וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: אחד מנכדיו של סטאלין נמצא מת ברחוב במוסקבה

גופתו של יבגני ג'וגשווילי, בן 80, נמצאה בסמוך לביתו בעיר. סיבת המוות טרם התבררה. הוא הגן על מורשתו של סבו ולעיתים קרובות ניהל גם מאבקים משפטיים. בין היתר תקף את הנשיא פוטין, וכינה אותו "חסר מוח"

ג'וזף סטאלין. AP
שלושה ילדים ושמונה נכדים לפחות. סטאלין/AP

אחד מנכדיו של יוזף סטאלין נמצא אתמול (חמישי) מת במוסקבה, בירת רוסיה. גופתו של יבגני ג'וגשווילי, בן 80, נמצאה בסמוך לביתו בעיר. סיבת המוות טרם התבררה. ג'וגשווילי הגן בתקיפות על מורשתו של סבו, ולעתים קרובות עשה זאת גם באמצעות בית המשפט. בין היתר תקף את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וכינה אותו "חסר מוח".

בשנה שעברה הפסיד ג'וגשווילי במשפט אודות טבח באסירים פולנים ביער קטין ב-1940. בית המשפט האירופי לזכויות אדם דחה את התביעה שהגיש ג'וגשווילי על מאמר שפורסם בעיתון הרוסי "נוביה גזטה" שכינה את המנהיג הסובייטי המנוח "קניבל צמא דם" וטען כי הורה להוציא להורג כ-20 אלף שבויי מלחמה פולנים. ג'וגשווילי טען כי המאמר משמיץ את המוניטין של סבו. הוא הוסיף כי אם אביו היה חי זמן רב יותר ברית המועצות לא הייתה מתפרקת.

לפי ביוגרפיות שנכתבו במערב, לסטאלין היו שלושה ילדים: יעקב מאשתו הראשונה יקטרינה, ובן ובת - וסילי וסווטלנה - מאשתו השנייה נדייז'דה. שלושת ילדיו מתו. סבטלנה עזבה את ברית המועצות ב-1966 ומתה בשנת 2011 בארצות הברית. על פי הביוגרפיות, לסטאלין היו שמונה נכדים לפחות.

עוד ידיעות מהעולם:
המשאית שועטת לכיוון השוק וההמון נמלט: תיעוד מהפיגוע בברלין
תיעוד מזעזע: לוחמי דאעש שרפו למוות שני חיילים טורקים בסוריה
סוריה הודיעה רשמית: "חאלב שוחררה ונמצאת בידינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully