וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ההוראה נעדרים יותר מבעבר; ומי מוביל את הרשימה?

5.12.2016 / 16:50

על פי נתוני היעדרויות עובדי ההוראה לשנת 2016, שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מורים מבוגרים נעדרים פחות מעמיתיהם הצעירים, ומורות נעדרות יותר ממורים. זמן ההיעדרות הכללי השנה עומד על כ-6.7 מיליון שעות

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: עובדי הוראה מפגינים מול ביתו של שר החינוך: "גנבו לנו כסף")

שיעור ההיעדרות של עובדי הוראה גדל מאז שנת 2009 - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). על פי הנתונים, מורה נעדר השנה עשר שעות וחצי בממוצע יותר משעות ההיעדרות לפני שבע שנים וממוצע השעות עלה מ-66.8 שעות ל-77.4.

מי שמובילות את טבלת הנעדרות הן הגננות, שממוצע שעות ההיעדרות שלהן עומד על 104 שעות לגננת. ההיקף הכולל של שעות ההיעדרות השנתיות גדל מכשני מיליון וחצי שעות בשנת 2009 לכ-6.7 מיליון שעות בשנת 2016, זאת, בין השאר, גם בגלל הגידול במספר עובדי ההוראה במהלך השנים האלה. בשנה האחרונה הגידול היה דרמטי במיוחד ובמהלכה היו כ-600 אלף שעות היעדרות של מורים יותר מאשתקד.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא נתפס שהם אינם": ארבעת החברים שנהרגו - יובאו יחד למנוחות
סעיף המחלוקת על עמונה הוסר: חוק ההסדרה חוזר להצבעה בכנסת
הדור הישן של פתח ניצח, והציבור נותר אדיש בהמוניו

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
מורה נעדר 10.5 שעות בממוצע יותר מבשנת 2009/שרון בוקוב

מנתוני הלמ"ס עולה עוד כי להשכלה ולגיל יש השלכות על שיעור ההיעדרויות הממוצע של עובדי ההוראה. בעוד שמורים עד גיל 40 נעדרים בממוצע 93 שעות בשנה, עמיתיהם המבוגרים יותר נעדרים רק 54 שעות בממוצע. כמו כן, מורים בעלי תואר ראשון נעדרים בממוצע 78 שעות בשנה, בעוד שעמיתיהם בעלי תואר שני נעדרים 23 שעות פחות מהם וממוצע ההיעדרויות שלהם עומד על 55 שעות בשנה.

כמו להשכלה ולגיל, כך גם למגזר, למגדר ולסוג בתי הספר יש ביטוי בשעות ההיעדרות הממוצעות של המורים. עובדי הוראה גברים נעדרים כ-48 שעות בממוצע בעוד שעובדות ההוראה, הנשים, נעדרות יותר מפי 1.5 ושיעור ההיעדרויות שלהן עומד על כ-76 שעות שנתיות בממוצע.

מורים בחינוך היסודי נעדרים כ-80 שעות ומורים בחטיבות הביניים נעדרים 58 שעות בממוצע בלבד. כמו כן, מורים בחינוך הערבי נעדרים יותר - 86 שעות בממוצע, בזמן שמורים בזרם הממלכתי דתי נעדרים כ-80 שעות בממוצע בשנה ומורים בזרם החינוך הממלכתי העברי נעדרים רק 72 שעות בממוצע בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully