וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שביצע את הפיגוע בי-ם: תושב ג'בל מוכבר בעל תעודת זהות כחולה

פאדי אל-קנבר, בן 28 ממזרח העיר, הוא שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בבירה, שבו נהרגו ארבעה חיילים. לפי דיווחים, כוחות הביטחון עצרו את אביו בפשיטה על ביתו. אחותו: "הוא לא השתייך לשום ארגון והתקשר לאשתו ואמר לה שהוא בדרך"

צלמים זמניים מורשים

פאדי אל-קנבר הוא המחבל שביצע היום (ראשון) את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בבירה, שבו נהרגו ארבעה חיילים בשנות ה-20 לחייהם ונפצעו 13 נוספים - כך עולה מדיווחים פלסטיניים. תחילה דווח כי אל-קנבר הוא אסיר משוחרר, אך דיווח זה הופרך בהמשך. אל-קנבר, אב לארבעה ילדים, התגורר בג'בל מוכבר שבמזרח העיר ולכן היה בעל רישיון נהיגה ישראלי ותעודת זהות כחולה.

כוח של משמר הגבול נשלח אל ביתו בג'בל מוכבר, ולפי כלי תקשורת פלסטיניים כוחות הביטחון פשטו על ביתו ועצרו את אביו. טרם ידועה השתייכותו הפוליטית של המחבל, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי הוא תומך "המדינה האסלאמית" (דאעש). בתוך כך, חמאס והג'יהאד האסלאמי בירכו על הפיגוע.

עוד על הפיגוע בירושלים:
האיש שירה במחבל: "הבנתי שזו לא תאונה, שלפתי את האקדח ופתחתי באש"
הפיגוע בירושלים: בצה"ל בודקים מדוע חיילים חמושים נמלטו מהזירה
נתניהו בזירת הפיגוע בירושלים: "המחבל תומך דאעש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל, פאדי אל-קנבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקורות פלסטיניים בג'בל מוכבר מסרו לוואלה! NEWS כי למחבל היו ארבעה ילדים, שני בנים ושתי בנות, הילד הבכור בן 7 והצעירה ביותר בת שבעה חודשים. המשפחה מכחישה כי למחבל היה עבר ביטחוני, והדגישה כי מעולם לא נעצר.

אחותו של המחבל סיפרה לכלי תקשורת פלסטיני כי אל-קנבר "זכה במוות הכי יפה - 'שהיד'". לדבריה, הוא פעל לבד ולא השתייך לשום קבוצה או ארגון. "הוא התקשר לאשתו ואמר לה שהוא בדרך הביתה: 'אני עושה נגלה אחרונה, תכיני אוכל'. אולי הוא ראה חיילים וקרה לו מה שקרה".

דובר ארגון החמאס, פאוזי ברהום, הגיב לאירועים: "פעולת הגבורה והאומץ הזו היא מסר לכובש הישראלי על כך שאינתיפאדת ירושלים וההתנגדות ממשיכה", אמר. "מעשים אלו יניעו אותנו לעוד פעולות אמיצות של התנגדות מול הכיבוש הישראלי, חיילי הכיבוש והמתנחלים הציונים".

הפיגוע אירע סמוך לשעה 13:30 כשאל-קנבר עלה עם משאיתו על טיילת ארמון הנציב בבירה ושעט לעבר קבוצה של צעירים שירדה מאוטובוס. הוא דרס למוות שלוש צעירות וצעיר ופגע ב-13 נוספים, בהם שלושה באורח קשה. חיילים שהיו במקום ירו עשרות קליעים לעבר כלי הרכב ואל-קנבר נורה ונהרג במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשיטת כוחות הביטחון על ביתו של המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפכ"ל, רב-ניצב רוני אלשיך, שהגיע לזירה לאחר הפיגוע מסר בתדרוך כי לא הייתה התרעה לפיגוע הדריסה. הוא הוסיף כי נהג המשאית הוא "אזרח ירושלמי שיכול להסתובב ברכב בכל מקום ולהחליט ברגע כזה או אחר שהוא מבצע פיגוע". אלשיך הוסיף כי חיילים שהיו בגזרה הגיבו מיד וכי נפתחה חקירת נסיבות הפיגוע, תחת צו איסור פרסום. "אני מניח שככל שיתבהרו הדברים נוכל לפרסם ולשחרר פרטים".

לאחר שהוכרז אירוע רב-נפגעים, הוזעקו לזירה צוותי מד"א רבים. הם העניקו טיפול ל-13 פצועים בשנות ה-20 לחייהם ופינו אותם לבתי החולים בעיר. חמישה מהפצועים – שניים קשה, אחד בינוני קשה ושניים קל - פונו להדסה עין כרם. עוד חמישה - אחד קשה וארבעה קל - פונו לשערי צדק. שלושה פצועים קל פונו להדסה הר הצופים.

"זה פיגוע חמור מאוד, שלא היה הרבה זמן בירושלים, צריך להבין שאנחנו מדברים על פיגוע ללא התרעה, אנחנו פועלים באינטנסיביות כדי להגיב מהר לפיגועים. החיילים שהיו בזירה הגיבו מיד והרגו את המפגע", אמר המפכ"ל. "ירושלים מתוגברת באופן קבוע, הגדלנו את הכוח של המחוז הזה כדי לחזק את הביטחון בעיר".

בעקבות הפיגוע נפתחו חדרי מצב בבתי החולים. מספר הטלפון ב"שערי צדק" - 1255125, ב"הדסה עין כרם" - 1255122 וב"הדסה הר הצופים" - 1255121.

(עדכון ראשון: 14:27)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות הביטחון בג'בל מוכבר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
המשאית שעמה ביצע המחבל את הפיגוע/נועם מושקוביץ
כוחות משטרה וכיבוי אש בזירת פיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 8 בינואר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

האזינו לאבי יששכרוף על זהות המחבל:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully