וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן מתעקש כי אובמה ניסה לעקוב אחר טראמפ: "אין שאלה, משהו קרה"

7.3.2017 / 1:50

דובר הבית הלבן שון ספייסר התייחס שוב לטענות הנשיא כי קודמו בתפקיד הורה לצותת לו במגדלי טראמפ שבניו יורק ואמר כי "השאלה אם זה היה ציתות או מעקב". ספייסר הכחיש כי ראש ה-FBI ביקש ממשרד המשפטים להכחיש את טענות הציתות

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של רשת FOX, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: טראמפ בריאיון - "אובמה אחראי להדלפות ולמחאות", פברואר)

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, התייחס הלילה (שלישי) פעם נוספת לטענותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי קודמו בתפקיד, ברק אובמה, הורה על התקנת ציתות במגדלי טראמפ שבניו יורק. בתדרוך לכתבים אמר ספייסר כי "אין שאלה אם משהו קרה. השאלה אם זה היה ציתות, מעקב, או משהו אחר".

עוד הוסיף ספייסר, כי לא ידוע לו על מגעים לכאורה בין ראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי ומשרד המשפטים. אתמול דווח ב"ניו יורק טיימס", כי קומי ביקש ממשרד המשפטים לפרסם הבהרה לפיה לא התבצע ציתות לטראמפ במהלך הבחירות. כשנשאל על כך, הוסיף ספייסר כי הוא משוכנע ב"כמעט מאה אחוז ודאות" שהנשיא וראש ה-FBI לא שוחחו בנושא מאז פרסם טראמפ את סדרת הציוצים שלו ביום שבת. ברשת CNN דווח הלילה כי קומי זעם במהלך סוף השבוע על הטענות של הנשיא טראמפ, וכי הוא היה מודאג כי הבולשת הפדרלית תוכתם בשל כך.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הכאוס והסערה: טראמפ חתם על צו הגירה חדש ומרוכך
סערה בצבא ארה"ב: חיילי מארינס פרסמו תמונות עירום של לוחמות
"משרד המשפטים התעלם מבקשת ה-FBI לשלול את טענות טראמפ נגד אובמה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
"אין שאלה אם משהו קרה". טראמפ/רויטרס

ביום ראשון ביקש טראמפ מהקונגרס לבחון במסגרת חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות אם ממשלו אובמה עשה שימוש לרעה בסמכויותיו. ועדת המודיעין בבית הנבחרים הודיעה כי תיעתר לבקשה.

"הדיווחים על חקירה מתוך מניעים פוליטיים ב-2016 היו מטרידים", מסר דובר הבית הלבן שון ספייסר. "הנשיא מבקש מוועדת המודיעין בקונגרס, שכחלק מהחקירה של מעורבות רוסיה, ייבדק גם אם היה שימוש לרעה בסמכויות החקירה של הרשויות. לא נגיב יותר בנושא", הוסיף.

ראש קהיליית המודיעין לשעבר ג'יימס קלאפר הכחיש כי מגדלי טראמפ בניו יורק היו תחת האזנות סתר. בריאיון לרשת NBC טען קלאפר, שסיים את תפקידו לפני כניסת טראמפ לתפקיד, אמר כי "לא צותתו לנשיא, לא כשהיה מועמד ולא כשכבר נבחר, או למישהו מהקמפיין שלו". לדבריו, "אני לא יכול לדבר בשמם של גופים מורשים אחרים ברמת הממשל, המדינות או הרשויות המקומיות".

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
מלחמת גרסאות. טראמפ ואובמה/AP

קווין לואיס, דוברו של אובמה, הבהיר בהודעה רשמית כי "לא אובמה ולא אף גורם בבית הלבן הורה לנהל מעקב אחר אף אזרח אמריקני. כל טענה אחרת היא פשוט שגויה". לדבריו, "כלל בסיסי של ממשל אובמה היה שאף גורם רשמי בבית הלבן לא התערב בחקירות עצמאיות שהוביל משרד המשפטים".

עד כה, לא התברר על מה הסתמכו הודעותיו של טראמפ, והרמז העבה ביותר ניתן בהודעה שבה הנשיא אמר כי "רק עכשיו גיליתי על זה". למרות דיווחים שונים על האפשרות שהבולשת הפדרלית, FBI, האזינה לאנשי מטה טראמפ במסגרת חקירה על קשר אפשרי בין המועמד הרפובליקני דאז לממשלה הרוסית, כחצי יממה לפני ציוצי הנשיא פורסם דיווח ספקולטיבי ונחרץ במיוחד באתר "ברייטבארט" השנוי במחלוקת, שמנהלו לשעבר סטיב בנון הוא כעת יועצו האסטרטגי של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully