וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרים: "זו תקופה מדינית רגישה, התבטאו באחריות על עמונה"

4.12.2016 / 11:51

בישיבת שרי הליכוד הזהיר ראש הממשלה מפני מהלך של ממשל אובמה באו"ם נגד ההתנחלויות. הוא הוסיף כי אין עדיין הסכמות לגבי חוק ההסדרה. לדבריו, "אנחנו עובדים בשני מישורים, להגן על ההתיישבות וגם על בית המשפט". היום - פגישה נוספת של נתניהו ובנט

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר הבוקר (ראשון) את שרי הליכוד בישיבתם השבועית על רקע פינוי המאחז הבלתי חוקי עמונה כי ממשל ברק אובמה עשוי עדיין לתמוך במהלכים באו"ם בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אנחנו עדיין בתקופה מדינית רגישה", אמר נתניהו לשרים וביקש מהם "לנהוג באחריות ולהתבטא באחריות בנושא עמונה".

בימים האחרונים עורך נתניהו התייעצויות וישיבות יומיות בנושא עמונה וחוק ההסדרה. אמש נועד נתניהו עם ראשי הבית היהודי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד במשך ארבע שעות והיום הוא צפוי להיפגש עם בנט שוב. בבית היהודי מוכנים לבחון בחיוב את מתווה נכסי נפקדים הזמני שהציג היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט למפוני עמונה, אך רק בתנאי שיתלווה אליו פתרון ארוך טווח גם בנוגע למפוני עמונה וגם בנוגע להסדרת ההתיישבות בכללותה.

במהלך הישיבה, שעסקה ברובה בעמונה וחוק ההסדרה, עדכן נתניהו את השרים בהתייעצויות האחרונות שקיים בנושא עם ראשי הבית היהודי והציג את מתווה נכסי נפקדים. הוא ציין כי אין עדיין הסכמות בנוגע ל"סעיף עמונה", השנוי במחלוקת שבחוק ההסדרה. נתניהו התייחס בישיבה גם למכתב התמיכה בחוק ההסדרה שעליו חתמו 25 ח"כים מהליכוד ושפורסם בסוף ספטמבר. כשהשרים חתמו על המסמך, הם "העלו את בנט על העץ", אמר נתניהו.

לקריאה נוספת:
חוק ההסדרה, התאגיד ומיסוי דירה שלישית: דצמבר הרותח של הקואליציה
חרף התנגדות התושבים: השבוע צפויות להתחיל העבודות להעתקת עמונה
מבצע "גן נעול": כך נערכת המשטרה לפינוי המאחז עמונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
"מצפה שכולם יכבדו את הפתרון המוסכם". נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

נתניהו סיפר לשרים כי במהלך סוף השבוע שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו, השוהה בפורום סבן בוושינגטון, אמר לח"כ יואב קיש, שנמצא גם הוא בפורום, כי דבריו בריאיון לגלי צה"ל ביום חמישי האחרון, שלפיהם ארצות הברית לא תתמוך בהחלטה חד-צדדית נגד ישראל באו"ם לא הובנו כהלכה בישראל. שפירו ציין כי אין שינוי בעמדת ארצות הברית בנושא, ושהיא כן עשויה לתמוך בהחלטה שתהיה מאוזנת בעיני הממשל.

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה מאוחר יותר אמר ראש הממשלה: "אנחנו עובדים שעות נוספות כדי למצוא פתרון אחראי לסוגיית עמונה ולמקרים דומים בעתיד. אנחנו פועלים כדי להגיע לפתרון מוסכם ואני מצפה שכולם יכבדו אותו - גם שרים וחברי כנסת. אנחנו צריכים לפעול כאן באחריות למען מטרה משותפת - להגן על ההתיישבות וגם להגן על בית המשפט". לדבריו, "אנחנו עובדים בשני המישורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החינוך נפתלי בנט בכנס שדרות לחברה וכלכלה, סינמטק שדרות. נובמבר 2016. לירון מולדובן
לא מוכן לוותר על סעיף עמונה בחוק. בנט בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר, בשבוע שעבר/לירון מולדובן

נתניהו שב והזהיר אמש שחוק ההסדרה עשוי להוביל לתביעות בבית הדין הבינלאומי בהאג, אך בבית היהודי מתעקשים לקדם את החקיקה ולא מוכנים לוותר על סעיף עמונה בחוק, שמחיל אותו באופן רטרואקטיבי על פסיקות עומדות של בית המשפט. בסיעת כולנו מתנגדים לסעיף הזה ומתנים את תמיכתם בחוק בכך שהוא יוסר, ועל כן הרוב של הקואליציה מחר בהצבעה בקריאה ראשונה מוטל בספק ותלוי בעיקר בח"כ בני בגין, שמתנגד נחרצות לחוק ומופעלים עליו לחצים שלא להתנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully