וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה דורשים מהרצוג תאריך לפריימריז: "חקירת נתניהו תשנה את המציאות"

4.1.2017 / 19:09

על רקע הפרשות שבהן מעורב ראש הממשלה והתוצאות העגומות בסקרים, כמה ח"כים פנו ליו"ר המפלגה בדרישה להקדים את הבחירות או לקבוע להן מועד מדויק. "מצבה של המפלגה הולך ומידרדר", כתב ח"כ מרגלית, "חייבים לשים סוף לסאגה"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ח"כ עמיר פרץ מכריז על התמודדותו על ראשות המפלגה)

על רקע החקירות שבהן מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו והתוצאות העגומות בסקרים עבור רשימת המחנה הציוני, גוברת התסיסה במפלגת העבודה נגד העומד בראשה, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. שורה של חברי כנסת מהמפלגה שיגרו בימים האחרונים מכתבים להרצוג, ובהם דרישות שונות לקידום מהלכים פנימיים על מנת להתכונן ל"יום שאחרי" החקירה.

"החקירה של נתניהו מסתמנת כאירוע רב משמעות בפוליטיקה הישראלית ועל כן לא ייתכן שניוותר אדישים", כתב ח"כ עמר בר-לב בפניה דחופה שהעביר להרצוג, בנוגע להקדמת מועד הבחירות לראשות המפלגה שאמורות להיערך במהלך חודש יולי הקרוב. הוא הסביר כי יש בכך צורך כי "אנו עומדים בפני ימים בהם המציאות בישראל תשתנה באופן מהותי".

עוד בוואלה! NEWS:
השר לשעבר אבי גבאי על הצטרפותו לעבודה: "אני מעריך את הרצוג"
נתניהו לפני חקירתו: "חכו עם החגיגות, לא יהיה כלום"
"דקת דומייה לזכר המפלגה": מפגן של אווירה עכורה בוועידת העבודה

עמר בר לב וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
יצטרף בעצמו למרוץ? ח"כ בר-לב/נועם מושקוביץ

על פי תקנון מפלגת העבודה, הבחירות לראשותה היו אמורות להיערך כשנה לאחר הבחירות הכלליות האחרונות. עם זאת, הרצוג הצליח לדחות את מועדן בשנה, והן נקבעו לחודש יולי 2017, אולם לא נקבע להן תאריך מדויק. ח"כ אראל מרגלית הביע השבוע חשש כי הרצוג ינסה לדחות את מערכת הבחירות לחודש נובמבר, ודרש מהרצוג לקבוע בהקדם מועד מדויק לקיום הבחירות.

מרגלית, שפנה לראש המפלגה כמה ימים לפני בר-לב, הקציב שבועיים להכרזה על תאריך הפריימריז, ואיים כי יפנה לבית המשפט במידה והרצוג לא יעשה כן. "מצבה של המפלגה הולך ומידרדר והיא נתפסת ככזו המנוהלת על ידי הנהגה רופסת שכל פועלה בשימור מעמדה בעזרת תעלולי דחיינות. חייבים לשים סוף לסאגה הזו", כתב מרגלית.

יצחק הרצוג בועידת מפלגת העבודה במכון למחקרי ביטחון לאומי. ניב אהרונסון
"הנהגה רופסת". הרצוג ומרגלית/ניב אהרונסון

במכתב תשובה ששיגר היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד שימי בראון, לעורכי דינו של מרגלית, נדחו טענותיו, ונמסר כי לאחר שיושלמו הליכי הבחירות למזכ"ל המפלגה ויו"ר ותיקי התנועה, ב-17 בינואר, יפעלו קברניטי המפלגה לקביעת המועד המדויק לבחירות ליו"ר המפלגה.

"המפלגה והעומדים בראשה פועלים לפי החלטות הוועידה וכל טענה אחרת רחוקה מהמציאות ויש בה כדי להציג מציאות מעוותת. מכאן לא ברורה כלל טענת מרשך, אלא אם שיקולים זרים ולא עניינים עומדים מאחורי פניות מרשך", נכתב.

ירידה דרמטית של המחנה הציוני בסקרים

בחודש האחרון נרשמה ירידה דרמטית במספר המנדטים של המחנה הציוני בסקרים. בסקר ערוץ 10 שפורסם בסוף השבוע שעבר המפלגה הידרדרה לשפל של שמונה מנדטים בלבד, ולפי סקר ערוץ 2 מתחילת דצמבר, המפלגה הייתה זוכה בבחירות לעשרה מנדטים בלבד. במקביל, המחנה הציוני השיק בחודש האחרון שני קמפיינים נגד ראש הממשלה - אחד מהם נגד התקציב הדו-שנתי והשני בעקבות החלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם - אך אף אחד מהם לא זכה להצלחה מסחררת.

האווירה המדוכדכת במפלגה קיבלה תפנית בשבוע שעבר, עם הצטרפותו של השר להגנת הסביבה לשעבר אבי גבאי למפלגה. הרצוג בירך על הצטרפותו של גבאי, אך האחרון צפוי לחבור דווקא ליריבתו של הרצוג, ח"כ שלי יחימוביץ, ולפי ההערכה במפלגת העבודה הוא אף עשוי להתמודד על ראשות המפלגה. נכון להיום, רק ח"כ עמיר פרץ הודיע רשמית על התמודדותו מול הרצוג על תפקיד היו"ר, אך גם מרגלית צפוי להתמודד, ובר-לב שוקל גם הוא להצטרף למרוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully