וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נשלול את תושבותו של מי שהיה מעורב בהצתות במזיד"

ראש הממשלה הודיע כי סיכם יחד עם שר הפנים שישללו את התושבות של המעורבים בגל השריפות בימים האחרונים. שמונה בני אדם נעצרו עד כה בחשד להצתות, מרביתם מהצפון והם נחקרים בידי משטרה ושב"כ

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (חמישי) כי בהסכמת שר הפנים אריה דרעי, תישלל התושבות של מי שיסתבר שהיה מעורב בהצתה במזיד במהלך גל השריפות בימים האחרונים. "שוחחתי הערב עם שר הפנים אריה דרעי, וסיכמנו יחד לפעול לשלילת התושבות של מי שיימצאו מעורבים בהצתות במזיד", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. חוק הטרור החדש, שאושר מוקדם יותר השנה בקריאה שלישית בכנסת, קובע עונש של 30 שנה מאסר עולם למציתים שגרמו לנפגעים בגוף באופן המוני, ו-25 שנה להצתה אחרת שמתבצעת כאירוע טרור.

בידי המשטרה נמצאים שמונה עצורים החשודים בהצתות, מרביתם מאזור הצפון והם נחקרים על ידי המשטרה והשב"כ. בשעות הערב קיימו במטה הארצי של המשטרה דיון ראשון בנושא, עם צוות שאמור לעסוק בכלל החקירות ולמצוא קשר בין המקרים, וכן להפעיל אמצעים מודיעיניים כדי להגיע אל המבצעים והמציתים, אם היו כאלה.

בתוך כך, מכבי האש מעריכים כי מספר הבתים שנפגעו בשריפה עומד על כמאה, כשחלקם נשרפו כליל. ביישוב נירית נשרפו שני בתים לחלוטין. במהלך הלילה יובאו לחיפה 800 שוטרים מכל רחבי הארץ והם יתווספו לכוחות השיטור של מחוז חוף והעיר חיפה, על מנת למנוע ביזה בבתים שפונו.

גל השריפות - כל הכותרות
"נעצרנו כי אנחנו פלסטינים": שוחררו הארבעה שנעצרו ליד נטף
מהיר יותר, גבוה יותר: גרסה משודרגת של הסופרטנקר בדרך לישראל
60 אלף איש פונו מהאש בחיפה; הושגה רגיעה במרבית השריפות בארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו במוקדי השריפה בחיפה. נובמבר 2016. אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אלי אשכנזי
נתניהו, אמש/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

מוקדם יותר אתמול הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לחיפה והודה לכוחות הביטחון. הוא הבהיר: "כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה, ומהסתה להצתה - היא טרור לכל דבר ועניין ואנחנו נתייחס לכך בהתאם. זאת ההנחיה שלי לכוחות הביטחון, למשטרה, לשב"כ ולצה"ל: אנחנו נתחשבן עם כל מעשה הפקרות, כל מי שינסה או מנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש על כך בכל החומרה".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס לסוגיית החשודים ואמר: "היום כבר די ברור שחלק נכבד מהדליקות מקורן התחיל כהצתה מכוונת, וכפי שאמר ראש הממשלה, יש כאן תופעה חדשה של טרור מציתים. בשלב זה, כמו שאמר המפכ"ל, ישנם מספר עצורים בודדים בלבד. אין למשטרה עניין כרגע למסור פרטים מעבר לכך וגם לא לכיבוי האש, כדי לא לחשוף את המידע ולא לפגוע בחקירות הללו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שריפה מעל כרמיאל, בין נחף ללבון. נובמבר 2016. שלום מוקדר, ספק 500
שריפה שפרצה אמש בסמוך לכרמיאל/ספק 500, שלום מוקדר

בעקבות התפשטות השריפות, הנחתה נציבת בתי הסוהר רב-גונדר עפרה קלינגר לפנות את בית הסוהר דמון ולהיערך לפינוי בית הכלא כרמל, שנמצאים על הר הכרמל. אסירי דמון יפונו לבית הכלא קישון, צלמון, גלבוע והשרון. גם שדה התעופה בחיפה צפוי להיסגר לטיסות למעט פעילות מבצעית, שנועדה לסייע במאמצי הכיבוי. כל הטיסות שאינן עוסקות בכיבוי הופנו לשדה דב שבתל אביב.

כמו כן, בהתאם להערכת המצב הוחלט על עוצר יציאות למערך ההכשרות ולמערך הלוחם של צה"ל, לצורך שמירה על כוננות לסיוע במאמצי כוחות הביטחון נגד גל השריפות ברחבי הארץ. העוצר יימשך עד לקבלת הנחיות חדשות.

(עדכון ראשון: 22:31)

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
חיפה, אמש/רויטרס
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה באזור ירושלים/נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016/נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016/נועם מושקוביץ
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
שריפה בחיפה. נובמבר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully