וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הוציא צו מניעה: השביתה בוטלה, הלימודים החלו ב-09:00

בית הדין הארצי לעבודה דן רק הבוקר בדרישת משרד החינוך ומשרד האוצר, ומנע את שביתת האזהרה של ההסתדרות. הרקע לעיצומים: אי-תשלום שכר לאלפי עובדי ההוראה עקב רפורמת "אופק חדש". אם מהצפון: "התנהלות בית הדין שערורייתית, איך יגיעו עכשיו לבית הספר?"

עריכה: ניר חן

בית הדין הארצי לעבודה בתל אביב נענה הבוקר (שלישי), בשעה 08:30, להוצאת צו מניעה לשביתת האזהרה שעליה הכריזה הסתדרות המורים, ובמסגרתה עמדו להתחיל את הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 11:00, והלימודים החלו ב-9:00. את הבקשה להוצאת הצו הגישו משרד החינוך והאוצר, ואליהם הצטרף פורום ועדי ההורים היישוביים. שופטי בית הדין היו אמורים להכריע בסוגיה כשעה לפני פתיחת שערי מוסדות החינוך.

בשביתה לא היו אמורים להשתתף המורים במוסדות החינוך המיוחד, שם התקיימו הלימודים כרגיל. גם בבתי הספר התיכוניים, המיוצגים בידי ארגון המורים, החלו הלימודים כסדרם.

הורים רבים זועמים על כך ששהחלטה התקבלה רק הבוקר. "התנהלות בית הדין לעבודה הייתה שערורייתית", אמרה אם לתלמידים מהצפון לוואלה! NEWS. ,יש תלמידים שההסעות שלהם יוצאות בסמוך לשעה 7:30. איך הם יגיעו כעת לבית הספר? מדוע בית הדין לא התכנס בלילה כדי לדון בסוגיה הבוערת שנוגעת למאות אלפי הורים ותלמידים?".

עוד בוואלה! NEWS:
שביתה בגנים ובבתי הספר: איפה מתחילים ב-11:00 ומי לומד כרגיל?
היועמ"ש: במהלך החודש האחרון נאספו ראיות שהצדיקו חקירת נתניהו
הכבאים דיווחו מזירת הרצח בירושלים: "דחוף – יש ילדים בפנים"

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"השביתה הייתה מביאה לפגיעה במאות אלפי הורים וילדים בישראל"/שרון בוקוב

מהסתדרות המורים נמסר כי היא "מכבדת את החלטת בית הדין וקוראת לציבור המורים לשוב לעבודה בשעה 9:00. למרבה הצער בית הדין לא נתן דעתו בהחלטה למצבם הקשה של אלפי עובדי הוראה הנפגעים בשכרם בעקבות יישום לקוי וטעויות חוזרות ונשנות של רפורמת אופק חדש באופן המותיר ציבור רב של מורים ללא שכר בסוף החודש".

עוד נמסר כי "הסתדרות המורים הייתה נכונה להגיע לפשרה על פי המלצת בית הדין המאפשרת מתן מענה מידי למורים בתשלום מקדמות מידיות למורים שנפגעו בשכרם, לרבות פתרון בעיית הסדרי הנסיעה. ואולם, עמדתו הנוקשה של מנכ"ל משרד האוצר להשאיר בידיו את הסמכות להמשיך בקיזוז ובניכוי של שכר גם לאחר חודש הבדיקה, שללה כל אפשרות להגיע להסכמות".

משרד האוצר בירך הבוקר על החלטת בית הדין לעבודה. "השביתה במערכת החינוך הייתה מביאה לפגיעה במאות אלפי הורים וילדים בישראל. הגב' יפה בן דוד פעלה בחוסר תום לב בהעלותה לראשונה בפני מנכ"ל משרד האוצר את הנושאים שהיוו כביכול את עילת השביתה רק ביום ראשון בלילה, בעוד שלפני שלושה חודשים בלבד נחתם הסכם קיבוצי בו התחייבה הסתדרות המורים לשקט תעשייתי עד לסוף חודש יוני 2018. במהלך הפגישה שנערכה בראשות מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"לית משרד החינוך, סירבה מזכ"לית הסתדרות המורים לפתרונות אשר הוצעו על ידי מנכ"ל משרד האוצר לפנים משורת הדין והחליטה להעדיף את האינטרס האישי של קידום שמה ומעמדה על פני טובתם של הורי, מורי ותלמידי ישראל", נמסר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ביה"ס למדעים בטירה שובת, הכתות ריקות. רשת עמל, מערכת וואלה! NEWS
שופטי בית הדין היו אמורים להכריע בסוגיה כשעה לפני פתיחת שערי מוסדות החינוך/מערכת וואלה! NEWS, רשת עמל

ההכרזה על השביתה הגיעה כצעד מחאה על אי-תשלום שכר מלא לאלפי עובדי הוראה. לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, השביתה היא תגובה להשלכותיה של רפורמת "אופק חדש". "אלפי עובדי הוראה נפגעו באופן קשה מיישום לקוי של משרד החינוך בנושא המרות השכר ברפורמת 'אופק חדש' ומיישום לקוי של הבנות בין ההסתדרות הכללית לבין משרד האוצר", אמרה אתמול. "נציגי האוצר לא דנו עם הסתדרות המורים על רפורמה כלשהי בנושא החזר הוצאות נסיעה, ובוודאי שהם מנועים להפחית בשכרם ובהחזר הוצאות נסיעה של עובדי ההוראה מבלי לקיים שיח עם הסתדרות המורים".

בימים האחרונים נערכו ניסיונות נוספים למנוע את השביתה. שלשום בשעות הערב נפגשו בן דוד וגורמים נוספים מהסתדרות המורים עם בכירים במשרד החינוך והאוצר. בן דוד דרשה ביטול רטרואקטיבי של קיזוזי השכר בעקבות המרת השכר המוטעית וביטול קיצוץ החזרי הנסיעות ומקדמות שכר לעובדי הוראה שקוזז שכרם. "לאחר שעות רבות חלה התקדמות במו"מ, אך לא מספקת", נמסר בהצהרה מההסתדרות.

שערי אשכול הגנים העירוניים נעול עקב השביתה. חולון, 21 בדצמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
"רואים בחומרה רבה את ההחלטה של מזכ"לית הסתדרות המורים"/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בהודעת פורום ועדי ההורים היישוביים על הצטרפות לבקשת צו המניעה לשביתה נכתב בין היתר כי לידיעתם, "נערכה פגישה אחת אצל מנכ"ל משרד האוצר וטרם מוצה השיח. עצם ההכרזה על סכסוך עבודה אינו מקנה אוטומטית זכות לשביתה שכן משרד החינוך הודיע שהוא בודק ומחויב לפתור את בעיית אי-העברת הפרשי השכר. המשרד הצהיר כי הוא מחויב לפעול כדי שלא יישנו מקרים כאלה, ולפיכך יש לתת לו הזדמנות לתקן זאת. השימוש בנשק השביתה לא מידתי ולא יעיל".

בהצהרה משותפת של משרדי האוצר והחינוך לאחר הפגישה לפני יומיים נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את ההחלטה של מזכ"לית הסתדרות המורים להשבית את הלימודים. מדובר בהחלטה כוחנית, שרירותית ופזיזה. מצער לראות שהתלמידים, ההורים, המורים והמערכת משלמים את המחיר במרוץ שלה לראשות הסתדרות המורים במאי הקרוב ומשמשים בידיה כלי שרת. כך לא בונים יחסי עבודה המבוססים על אמון ושיתוף פעולה. בכוונתנו למצות את הכלים אשר עומדים לרשותנו".

(עדכון ראשון: 1:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully