וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו צפוי להיפגש עם ראשת ממשלת בריטניה בשבוע הבא

1.2.2017 / 21:41

בין נתניהו לתרזה מיי מתקיימים מגעים מתקדמים כדי להביא לפגישתם ביום שני בלונדון. במקביל, שוחח נתניהו עם נשיא אוקראינה בניסיון לאחות את המשבר שנוצר לאחר התמיכה בהצעה נגד ההתנחלויות באו"ם

צילום: רויטרס

(בווידיאו: ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי נפגשה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בשבוע הבא. בין השניים מתקיימים מגעים מתקדמים כדי להביא לפגישתם ביום שני בלונדון. מדובר בפגישתם הראשונה של נתניהו ומיי מאז נכנסה לתפקידה ביולי האחרון בעקבות התפטרותו של ראש הממשלה הקודם, דיוויד קמרון.

בתחילת אוגוסט שוחח נתניהו עם מיי לראשונה בטלפון. בין השניים התקיימו מגעים לפגישה ראשונה במהלך הוועידה הכלכלית בדאבוס, שאליה נתניהו בסופו של דבר בחר שלא לנסוע. מיי נחשבת לתומכת ישראל והיא נוהגת להתבטא בחום וידידות בנושאים הקשורים לישראל בזירה הבינלאומית. כך לדוגמה, בסוף דצמבר, תקפה בחריפות את שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ואת הנאום שנשא אחרי החלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם, והוציאה הודעת גינוי לנאום. זאת, למרות שבריטניה עצמה הייתה מעורבת ואף דחפה מאחורי הקלעים להעברת ההחלטה.

"אנחנו לא מאמינים שהדרך להגיע לשלום במשא ומתן היא להתמקד רק בנושא אחד, במקרה הזה נושא ההתנחלויות, כאשר ברור שהסכסוך בין הישראלים לפלסטינים מורכב ביותר", נמסר אז בהודעה שפרסם דוברה של מיי. מיי היא המנהיגה הראשונה בעולם שפגשה את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שעמו עתיד נתניהו להיפגש בשבוע לאחר מכן.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
רוסיה: קציני מודיעין ואיש אבטחת מידע מואשמים בריגול לארה"ב
ממשל טראמפ מזהיר את איראן בעקבות הניסוי: "מסכנת חיי אמריקנים"
היעלמותו המסתורית של המיליארדר הסיני שמדאיגה את הונג קונג

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, בביקור בארצות הברית, ינואר 2017. רויטרס
נחשבת לתומכת ישראל. מיי/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו. השניים סיכמו להביא לחיזוק היחסים הידידותיים בין שתי המדינות ושוחחו גם על חידוש ההכנות לביקורו של ראש ממשלת אוקראינה, ולוידימיר גרויסמן, בישראל. זאת, אחרי שבחודש שעבר בוטל ביקורו של גרויסמן בעקבות תמיכתה של אוקראינה בהצעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגשו עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו לאחר הלווייתו של שמעון פרס, 30 בספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם פורושנקו בישראל, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ההוראה של נתניהו הובילה למתיחות בין המדינות. בעקבותיה, זומן שגריר ישראל באוקראינה, אלי בלוצרקובסקי, לשיחת הבהרה במשרד החוץ בקייב. משלחת אוקראינה לאו"ם פרסמה הודעה שבה הבהירה את תמיכתה בהחלטה: "החיפוש אחר פתרון לסכסוך נמצא כעת במשבר העמוק ביותר בהיסטוריה", נמסר בהודעה. "חוסר הסיכויים להחייאת תהליך השלום בין ישראל לפלסטין הוביל להסלמה של המצב הביטחוני בישראל ובגדה המערבית על בסיס יומיומי. ברקע זה, פעילות ההתנחלויות חסרת התקדים של ישראל בשטחים הפלסטיניים אינה עוזרת להתמודד עם האלימות", אמרו הדיפלומטים.

נתניהו התייחס אז לצעדים שנקט כלפי המדינות השונות שתמכו בהחלטה, בהן אוקראינה, ואמר: זו תגובה טבעית של עם בריא, שמבהיר לעולם שמה שנעשה באו"ם לא מקובל עליו. ‏‎נמשיך להגן על מדינתנו ועל ארצנו. די לגלותיות הזו, אין שום תבונה מדינית בהתרפסות". לדבריו, "היחסים שלנו מול מדינות העולם רק ישתפרו, כי הן מכבדות מדינות חזקות שנלחמות על שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully