וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלנית ממוצא אתיופי פוטרה מעבודתה: "רב העיר הטיל ספק ביהדותה"

1.12.2016 / 13:32

לטענת גורמים בסביבת הבלנית, שעסדה במקווה בקריית מוצקין, היא פוטרה לאחר שהרב "שאל אם עברה גיור" והתריע בפני נשים שטבלו בנוכחותה כי ייתכן שטבילותיהן לא כשרות. הרב: "שאלתי מסקרנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבלנית מונתה בהחלטת יו"ר המועצה הדתית בעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלנית ממוצא אתיופי פוטרה מעבודתה במועצה הדתית בקריית מוצקין משום שרב העיר דוד מאיר דרוקמן הטיל ספק ביהדותה, כך טוענים קרוביה. לטענתם, בשיחה שניהל עמה, שאל דרוקמן את ת', אישה ממוצא אתיופי שהחלה לעבוד כבלנית במקווה בעיר לפני כמה חודשים, אם עברה גיור ואף התריע בפני נשים שטבלו בנוכחותה כי כשרות טבילתן מוטלת בספק.

על פי עמדת הרבנות הראשית לישראל, טבילת אישה במקווה מחייבת נוכחות של בלנית, שמועסקת מטעם המועצה הדתית. כך גם ת', שהתקבלה לעבודה בהחלטתו של יו"ר המועצה הדתית בקריית מוצקין. רבה האשכנזי של העיר הצר על ההחלטה, והחליט לפטר אותה מתפקידה. לטענת גורם בסביבתה, "הוא שאל אותה אם היא עברה גיור או לא", על אף שהינה יהודייה מלידתה. יתרה מזאת, לטענת הגורם, שלח דרוקמן הודעות לנשים בעיר שטבלו בנוכחותה והזמין אותן להתייעץ עמו, משום שיכול להיות שטבילתן לא הייתה כשרה.

עוד בוואלה! NEWS:
פיצוי בסך מאות אלפי שקלים ומגרש בחינם: כך יפונה הכפר הבדואי
חשד: בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה כלא אישה ותקף אותה מינית
ראש עיריית אשקלון הקודם: "יש להדיח את איתמר שמעוני"

הרב דוד דרוקמן. כיכר השבת, אתר רשמי
"לא אקח בלנית רק בגלל שהיא אתיופית". דרוקמן/אתר רשמי, כיכר השבת
"אני לא מכיר אותה, לא בחנתי אותה"

הרב דרוקמן אישר את פיטוריה של ת' אך הכחיש כי הסיבה לכך קשורה בהיותה ממוצא אתיופי. "יו"ר המועצה הדתית כנראה לא היה מספיק ערני לכך שמינוי משגיחי כשרות ובלניות לא יכול להתבצע ללא אישור הרב המקומי. בשנתיים האחרונות פנו אליי הרבה נשים שרצו להתמנות כבלניות עם הכשרה ותעודות, ובחנתי אותן בהלכות", אמר. "פתאום שמעתי על מישהי שעקפה את התור וקיבלה מינוי מראש המועצה הדתית. אני לא מכיר אותה, לא בחנתי אותה. אמרתי ליו"ר המועצה הדתית שאני מתנגד לכך ובזה נגמר העסק. בגלל שאני לא יודע מי היא, לא יודע מה הידע שלה, אמרתי לנשים שיצרו איתי קשר לראות מה לגבי הטבילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

על הטענה כי הטיל ספק ביהדותה אמר דרוקמן כי "מתוך סקרנות גם את זה שאלתי. זה כמו שתתקשר אליי אחת שהיא יוצאת ברית המועצות ורוצה להירשם לנישואין, צריך לבדוק את היהדות שלה, כן? אבל לא זו הייתה הנקודה. לא אדחה בלנית רק בגלל שהיא אתיופית אבל מצד שני, לא אקח בלנית רק בגלל שהיא אתיופית".

למרות עמדת הרבנות על נוכחות בלנית בטבילת אישה, בעקבות מחאת טובלות דתיות והמאבק המשפטי שניהלו, פרסם לאחרונה המשרד לשירותי דת, הנשלט בידי ש"ס, החלטה לפיה אין לכפות נוכחות בלנית בשעת הטבילה. הנחיה נוספת לבלניות שניתנה היא שאין לתחקר את הטובלות על מעמדן האישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully