וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל רעשי הלחימה בדאעש: זינוק בשיעור הילדים עם פוסט-טראומה בעוטף עזה

16.3.2017 / 12:10

על פי נתוני המועצה האזורית אשכול, קולות הלחימה העולים בגבול הדרומי מהקרבות בסיני מקשים על הילדים להישאר לבדם ולהירדם - ומספר הסובלים מפוסט טראומה עלה ב-50%. יו"ר המועצה: "אנחנו מלווים את התושבים באופן הדוק"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שילדי המועצה האזורית אשכול סבלו בשנים האחרונות מפוסט טראומה בעקבות הרקטות, הפצמ"רים והחשש ממנהרות מרצועת עזה, נאלצים כעת הילדים להתמודד גם עם רעשי המלחמה בין לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וצבא מצרים. לאחרונה עלתה כמות הפניות למרכז החוסן של המועצה האזורית, בעיקר בקרב תושבים שמתגוררים בחלקו הדרומי של המועצה.

על פי דיווחם של התושבים באזור, רבים מהילדים סובלים מסיוטים ומתקשים להירדם. על פי נתונים של המועצה ישנה עלייה של כ-50% בדיווח על ילדים הסובלים מטראומה עקב הדי הפיצוצים מגבול מצרים. על פי הנתונים, הילדים סובלים מחרדות מרעשים, מפחדים להישאר לבד ומרגרסיות שפוגעות בתפקודם.

עוד בוואלה! NEWS:
3 שנים, 3,000 תקיפות: "האלימות במערכת הבריאות הפכה לשגרה"
האיש שהשווה את האסלאם לנאציזם מאיים לכבוש את הולנד
במחאה על התגברות האלימות: היום - שביתה במערכות הבריאות והחינוך

רקטה ששוגרה מסיני נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
ילדים רבים סובלים מרגרסיה. רקטה ששוגרה מסיני לעבר שטח במועצה, בחודש שעבר/חטיבת דובר המשטרה

למרות העלייה המדאיגה בנתונים, ישובים אילו נהנים מפריחה קהילתית שמביאה הגירה של רבים העוברים להתגורר באזור. ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס לנתונים המטרידים ואמר כי מדובר בנושא שמוכר ומטופל על ידי הגורמים המקצועיים. "עבור חלק מיישובי המועצה, מלחמת 'צוק איתן' לא הסתיימה. הדי הפיצוצים העזים הנשמעים היטב ביישובים הקרובים לגבול מצרים בעקבות המלחמה המתנהלת שם, פוגעים בתהליך השיקום הקהילתי בישובים הללו", הבהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לדבריו, "אנו מתמודדים עם עלייה בתגובות החרדה על רקע המצב הביטחוני. מתוך הניסיון המקצועי המצטבר אנו יודעים כי אלו תגובות נורמליות ויודעים כיצד לטפל ולתת את הכלים להתמודד", אמר ירקוני. "מרכז החוסן שלנו והשירות הפסיכולוגי החינוכי מעורבים עמוקות ומלווים את הישובים והילדים באופן הדוק בתהליכי טיפול מקצועיים מגוונים, פרטניים וקהילתיים".

ראש המועצה התייחס לתהליך השיקום של יישובי המועצה ואמר: "כל הישובים נמצאים בתנופת צמיחה וקליטה ופיתוח ומקיימים חיים קהילתיים משגשגים. אנו מתמקדים בזה וחושבים שזו הדרך הנכונה, המשך הפיתוח של הישובים ומתן כלים מקצועיים ומגוונים לחיזוק החוסן הקהילתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully