וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה הגדולה בהיסטוריה: מידע נגנב ממיליארד חשבונות "יאהו"

15.12.2016 / 2:30

חברת הענק הודיעה כי האקרים פרצו לשרתיה באוגוסט 2013, וגנבו מידע העשוי להכיל מספרי טלפון, כתובות מייל וסיסמאות. בספטמבר האחרון דיווחה "יאהו" כי 500 מיליון מחשבונותיה נפרצו ב-2014. "לא לקחו את נושא האבטחה ברצינות"

מנכ"לית יאהו מריסה מאייר בפורום הכלכלי בדאבוס, ינואר 2014. AP
בשל הפריצות מניות החברה בירידה. מנכ"לית "יאהו", מריסה מאייר/AP

חברת "יאהו" הודיעה הלילה (חמישי) כי האקרים פרצו לשרתיה באוגוסט 2013 וגנבו מידע הנוגע למיליארד לקוחות. לפי דיווחים, מדובר בגניבת הנתונים הגדולה בהיסטוריה, שכן מספר הלקוחות שנפגעו כפול ממתקפת הסייבר שהתרחשה בחברה בשנת 2014 – אז דווח על 500 מיליון חשבונות שנפרצו.

לפי הודעת החברה, המידע הגנוב עשוי להכיל שמות, כתובות מיילים, מספרי טלפון, תאריכי לידה, סיסמאות ובמקרים חמורים אף שאלות אבטחה פרטיות ותשובותיהן. ככל הנראה, מידע על חשבונות בנק ותשלומים לא הושפע מהפריצה.

"יאהו ניזוקה קשות", אמר ברוס שנייר, מומחה לביטחון מידע. "הם לא לקחו את נושא האבטחה ברצינות וכעת זה הוכח. יהיה לי מאוד קשה לסמוך על החברה בהמשך". החברה מסרה כי הפריצה הנוכחית ככל הנראה אינה קשורה לזו שדווחה בספטמבר 2014. טרם הושג קצה חוט שיוביל להאקרים האחראים לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
"יאהו סרקה בחשאי מיליוני מיילים של לקוחותיה לבקשת הממשל האמריקני"
אחרי יום של קרבות: דיווחים סותרים על הפסקת אש חדשה בחאלב
מגזין פורבס קבע: מיהו האיש החזק ביותר בעולם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניזוקה קשות". משרדי החברה בסן פרנסיסקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות ההודעה, מניותיה של "יאהו" ירדו ב-2.4% ועומדות כעת על קרוב ל-40 דולרים. החברה הודיעה כי כבר עדכנה משתמשים שחשבונותיהם נפרצו וכי היא נוקטת אמצעים על מנת לאבטח אותם.

התקרית עשויה להוביל לנסיגתה של חברת התקשורת "ורייזון" מהסכם הרכישה של "יאהו" בשווי של קרוב ל-5 מיליארד דולרים, שעליו הודיעה ביולי האחרון. "אנו נבדוק את ההשפעה של ההתפתחות החדשה הזו לפני שנגיע למסקנות סופיות", הודיעה החברה. המניות של חברת "ורייזון" כמעט ולא ניזוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully