וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסדר טיעון: עונש קל לבעל סוכנות הנסיעות "ראשונטורס"

עמנואל באומוולשפינר, מייסד החברה שהייתה אמונה על ארגון נסיעותיו של אולמרט לחו"ל, נדון למאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. לפי כתב האישום, הסוכנות הוציאה חשבוניות כפולות ודיווחה על מחירי כרטיסים פיקטיביים, לקבלת החזר כספי

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נדחתה בקשתה של מתאמת הנסיעות של אולמרט לביטול כתב האישום נגדה, החודש)

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקלים על עמנואל באומוולשפינר, מייסדה ובעליה של סוכנות הנסיעות "ראשונטורס", שבאמצעותה אורגנו נסיעותיהם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ובני משפחתו לחו"ל. זאת, במסגרת הסדר טיעון שבמסגרתו הורשע באומוולשפינר בעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד, לאחר תיקונים בכתב האישום. ברקע לעונש הקל שנגזר עליו עמדה העובדה שאולמרט לא הורשע במסגרת פרשה זו, כמו גם הודאתו בביצוע המעשים וחלוף הזמן ממועד ביצועם.

לפי כתב האישום, באומוולשפינר ועובדי "ראשונטורס" הנפיקו תיעוד כוזב בנוגע לנסיעותיו של אולמרט, בתקופה שבה כיהן כראש עיריית ירושלים, וכן כשהיה שר התמ"ת וממלא-מקום ראש הממשלה. אותו תיעוד כוזב, כך לפי כתב האישום, כלל חשבוניות כפולות בגין אותה טיסה, דיווח על מחירי כרטיסים פיקטיביים ומסלולי טיסה שלא שיקפו את המסלול שבו טס אולמרט.

עוד בוואלה! NEWS:
"עוברים ממלחמה באש – למים": הכבאים נערכים למעבר החד במזג האוויר
"ללא בית וללא קליניקה": הזוג שאיבד בשריפה את ביתו – ואת מפעל חייו
ללא טנקים וחיל אוויר, המאבק ב"אויב הנייד" במוסול נתקל בקשיים

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
עובדי סוכנות הנסיעות הנפיקו תיעוד כוזב על נסיעותיו. אולמרט/נועם מושקוביץ

לפי האישומים, החשבוניות והקבלות שהוציאה סוכנות הנסיעות הועברו ללשכתו של אולמרט, שנוהלה על ידי שולה זקן, מי הפכה לעדת המדינה נגד פטרונה. משם, הן הועברו לגופים שמימנו את נסיעותיו של אולמרט, ובהם ארגונים העוסקים בפעילות שלא למטרות רווח, ולעתים גם למדינה, שהעבירו תשלום עבור אותן קבלות.

טרם הודה במסגרת ההסדר, כפר באומוולשפינר בהאשמות נגדו. בתשובתו לכתב האישום באמצעות עורכי דינו, רותי ליטבק ומוטי לזר, הכחיש את המיוחס לו בכתב האישום, וטען כי הוא לא עסק באופן אישי בחשבונותיו של אולמרט. "לנאשם לא הייתה כל ידיעה בזמן אמת אודות מהות, היקף ואופן מימון נסיעותיו של מר אולמרט ובני משפחתו", נכתב בתשובה.

בימים אלה מתנהל הליך פלילי נגד רייצ'ל ריסבי רז בנוגע לפרשת ראשונטורס. ריסבי רז הועסקה כ"מתאמת קשרי החוץ של אולמרט", והייתה מופקדת על נסיעותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully