וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון שוחח עם בכירים ישראלים בוושינגטון

3.2.2017 / 3:34

באירוע ארוחת התפילה הלאומית המסורתי, פגש טילרסון את שגריר ישראל באו"ם דני דנון, ושוחח עמו במשך כמה דקות. יו"ר הכנסת, שנכח גם הוא באירוע, דן עם יו"ר בית הנבחרים על העברת השגרירות

צילום: רויטרס

שר החוץ החדש של ארצות הברית, רקס טילרסון, נכנס רק ביום רביעי לתפקידו, ואמש (חמישי) כבר נשא את נאומו הראשון בפני עובדי מחלקת המדינה. לוואלה! NEWS נודע כי בין לבין, הוא הספיק גם לפגוש שורה של בכירים ישראלים ואפילו לשוחח עמם על עניני דיומא.

בחמישי בבוקר, כמה שעות לפני נאומו במחלקת המדינה, השתתף טילרסון ב"ארוחת התפילה הלאומית", אירוע שנתי שבמסגרתו נואם נשיא ארצות הברית בפני בכירי הממשל, נציגים רשמיים ואנשי דת בכירים מיותר ממאה מדינות. מדובר באירוע המתקיים מדי שנה מאז 1953, והשנה נאם שם הנשיא הנכנס, דונלד טראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: "ייתכן שהרחבת ההתנחלויות אינה מועילה להשגת שלום"
השגריר לשעבר מציג: כך תועבר השגרירות – וכולנו נישאר בחיים
אדלשטיין בוושינגטון: "מקווה שיוקם יישוב למפוני עמונה"

דני דנון עם רקס טילרסון. פברואר 2017. ספק 500
שוחחו על מצב ישראל באו"ם. טילרסון ודנון, אתמול/ספק 500

בין המשתתפים בארוחת הבוקר היה גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, העומד בראש משלחת ח"כים שמבקרת בימים אלה בוושינגטון, שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, ושגריר ישראל באו"ם דני דנון. גם מלך ירדן עבדאללה, שהיה למנהיג השני בעולם והראשון מהמזרח התיכון שנפגש עם הנשיא החדש, היה בקהל, כמו גם סגן הנשיא מייק פנס והיועצת הבכירה לנשיא קליאן קונוויי.

במהלך האירוע, דנון פגש את טילרסון למעין "שיחת צד" ושוחח עמו במשך כמה דקות. לדברי גורם מדיני, דנון שוחח עם שר החוץ החדש על מצבה של ישראל באו"ם והביע את הערכתו להצהרות שגרירת ארצות הברית בארגון ניקי היילי, שהבהירה כי מדינתה לא תיתן לאף החלטה נגד ישראל לעבור במועצת הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המלך עבדאללה עם שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון, וושינגטון, 2 בפברואר 2017. רויטרס
המנהיג השני בעולם שפגש את טראמפ. טילרסון והמלך עבדאללה/רויטרס

על רקע חילופי הממשל, אדלשטיין קיים שורה של פגישות עם ראשי הקונגרס בוושינגטון ונועד, בין היתר, עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, בוב קורקר, מצליף המיעוט בבית הנבחרים סטני הוייר והנציג הבכיר של המפלגה הדמוקרטית. בפגישתו עם ראיין הביע אדלשטיין את תמיכתו בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ואמר שישמח אם נושא זה יאושר בצורה על-מפלגתית בקונגרס.

"המשמעות של תמיכה רחבה בקונגרס עשויה להוביל לתמיכה עולמית ואזורית", הסביר אדלשטיין. "אם השגרירות האמריקאית תעבור – אני סמוך ובטוח שמדינות נוספות יעבירו את השגרירויות שלהן לעיר הבירה", הוסיף. בסיום הפגישה הזמין אדלשטיין את ראיין לביקור רשמי בכנסת ישראל.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגש בוושינגטון עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, 2 בפברואר 2017. שמוליק עלמני, מערכת וואלה! NEWS
הוזמן לביקור רשמי בכנסת. אדלשטיין ופול ראיין/מערכת וואלה! NEWS, שמוליק עלמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully