וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בתעשייה האווירית: מעצרו של אמל אסעד הוארך ביממה

16.3.2017 / 20:33

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הקצין הבכיר לשעבר בשל התפתחות בחקירה. ככל הנראה, נאספו עדויות המחזקות את החשדות נגד שורת בכירים, בהם גם יד ימינו של שר הרווחה, החשוד המרכזי בפרשה

צילום: יותם רונן וצילומי ארכיון

מעצרו של הקצין הבכיר לשעבר אמל אסעד, שמעורב בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית, הוארך היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד ביממה נוספת. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עקב התפתחות בחקירה.

מעצרו של חשוד נוסף מהתעשייה האווירית, אנואר סעב, הוארך גם הוא ביממה. המשטרה הצליחה לאסוף עדויות המחזקות את החשדות נגד שורה של בכירים, בהם אסעד, וכן יד ימינו של שר הרווחה חיים כץ, ששמו טרם הותר לפרסום ונחשב לחשוד המרכזי בפרשה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת השחיתות בתעשייה האווירית: השר חיים כץ צפוי להיחקר
הקצין הבכיר לשעבר החשוד בשחיתות: תא"ל במיל' אמל אסעד
פרשת שחיתות בתעשייה האווירית: 13 עצורים, בהם בכיר לשעבר בצה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפתחות בחקירה. התעשייה האווירית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול נחשפה הפרשה, המכונה במשטרה "פרשה 630", עם מעצרם של 13 חשודים, בהם עובדים בתעשייה האווירית. במרכז החשדות עומדת חברת ניהול פרויקטים, שבעליה שיחדו על פי החשד את אסעד, המשמש כחבר בדירקטוריון התעשייה האווירית. במהלך דיון בהארכת מעצרו שנערך אמש, הציגו חוקרי המשטרה דוח סודי שלטענתם מחזק את החשדות נגדו. עוד אמרו בדיון החוקרים כי אסעד "פעל לקידום אינטרסים" של חברה שהיה בעל זיקה אליה וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו.

אסעד קשר את עצמו לחשדות כבר בחקירתו הראשונית ביחידה הארצית לחקירות כלכליות, אך אמר כי לא קיבל כל שוחד וכי מאחורי מעשיו עמדו עקרונות חברתיים. "אני גאה במעשים שלי", אמר בחקירתו. אורי קינן, עורך דינו של הקצין הבכיר במילואים, הכחיש את החשדות המיוחסים לו. "חבל שהמשטרה נקטה בהליך מעצר כשאפשר היה לחקור אותו בלי השימוש בהליך הזה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תא"ל במיל' אמל אסעד, חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית העצור בחשד לעבירות מרמה, שחיתות והלבנת הון. בימ"ש השלום 15 במרץ 2017. יותם רונן
קשר עצמו לחשדות. אסעד/יותם רונן

אתמול דווח כי השר כץ יזומן לחקירה, בשל קשריו עם החשוד המרכזי. במשטרה לא החליטו אם השר כץ ייחקר או ייעצר בפרשה, ולדברי גורמים המעורבים בחקירה טרם נמצא חוט מקשר בין הממצאים שנחשפו לבין השר עצמו. כץ כיהן במשך שנים ארוכות כיושב ראש ועד העובדים בתעשייה האווירית, אך נאלץ לעזוב את התפקיד עם מינויו לשר.

המקורב לכץ, שמעצרו הוארך בשבעה ימים, הוגדר במשטרה כאיש ש"ידו בכול, ויד כול בו", ושבין היתר דאג לקדם חברות חיצוניות כדי שיזכו במכרזים של התעשייה האווירית גם כשלא עמדו בתנאי הסף של המכרז. האיש, המחזיק בתפקיד בוועד העובדים, חשוד שסייע לשורת חברות להשיג הלוואות בהיקפים גדולים ובתנאים מיוחדים בבנק הפועלים. במהלך היום נעצר ונחקר באזהרה מנהל סניף בבנק, שפעל מול התעשייה האווירית. ייתכן כי בכירים נוספים בבנק הפועלים יידרשו למסור עדות בפרשה. במשטרה בודקים כעת מידע לגבי שתי חברות: "א.ב. שירותי תעופה" ו"דרוזנט". השאלות שנבחנות הן מה היה היקף הפעילות שלהן בתעשייה האווירית, וכמה מהמכרזים שבהם השתתפו היו כשירים להשתתף בהם.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully