וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר יכריע: מי יחליף את מסוק התובלה הוותיק?

23.11.2016 / 14:12

עוד שמונה שנים יסיים את תפקידו מסוק היסעור, שגילו כמעט 50. השמות המובילים להחליפו הם CH-35K החדיש, שמשמש את ארה"ב, או צ'ינוק הוותיק, שעבר שדרוגים רבים. גורם ביטחוני: "הרבה החלטות תלויות בממשל החדש בבית הלבן"

צילום: ערוץ היו-טיוב של חברת לוקהיד מרטין, עריכה: אוהד פיטר

בסדנה המטכ"לית בראשות הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט שהתקיימה לפני כמה שבועות ודנה ברכש העתידי של צה"ל, עלו כמה שמות של כלי טיס שעשויים להחליף את היסעור, מסוק התובלה הוותיק שהחל לשרת בשנת 1969. בתחילת שנות ה-2000 החליטו בצה"ל להשביח את מסוקי היסעור, לאחר שהוחלפו ושודרגו המערכות, ובכך להאריך את חייו עד 2025. למרות שנותרו עוד שמונה שנות פעילות מבצעית עבור היסעור, שמתקרב בצעדי ענק לגיל 50, בחיל האוויר כבר התחיל לדון באפשרויות העתידיות להחלפתו, כאשר שני השמות שעלו הם CH-35K או צ'ינוק.

מסוק התובלה האמריקני משמש בחיל האוויר להובלת כוחות, חילוץ ופינוי. הוא יכול להכיל בבטנו 55 לוחמים, או לחלופין שני כלי רכב. בשגרה ובחירום הוא מסייע בחילוץ, בין היתר באמצעות מתלה וכבל שבאמצעותו משתלשלים לוחמי יחידת העלית 669. כמו כן, הוא מסוגל לשאת באמצעות מתלה חיצוני ציוד במשקל כבד.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"מתי יסתיים הכיבוש?": אלוף מרדכי בשיחה נדירה עם גולשים פלסטינים
דובר צה"ל: "הניסיון להחליט עבור נשים אם הן מסוגלות - אינו ראוי"
בין אוהלי התמיכה ויציקות הבטון, בעמונה מנסים להימנע משחזור הפינוי

מסוק CH-53K, לוקהיד מרטין. לוקהיד מרטין, מערכת וואלה! NEWS
רק לאחרונה סיים סדרת ניסויים. מסוק CH-53K/מערכת וואלה! NEWS, לוקהיד מרטין

חיל הנחתים האמריקני השקיע עשרות מיליארדי דולרים בפרויקט המסוקים הכבדים באמצעות חברת "סיקורסקי-לוקהיד מרטין" שמייצרת את מסוק ה-CH-53K. המסוק החדש, שרק לאחרונה סיים סדרת ניסויים, יודע לסחוב משקלים גדולים יותר מהיסעור המיושן והוא טס לטווחים גדולים יותר, ובכך מרחיב את טווחי הפעולה של הצבא. המרינס האמריקני מתכנן לרכוש 200 מסוקים מסוג זה וכך גם הצבא הגרמני שהביע עניין ברכש של עשרות מסוקים, תוך בחינה של מסוקים אחרים, בהם צ'ינוק. בכוונת הגרמנים להגיע לחתימת עסקה עד שנת 2018 כדי לחדש את מערך המסוקים עד שנת 2022.

מסוק צ'ינוק, תוצרת חברת "בואינג" האמריקנית, משרת בחיל האוויר האמריקני משנות ה-60. בשנים האחרונות השיקה החברה האמריקנית את הדור השני של הצ'ינוק, שעבר שדרוגים רבים והוטמעו בו מערכות מתקדמות ההופכות אותו למסוק מתקדם ביותר. הוא מסוגל לשאת 55 לוחמים עם ציוד ואף לשמש עבור עשרות חיילים כבית חולים מעופף, כולל נשיאת ציוד רפואי מתקדם. שיקול חשוב בבחירת המסוק החדש הוא העובדה שמחירו של מסוק ה-CH-53K החדש יקר מאוד ביחס לצ'ינוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מסוק צ'ינוק CH-47, לוקהיד מרטין. בואינג, אתר רשמי
הוטמעו בו מערכות מתקדמות. צ'ינוק/אתר רשמי, בואינג

בחיל האוויר הישראלי ממשיכים לבחון גם את מסוק ה- V-22 של חברת "בואינג", אך במערכת הביטחון טוענים כי הוא לא מהווה חלופה למסוק התובלה הכבד יסעור, אלא כתוספת לכלל כלי הטיס שיש בחיל. גורם ביטחוני העריך כי "בשל מחירו היקר של ה-V-22 הרכש שלו הופך להיות בעייתי. לא מעט החלטות בישראל תלויות בממשל החדש בבית הלבן, באופן שבו יבוצעו העסקאות, הגמישות שיגלה הצבא האמריקני כלפי הטמעת מערכות תוצרת כחול לבן בכלי הטיס וכמובן המחיר".

מסוקי יסעור, אוגוסט 2012. דובר צה"ל
משמש להובלת כוחות, חילוץ ופינוי. יסעור/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully