וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיישם הבטחות: טראמפ מוציא לפועל שלושה צעדים למניעת הגירה לא חוקית

25.1.2017 / 6:30

נשיא ארה"ב צפוי לחתום על צווים נשיאותיים שיורו על הקצאת משאבים לבניית חומה בגבול מקסיקו, יגבירו אכיפת הגירה בלתי חוקית ויקשיחו תנאי קבלת ויזה ממדינות שבהן פועלים ארגוני טרור. במקביל, אושר מינוי מושלת קרוליינה הדרומית לתפקיד השגרירה באו"ם

עריכת וידיאו: יוסי אלטר

הבטחות הבחירות המרכזיות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדרכו אל הבית הלבן, עסקו במניעת הגירה בלתי חוקית, בבניית חומה בגבול מקסיקו ובמניעת כניסה של מוסלמים לארצות הברית - צעד שמאוחר יותר רוכך למניעה זמנית של כניסה ממדינות הנותנות חסות לארגוני טרור. כעת, מסתמן כי כבר ביממה הקרובה (רביעי) צפוי טראמפ לעשות את הצעד הראשון בדרך למימוש ההבטחות הללו. הלילה הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מחר מתוכנן יום גדול בסוגיית הביטחון הלאומי. בין יתר הדברים, אנחנו נבנה את החומה!". לפי דיווח ב-CNN, יחתום טראמפ במהלך היום על צו נשיאותי שיכלול הנחיה להפנות משאבים פדרליים לטובת בניית חומה בגבול בין ארצות הברית ומקסיקו.

בנוסף לכך, דווח בכלי תקשורת בארצות הברית כי במהלך היום יחתום טראמפ גם על צו נשיאותי שיקשיח את האכיפה על הגירה בלתי חוקית, ויתמקד בערים שבהן קיימת מדיניות של הימנעות ממעצר וגירוש של מהגרים לא חוקיים. לפי נתוני הוושינגטון פוסט, ישנם 69 "מחוזות מקלט" שכאלה, שבהם הרשויות סירבו לבקשות מעצר פדרליות של מהגרים בלתי חוקיים. בין המקומות הבולטים ביותר מהבחינה הזו ניתן לציין את קליפורניה, בדגש על סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס, דרום פלורידה בדגש על מיאמי, לאס וגאס שבנבאדה, העיר שיקאגו שבאילנוי, וכן הערים וושינגטון הבירה וניו יורק. מוקדים קטנים יותר קיימים גם בדנבר, קולורדו ובסיאטל שבמדינת וושינגטון. במהלך הקמפיין התחייב טראמפ להיאבק בתופעה זו של ערים שאינן משתפות פעולה עם בקשות פדרליות למעצר וגירוש של מהגרים בלתי חוקיים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ מתכנס בתוך חופי ארה"ב - ומותיר את הזירה העולמית לסין ולרוסיה
מורשת אובמה נמחקת: טראמפ אישר בניית צינורות נפט שנויים במחלוקת
טראמפ שוב טוען: הפסדתי במספר הקולות - בגלל המהגרים הלא-חוקיים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
ייפגש עם משפחות שילדיהן נרצחו על ידי מהגרים בלתי חוקיים. טראמפ/רויטרס

לפי שעה לא ברור כיצד ינהג הנשיא במהגרים בלתי חוקיים שהגיעו לארצות הברית כילדים, ומוגנים מגירוש מכוח תכנית DACA שנכנסה לתוקף בשנת 2012. על פי הערכות, מדובר במאות אלפי אנשים. כחלק מהצגת המהלך לציבור, ייפגש טראמפ במהלך היום עם משפחות שילדיהן נרצחו על ידי מהגרים בלתי חוקיים. החתימה על שני הצווים תתקיים בפני עובדי המחלקה לביטחון המולדת, שאיתם צפוי הנשיא להיפגש בשעה 20:30 לפי שעון ישראל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"מחר יום גדול": הציוץ של טראמפ

צעד נוסף שמתכנן הנשיא במהלך היום, או לכל המאוחר מחר, הוא לחתום על צו נוסף שיקשיח עוד יותר את ההגירה ומתן הוויזות לתושבי איראן, עיראק, לוב, סומליה, תימן, סודאן וסוריה. לפי הערכות, הצעד שעליו יודיע טראמפ הוא עצירה של 30 יום בהנפקת ויזות שלא למטרות הגירה מאותן המדינות. מדובר במדינות שגם כיום אין מהן הגירה או מתן ויזות בהיקף משמעותי. צעד אחר שעליו דווח הוא עצירה למשך 120 יום של הענקת מעמד פליט למבקשים מכל המדינות.

ניקי היילי, מושלת קרוליינה הדרומית בכנס בוושינגטון, ארה"ב. 18 נובמבר 2016. AP
96 תומכים לעומת ארבעה מתנגדים. היילי/AP

במקביל, אישר הלילה הסנאט ברוב גורף של 96 תומכים לעומת ארבעה מתגדים, את מינוייה של מושלת קרוליינה הדרומית, ניקי היילי, לתפקיד השגרירה באו"ם. בעת השימוע שנערך לה בסנאט בשבוע שעבר, היא תקפה את האו"ם על כך שהוא מוטה נגד ישראל. עוד היא אמרה בשימוע כי היא "תומכת לחלוטין" בהבטחתו של טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים. היילי הוסיפה כי ארצות הברית צריכה לעמוד תמיד לצדה של ישראל. "אם אנחנו תמיד נעמוד לצדם, יותר מדינות ירצו להיות בנות ברית שלנו", אמרה בשימוע בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully