וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע המשאית בירושלים: החשד - אחיו של המחבל ידעו על כוונותיו

9.1.2017 / 17:32

שלושה אחים ומקורב נוסף למחבל מג'בל מוכבר נעצרו בחשד שידעו כי הוא מתכנן לצאת לפיגוע דריסה. מעצרם הוארך בשבוע. אחותו של המחבל ואביו שוחרר ממעצר לאחר שבית המשפט קבע כי אין עילה להחזיקם

צילום: רוני כנפו, רויטרס ומשטרת ישראל. עריכה: יוסי אלטר.

שלושה קרובי משפחה ומקורב נוסף למחבל משכונת ג'בל מוכבר, שהרג אתמול ארבעה חיילים בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב, חשודים שידעו על כוונתו. בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) את מעצרם בשבעה ימים. אביו של המחבל ואחותו שוחררו.

האחים חמזה אל-קונבר בן ה-31, מוחמד בן ה-30 ומוחמד בן ה-28, נעצרו אתמול ויחד איתם הובא היום לבית המשפט גם מועתסם סרי, בן 26, שעבד עם המחבל בעסק לחומרי בניין. העבירה המיוחסת לארבעה כי קשירת קשר לביצוע פשע.

אחותו של המחבל, שאדיה עוויסאת, שנעצרה אמש לאחר שצולמה בסרטון של תמיכה לכאורה במעשיו שוחררה היום על ידי בית המשפט. היא נחשדה בהסתה לאלימות או לטרור וקשירת קשר לביצוע פשע. השופטת אמרה כי האחות אמנם "התבטאה במילים 'השבח לאל' כאשר נשאלה על הפיגוע שביצע אח שלה, אולם אין לכך משום הסתה ומדובר בביטוי דתי אשר אין בו ולו תמיכה במעשיו של האח", ודחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרה.

עוד בנושא:
"יצאה לקורס - ולא חזרה": מאות בהלוויית סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע
כוחות משטרת י-ם פירקו סוכת אבלים שהוקמה לזכר המחבל מפיגוע הדריסה
תחקיר הפיגוע בירושלים: מפקדת צוות הורתה לחיילים לברוח מהזירה

לאחר פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, שכונת ג'בל מוכבר. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
כוחות בג'בל מוכבר לאחר פיגוע הדריסה/נועם מושקוביץ

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, תקף בחריפות את החלטת השופטת לשחרר את אחות המחבל. "‏החלטה רעה מאד של בית משפט השלום בירושלים ששחרר את אחותו של המחבל ששבחה את האל על הדרך שבה אחיה סיים את חייו", אמר. פשוט לא ייאמן שהשופטת לא ראתה ‏בכך הסתה ותמיכה במעשה הנפשע שביצע המחבל. כל גל הטרור הזה מבוסס על השראה לרצח וטרור והלל למרצחים ועצוב שהשופטת אינה מבינה זאת ופוגעת במאבק".

סמוך לשעה 13:30 אתמול, עלה פאדי אל-קנבר עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צוערים מבה"ד 1 במגמת נחשון שהייתה בשבוע השתלמויות בבירה וירדה מהאוטובוס. הוא דרס למוות את ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות, סגן יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים, סגן שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים וסגן-משנה שירה צור, בת 20 מחיפה.

אל-קנבר היה נשוי ואב לארבעה, האחרונה שבהם נולדה לפני שבעה חודשים. הוא לא היה מובטל והמשאית שעמה דרס למוות את החיילים הייתה למקור פרנסתו. הוא החזיק בתעודת זהות כחולה ולדברי משפחתו מעולם לא נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים. אף שלא זוהתה לו שום השתייכות פוליטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי לפי כל הסימנים, המחבל היה תומך ארגון "המדינה האסלאמית (דאעש). חמאס והג'יהאד האסלאמי בירכו אתמול על הפיגוע ובעזה אף התארגנו תהלוכות כדי לחגוג את הפיגוע הראשון של שנת 2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
המשאית שעמה דרס המחבל את החיילים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully