וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ביטל ריבלין את השתתפותו בטקס האיחוד האירופי בי-ם?

10.1.2017 / 18:25

אירוע של משלחת האיחוד נערך באופן חריג בירושלים, לטענת המארגנים לאחר שהנשיא הבטיח את השתתפותו. ואולם, ריבלין ביטל ברגע האחרון את הגעתו, לטענתו בשל נסיעה לגיאורגיה, וכך עשה גם שר המדע. באיחוד זעמו, אך בבית הנשיא דחו את הביקורת: "האירוע לא נערך בבירה במיוחד"

נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע מצטיינים לעובדי המוסד. 25 בדצמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"נסיעתו לא הייתה לטובת מדינה חשובה וקריטית". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

משלחת האיחוד האירופי לישראל ערכה היום (שלישי) בירושלים טקס חגיגי לציון 20 שנות השתתפות ישראל בתכניות של סוכנות המחקר והפיתוח האירופית. האירוע נערך באופן חריג בבירה, לטענת המארגנים בשל העובדה שהנשיא ראובן ריבלין הבטיח את השתתפותו. ואולם, ברגע האחרון ריבלין ביטל את הגעתו בשל נסיעה לגיאורגיה, וכך עשה גם שר המדע אופיר אקוניס. "מבחינת האירופים, ההברזה של הנשיא לביקור בגיאורגיה זו סטירת לחי", אמר גורם המעורה בפרשה. "נסיעתו לא הייתה לטובת ארצות הברית או מדינה חשובה וקריטית, אלא לטובת גיאורגיה".

בעיקר בשל סיבות פוליטיות, את מרבית אירועיו בארץ מקיים האיחוד האירופי מחוץ לירושלים. אלא שלפני כמה חודשים, כאשר תוכנן הטקס החגיגי, פנו המארגנים לבית הנשיא וביקשו כי ינכח באירוע. הנשיא נעתר, ובלטענתם בשל כך הוחלט לקיים את הטקס ממש בסמוך למשכנו שבבירה. אלא ששלשום המריא ריבלין לביקור בגיאורגיה, ורק לפני כעשרה ימים הודיעה לשכתו לאירופים כי הוא יעדר. במקביל, גם שר המדע אופיר אקוניס הודיע בימים האחרונים כי לא יוכל להשתתף באירוע.

בטקס השתתפו בכירי משלחת האיחוד בישראל, כמו גם בכירים מבריסל ובראשם רוברט יאן סמית - נציב החדשנות באיחוד האירופי. על אף הכעס והאכזבה שהביעו חלק מהגורמים המעורים בארגון הטקס, גורם באיחוד אמר לוואלה! NEWS כי "דברים כאלה קורים כל הזמן בעולם הדיפלומטי. אנחנו לא עושים מזה עניין".

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה דיבר ודיבר - אך דווקא אויביו הם אלה ששינו את המציאות
סיור בחו"ל ודלקת גרון: תירוצי השרים שנעדרו מהלוויות החיילים
"למלכת המדבר לא אחזור": התאונה בגואטמלה החזירה את ליאת לטרגדיה שלה

שיתוף הפעולה המחקרי בין ישראל לאיחוד, הנמשך כבר שני עשורים, כולל סדרה של תכניות, והאחרונה בהן היא "הורייזן 2020", שהיקפה 77 מיליארד דולר. הפרויקט מהווה מקור למימון מלגות עבור חוקרים באקדמיה, והוא אחד הפרויקטים המדעיים החשובים ביותר למחקר ולתעשייה הישראלית.

מדוברות בית הנשיא נמסר בתגובה כי "בהזמנת הנשיא אל הטקס נמסר ללשכתו כי הוא עתיד להתקיים בבנייני האומה, ועל כן הטענה בדבר קיום האירוע בירושלים באופן מיוחד, אינה נכונה. מיד עם קבלת התאריך לביקורו המדיני של הנשיא בגיאורגיה, עודכנו המארגנים כי בשל מחוייבותו זו, יאלץ הנשיא לבטל השתתפותו. יועצו המדיני של הנשיא אף שוחח על הנושא עם שגריר האיחוד האירופי בישראל ויחד סיכמו כי הנשיא יעביר את ברכתו לאירוע באמצעות סרטון שיועבר מראש ואכן כך נעשה".

מדוברות שר המדע נמסר: "שר המדע נאלץ לבטל השתתפותו באירוע. על פי בקשתו, את משרד המדע יצג המנכ"ל שהעביר את ברכת השר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully