וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השר לשעבר יעלון העיד בפרשת הצוללות; נתניהו לא חשוד

שר הביטחון לשעבר מסר עדות בפני חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית. על פי הדיווח בחדשות 2, יעלון טען כי מכרז הוטה כך שיתאים לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וכי נתניהו הורה על רכש מבלי שהתקיים על כך דיון מקדים

ספק 500

(בחודש שעבר: ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון מתייחס לפרשת הצוללות)

שר הביטחון לשעבר משה יעלון העיד בפני חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בתיק 3000, שעניינו חשד להטיית מכרזים לרכש ביטחוני, כולל רכש צוללות לחיל הים – כך דווח אמש (שלישי) בחדשות 2. על פי הדיווח, שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה במהלך גביית העדויות בפרשת הצוללות, אולם לפי שעה הוא אינו חשוד בפרשה.

בחקירתו של השר לשעבר, הוא התייחס להטייה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיתאים לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". כמו כן, יעלון העיד כי מגעים לרכישת שלוש צוללות נוספות נערכו ללא מעורבותו, חרף העובדה שהם נערכו בעת כהונתו במשרד הביטחון, והוסיף כי נתניהו ביקש לרכוש שתי ספינות מלחמה נגד צוללות, מבלי שהתקיים על כך דיון מוקדם במערכת הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירות נתניהו: המפכ"ל מאשים - "מטרידים קציני חקירות בכירים"
מקורביו של ארנון מילצ'ן: "קמפיין השמצות מביך מטעם נושאי כלים"
פרשת המתנות: עדות המקורב שצריכה להדאיג את ראש הממשלה

משה יעלון בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי בטחון לאומי INSS, 24 בינואר 2017. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
המגעים נערכו ללא מעורבותו. יעלון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

בחודש שעבר התייחס ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, באירוע "שבתרבות" בבאר שבע לסערה סביב העסקה לרכש צוללות מגרמניה. "הצוללות הן כלי מדהים, עצם קיומן נותן לצה"ל ממד הרתעתי", הבהיר גלעד, "אין מי שחולק על נחיצותן". לדבריו, "הוויכוח היה לא על מהות הצוללות, אלא על כמות הצוללות".

כמה ימים לפני כן התייחס עו"ד דוד שמרון, עורך דינו של ראש הממשלה, להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בבדיקה משטרתית בנוגע לפרשה, שבמסגרתה עלו טענות לניגוד עניינים. "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לפתוח בבדיקה", הבהיר. "אני סמוך ובטוח כי לאחר שהדברים יבדקו על ידי גורם מקצועי אובייקטיבי, יתברר אחת ולתמיד שלא נפל כל דופי בפעולותיי ושהכול נעשה בהתאם לדין ולהסדר ניגוד העניינים".

חקירת תיק 3000 מצטרפת לשני תיקים נוספים שבהם נקשר שמו של ראש הממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".

(עדכון ראשון: 20:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully