וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אור יהודה לשעבר נידון לשנתיים מאסר בגין עבירות מין ושחיתות

18.12.2016 / 9:20

דוד יוסף, שהורשע בין היתר במעשה מגונה בכוח, עבירות מרמה והפרת אמונים, ירצה שנתיים מאסר מאחורי סורג ובריח. זאת, שבוע לאחר שהורשע ברוב האישומים שיוחסו לו

צילום: טליה קדוש, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) שנתיים מאסר בפועל על ראש עיריית אור יהודה לשעבר דוד יוסף, שהורשע בשורה של עבירות מין ושחיתות. יוסף הורשע בשבוע שעבר ברוב העבירות שיוחסו לו במסגרת כתב אישום שהוגש נגדו ביולי 2015.

יוסף הורשע ב-11 מתוך 15 עבירות המין שיוחסו לו, החמורה שבהן היא מעשה מגונה בכוח. כמו כן הוא הורשע בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה ובהטרדה מינית. בנוסף לעבירות אלו הוא הורשע בחמישה אישומים המייחסים לו בין היתר עבירות מרמה והפרה אמונים ושיבוש הליכי משפט וחקירה.

עוד כתבות בנושא:
"קצת פטמה, קצת בטן, קצת טוסיק": נפילת השריף מאור יהודה
"ביזיון": כך אושר פה אחד רחוב "באלי" באור יהודה
ראש עיריית אור יהודה קרא רחוב בעיר על שם המאהבת שלו

גזר הדין של דוד יוסף, לשעבר ראש עיריית אור יהודה, 18 בדצמבר 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה!
בדרך לכלא. יוסף בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, טליה קדוש

בסוף חודש מאי 2015 נעצר יוסף בחשד שהטריד מינית חמש נשים וביצע בהן מעשים מגונים לאורך שנים, ואף ביצע באחת העובדות שלו בעילה אסורה בהסכמה. עוד נחשד, כי השתמש שלא כדין בכספי הרשות כדי להעניק לנשים הללו ולאחרות טובות הנאה, וכי ניסה לשבש את החקירה. חודשיים לאחר המעצר הוגש נגד יוסף כתב אישום חמור שחשף שורת הטרדות מיניות לצד ניהול מטריד של העירייה.

כתב האישום מפרט מערכות יחסים רבות בין יוסף לנשים הכפופות לו וכן דפוס קבוע של הטרדות מיניות. במהלך המשפט העידו גם נשים שחלה התיישנות על המקרים אותן גוללו, כדי להעיד על "השיטה" שלפיה פעל יוסף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גזר הדין של דוד יוסף, לשעבר ראש עיריית אור יהודה, 18 בדצמבר 2016. טליה קדוש, מערכת וואלה!
נשיקות, עיסוי וצביטה בחזה. יוסף, היום/מערכת וואלה!, טליה קדוש

הסיפור שחשף את הפרשה הוא של ב', מזכירתה של א' שהתלוננה גם היא נגד יוסף. על פי כתב האישום, בהזדמנות אחת נישק יוסף את ב' על שפתיה ללא הסכמתה. בפעם אחרת, במהלך טיול של עובדי העירייה, הציע לה לעלות לחדרו כדי לעשות לה עיסוי, והיא סירבה. בהזדמנות נוספת פגש בה יוסף במחסן השייך לעירייה. לאחר חילופי דברים שעסקו בבחירות לעירייה, הושיט יוסף את ידו לחזה של ב' וצבט את פטמתה, מעל חולצתה, ללא הסכמתה.

לאחר חשיפת הפרשה, שכללה גם ניסיונות להביא לפיטוריה של המתלוננת, המשטרה פנתה לכמה נשים, אך רובן סירבו לדבר. בשלב מוקדם יחסית של החקירה הוחלט להתחיל בחקירה גלויה, ומיד אחרי שיוסף נעצר התחיל להגיע למשטרה מבול של תלונות. אחד הסיפורים המפורסמים ביותר בפרשה הוא רחוב "באלי" שבעיר, שבמהלך החקירה התברר שיוסף קבע את שמו על שם המאהבת שלו.

רחוב באלי, אור יהודה, יולי 2015. ראובן קסטרו
נהג לצ'פר את הנשים. שלט הרחוב שנקרא על שם המאהבת של יוסף/ראובן קסטרו

לא את כל הנשים שמופיעות בכתב האישום נגד יוסף נטען כי הטריד. עם חלקן הוא ניהל מערכות יחסים רומנטיות, והן אופיינו בכך שהוא נהג לצ'פר אותן מכספי העירייה - כך לפי האישומים. אחת הנשים היא ט', צעירה בת 33 תושבת אור יהודה, אם חד-הורית לילד בן תשע. במהלך הקשר שלהם הזמין אותה יוסף להצטרף אליו לטיול של עובדי העירייה, תוך שהוא מורה לה להציג עצמה בשם בדוי. באותו מעמד נתן לה תלושי שי בסך 500 שקלים של חנות הצעצועים "הפיראט האדום", אשר נקנו על ידי העירייה. בעת הטיול דאג יוסף לכך שט' קיבלה חדר לבד, לפי השם הבדוי שבו נרשמה, בעוד ששאר עובדי העירייה, למעט יוסף, שוכנו בחדרים זוגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully