וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות מעון ראש הממשלה בשנה החולפת: הנמוכות זה שבע שנים

20.11.2016 / 15:00

כשני מיליון שקלים הושקעו ב-2015 באחזקת המעון הרשמי והפרטי של נתניהו, הסכום הנמוך ביותר מאז נבחר בשנית לראשות הממשלה ב-2009. עם זאת, בניגוד לשנים קודמות לא נמסר פירוט של החשבוניות המרכיבות את הסכום

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

הוצאות מעונות ראש הממשלה נמצאות בירידה בשנים האחרונות - כך עולה מתשובת המדינה לבקשה שהגישה התנועה לחופש המידע. 1,844,000 שקלים הוא הסכום שהושקע באחזקתם של המעון הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו והמעון הפרטי של בני הזוג בקיסריה במהלך שנת 2015. מדובר בסכום הנמוך ביותר מאז נבחר נתניהו בשנית לתפקיד ראש הממשלה, ובהמשך של מגמת ירידה הנמשכת מאז שנת 2012.

על פי הנתונים, ההוצאות על גינון גדלו ב-2015 לעומת 2014, מ-77 אלף ל-125 אלף שקלים. הוצאות הניקיון ומשק הבית דווקא פחתו בכמחצית, מ-567 אלף שקלים ב-2014 ל-294 אלף בשנה שעברה. בהוצאות התפעול לא חל כל שינוי, והן נותרו 138 אלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו הגיב על פרשת הצוללות: "הכול ממוסמך, הכול מתועד"
במשטרה מעריכים: תאונת השרשרת בחולון נגרמה מתקלה בדוושת הגז
ה-OECD: ישראל ראשונה בשיעור הילדים שנהרגים בתאונות דרכים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לשנים קודמות, הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה לא כללה בתשובתה פירוט של החשבוניות המרכיבות את הסכום, אלא רק את סיכומן הכללי של ההוצאות. בתשובתה לבקשת התנועה לחופש המידע כתבה ענת רביבו, הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה, כי לצורך הנפקת החשבוניות דרושות מאות שעות עבודה של עובדי החשבות במשרד. עוד נכתב בתשובה כי כמות החשבוניות בשנת 2015 גדולה מזו של שנת 2014, וכי לצורך סינון פירוטים הפוגעים בפרטיותה של משפחת נתניהו או בביטחונה יידרשו שעות עבודה רבות בהיקף "בלתי סביר".

"אכן, הוצאות מעונות ראש הממשלה ממומנות מכספי הציבור ויש חשיבות לכך שהציבור יקבל מידע על היקפן באופן אשר יאפשר לו לבקרן במידת הצורך", כתבה רביבו, אולם הוסיפה כי "אין מקום להיענות לבקשה למסירת החשבוניות שמשמעותה היא הסטת משאבים משמעותית של גורמים שונים במשרד לרבות גורמים בכירים – הסטה שתגרום לשיבוש קשה בפעילות המשרד השוטפת".

בטבלה שצורפה לתשובה ישנם נתונים כלליים בלבד אודות ההוצאות במעון. הנתונים מלמדים כי מ-2012 נמשכת הירידה בהיקף ההוצאות, וכי ב-2015 הוצא הסכום הנמוך ביותר זה שש שנים. הטבלה כוללת התייחסות מפורטת לגבי הקטגוריות השונות של סוגי ההוצאות הכרוכות באחזקת המעון בבלפור, וביניהן: הוצאות אחזקה (ארנונה, חשמל, מים, טלפון, מעליות) והוצאות תפעול (הדברה, אינסטלציה, אדריכלות, תריסים, סיוד, צבע ותיקונים, סידורי פרחים, כביסה, ציוד משרדי ופריטים מתכלים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בית משפחת נתניהו בקיסריה, פברואר 2015. שלומי גבאי
בית משפחת נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי

בנוסף, ישנה התייחסות גם להוצאות מזון, שירותי בישול ואירוח רשמי (למעט הוצאות בגין אירוח אישים מחו"ל), הוצאות ניקיון, משק בית וכוח אדם במיקור חוץ, הוצאות גינון, הוצאות בגין רכש, ריהוט וכלי בית. הטבלה כוללת התייחסות כללית בלבד להוצאות הנוגעות למעון הפרטי בקיסריה.


דבר נוסף שבלט בדוח הוא העדר כל התייחסות להוצאות אבטחת המעונות וכן הוצאות בגין "שכר עבודה של משרות אמון במעון". מהדוח עולה כי בשנת 2015 הוצאו 298 אלף שקלים שנועדו לאחזקת המעון הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה. יתר הסכום, 1,564,000 שקלים – נוגע להוצאות הקשורות למעון הרשמי ברחוב בלפור בלבד.

התנועה לחופש המידע: "תירוצים חסרי היגיון ובסיס"

עו"ד נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מסרה בתגובה כי "התשובה שקיבלנו חלקית, אינה מספקת ונערמת לכדי הר של תירוצים. משרד ראש הממשלה נמצא בנסיגה בכל הקשור לנאמנותו לציבור, לזכות הציבור לדעת, לחופש מידע ושקיפות בפעולותיו ובשימוש בכספי הציבור. ניכר כי הושקעה מחשבה או לפחות זמן בתגובת המשרד לבקשת התנועה לחופש המידע לחשיפת הוצאות מעונות ראש הממשלה ב-2015, מוטב היה לו השקיע המשרד את זמנו בארגון המידע וניהול ההוצאות כיאות".

עוד נמסר כי "הוצאות וחשבוניות אינן מידע שיש ללקט רק עם קבלת בקשת חופש מידע. שימוש בכספי ציבור חייב להיות מסודר, מתועד היטב ונגיש תמיד. תגובת משרד ראש הממשלה אינה סבירה ואין היא אלא התחמקות ממתן מידע בתירוצים חסרי היגיון ובסיס".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הוצאות מעונות ראש הממשלה בשנת 2015 הן הנמוכות ביותר בשבע השנים האחרונות. כל התשלומים נעשו באישור גורמי המקצוע ועל פי החוקים שחלו על כל ראשי הממשלה והם נובעים מהחלטות הכנסת והיועץ המשפטי לממשלה".

באשר לבקשה על החשבוניות נמסר: "עבור הטיפול בבקשה נדרשים משאבים רבים ומאות שעות עבודה של אנשי המשרד, שעות אלה נגזלות מהעבודה המקצועית של אותם העובדים. לכן, הגורמים הרלוונטיים במשרד לא נענו לבקשה בהתאם לסעיפים 8(1), 9(א)(1), 9(א)(3) ו-11 לחוק, הקובעים שרשות ציבורית רשאית לדחות בקשה לקבלת מידע אשר הטיפול בה מצריך הקצאת משאבים בלתי סבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully