וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פרסום וואלה! NEWS: הצעת חוק שתאפשר להכיר בנפגעי טרור בחו"ל

8.1.2017 / 19:15

לאחר שדליה אליקים, שנרצחה בפיגוע הדריסה בברלין, הוגדרה על ידי המדינה כנפגעת תאונת דרכים, הגיש ח"כ חיים ילין הצעה להקמת ועדת חריגים שתוכל להכיר בקורבן מתקפה שלא כוונה נגד ישראלים כנפגע פעולות איבה. "טרור הוא טרור הוא טרור", אמר

עריכת וידאו: ניר חן

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיש היום (ראשון) הצעת חוק, שבמסגרתה ימנה שר העבודה והרווחה ועדת חריגים, שבכוחה יהיה להכיר באזרח ישראלי שנפגע במתקפת טרור בחו"ל שלא כוונה בהכרח נגד יהודים או ישראלים, כנפגע פעולות איבה. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS שלפיו הביטוח הלאומי הכיר בדליה אליקים, שנהרגה בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין בחודש שעבר, כנפגעת תאונת דרכים, בשל מגבלות החוק הקיים.

לפי חוק הביטוח הלאומי, המוסד יכיר בנפגעי פעולות איבה רק אם מתקפת הטרור שבה נפגעו הייתה מכוונת נגד יהודים, ישראלים או מוסד ישראלי כמו שגרירות או קונסוליה. הצעת החוק החדשה קובעת כי הוועדה שתוקם תיקח בחשבון בקביעתה כמה שיקולים, ובהם אם ארגון הטרור שקיבל אחריות על המתקפה הצהיר כי בין מטרותיו נמצאת פגיעה בישראלים או ביהודים, כמו גם אם המדינה שבה אירע הפיגוע הכריזה שמדובר בטרור. במקביל, יוכלו שר העבודה והרווחה ושר הביטחון לקבוע שיקולים נוספים.

לפי ההצעה, הוועדה שתוקם תכלול שלושה חברים - נציג משרד העבודה והרווחה, נציג משרד הביטחון ונציג משרד החוץ. עוד הוצע כי התשלומים שלו זכאי הנפגע מהמדינה שבה אירע הפיגוע יקוזזו מהתגמול שיקבל מהמדינה לפי הוראות שיקבע שר הרווחה, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הרווחה והבריאות של הכנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
הישראלי שנפצע בפיגוע בברלין התעורר: "לא יודע על מות אשתו"
רמי נפצע קשה בפיגוע בברלין שבו נרצחה אשתו: "תכננו כבר את הטיול הבא"
אכל עם המחבל לפני המתקפה: נעצר חשוד במעורבות בפיגוע בברלין

דליה אליקים הישראלית שנרצחה בפיגוע מפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין. פייסבוק, צילום מסך
הוכרה כנפגעת תאונת דרכים. דליה אליקים/צילום מסך, פייסבוק

בשנים האחרונות ישנה עלייה דרמטית במספר אירועי הטרור ברחבי העולם, שמוצאים לפועל בידי ארגוני טרור בינלאומי, ובעיקרם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). למרות שפיגועים אלו לא מכוונים ישירות נגד ישראלים, אזרחי המדינה נמצאים לעיתים בין הקורבנות. כך קרה רק בשבוע שעבר, כאשר ליאן נאסר בת ה-19 מטירה נורתה למוות במתקפת הטרור במועדון "ריינה" באיסטנבול. על פי החוק, למדינת ישראל יש מחויבות לעזור ולסייע למי שנפגע במתקפות אלו, גם אם הן לא כוונו נגד ישראלים.

"לאור התעצמות הטרור הגלובלי, שפוגע גם בישראלים ובישראליות בזמן שהותם בחו"ל, עלינו לוודא כמדינה כי אף אחד שנפגע במהלכם לא יופקר בשל תסבוכת ביורוקרטית", אמר ח"כ ילין. "מטרת ועדת החריגים היא לסייע לאלו שלא נופלים תחת ההגדרה היבשה של החוק, ולהעניק להם את ההטבות שיסייעו להם להמשיך בחייהם לאחר הטראומה שאותה עברו. טרור הוא טרור הוא טרור, והוא זהה בכל מקום ובכל זמן בעולם. על כן, המדינה צריכה להכיר בכל אזרח או אזרחית שנפגעו כתוצאה מכך, לא משנה אם זה בתל אביב או בברלין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
עלייה במתקפות הטרור בעולם. זירת הפיגוע בברלין/AP

נחשון, אחיינה של דליה אליקים, הטיל ספק באפשרות שהחוק, אם יעבור, יהיה תקף רטרואקטיבית גם על בת משפחתו. "אני מניח שגם בגלל הבירוקרטיה החוק הזה לא יהיה תקף על מה שקרה עד היום", אמר לוואלה! NEWS. "אם חס וחלילה קורה אירוע כזה, אז שאותו בן אדם ידע שיש מאחוריו מדינה, ושהוא לא לבד, במיוחד שהוא יוצא לנפוש".

נחשון התייחס בדבריו גם לפיגוע הטרור באיסטנבול, ותהה כיצד תוגדר הנפגעת שנהרגה מירי המחבל. "את הדודה שלי היה מאוד קל להגדיר כנפגעת תאונת דרכים, השאלה הנשאלת איך מגדירים ירי", אמר. "אני מוסר תנחומים רבים למשפחה ומאוד מזדהה איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully