם את ידך והיית מגשימת חלומותיהם. טיילנו יחדיו ורוב הזמן היית בביתנו. לפני שלושה שבוועת נפלת ונפצעת. כשהייתי במחיצתך בבית החולים, הסברתי לילדים שלא מפקירים חולים. לצערי, עקב הזנחה בבית החולים, שרדת את השואה אבל לא את ההזנחה הקשה בבית החולים".

יעקב תנעמי, בן 80, יו"ר המרכז לקשיש שהכיר את בלומנפלד, סיפר לוואלה! NEWS את תחושותיו נוכח מאות התושבים שהגיעו לבית העלמין. "זו יוזמה מרגשת של ראש העיר. אילנה הקדישה את חייה לשימור זיכרון השואה לדורות הבאים. אני זוכר שהדליקה משואה ביום הזיכרון האחרון, לא יאמן שהיא איננה".

סער רופא, תלמיד כיתה י"א בבית הספר "הראשונים" הגיע גם הוא להלוויה. "אילנה, זכינו להכיר אותך ולשמוע את סיפור הישרדותך", ספד לה והוסיף: "אנחנו מבטיחים שנשמר את סיפורך ומסורתך".

הלוויתה של ניצולת השואה אילנה בלומנפלד, בית העלמין החדש, הרצליה. מרץ 2017. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
קברה של אילנה בלומנפלד, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

ראש העיר פדלון ספד לבלומנפלד בהלוויה. "האישה האצילית שאנחנו מלווים היום בדרכה האחרונה הייתה אישה מופלאה", אמר. "אישה, שבכל פעם שפגשתי אותה ושוחחתי איתה, עוררה בי התפעלות והערכה עצומה. הערכה לדרך שבה היא בחרה להמשיך לחיות אחרי התופת שעברה, לאופטימיות ולתקווה שהיא שידרה, כשמצד שני, היא אף פעם לא שכחה את תקופה האימה והתופת והייתה נחושה להעביר את המסר הזה לדורות הבאים. אנו שנשארנו כאן, נחבק, נדאג ונשמור על בתך יפית ועל נכדייך. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

(עדכון ראשון: 9:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully