וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן רמז לבנט: "ימין פופוליסטי והתלהמות יכולים להפיל את הממשלה"

17.11.2016 / 11:57

שר הביטחון התייחס לניסיונות המדינה לדחות את פינוי עמונה, ואמר כי "אני מכבד את בנט אבל לא ניסחף אחרי סימאות, יכול להיות שאין פתרון". הבית היהודי בתגובה: "שיתמקד בחיסול הניה במקום להקים פלסטין על כביש 6"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) לסערת פינוי עמונה ולמחלוקת סביב חוק ההסדרה, ועקץ את שותפו לממשלה שר החינוך נפתלי בנט. "אני מייצג את הימין הפרגמטי, לא את הימין הפופוליסטי. אני מכבד את בנט אבל אנחנו לא ניסחף אחרי סיסמאות", אמר בכנס דוברי רשויות מקומיות באשדוד. לדבריו, "מדינת ישראל עשתה את כל המאמצים. עם זאת, בהחלט יכול להיות שבסופו של דבר לא יימצא פתרון מתקבל על הדעת". מפלגת הבית היהודי מסרה בתגובה לדברי ליברמן כי שר הביטחון "הוא פטפטן בלתי נלאה. שיתמקד בחיסול איסמעיל הניה במקום להתנדב להקים פלסטין על כביש 6".

ליברמן נשאל לגבי דבריו אתמול ולפיהם הוא מוכן להקפיא את הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות כחלק מההבנות שיגובשו עם הממשל החדש בארצות הברית. התבטאות זו הובילה לביקורת מבית. "כשאני שואל את עצמי למה לא הצלחנו לפתח את מפעל ההתיישבות כפי שהיינו רוצים הסיבה המרכזית היא חוסר הצלחה להגיע לתיאום עם ארצות הברית", אמר. "לכן במקום לנסות לקבוע עובדות בשטח, חייבים להמתין, יגיע ממשל חדש, ולנסות כמה שיותר מהר לגבש יחד איתו את המדיניות החדשה ביהודה ושומרון".


עוד בוואלה! NEWS:
עתידו "לא מזהיר": כך התנהל המרדף להשגת הרוב לחוק ההסדרה
הצעת החוק של ח"כ בוקר שהוסרה מחשש לתקרית עם רוסיה
לאחר הסערה בקואליציה: חוק ההסדרה עבר בכנסת בקריאה טרומית

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס דוברי הרשויות המקומיות, מלון לאונרדו, אשדוד. נובמבר 2016. לירון מולדובן
"יכול להיות שלא יתקבל פתרון מתקבל על הדעת בעמונה". ליברמן, היום/לירון מולדובן

דבריו של ליברמן על הקפאת הבנייה זכו לגינויים רבים מימין, כאשר חברי כנסת רבים ביקשו שיבהיר את דבריו. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי יצאה אמש נגדו ואמרה כי "הצהרות שר הביטחון על עסקה עם הנשיא הנבחר טראמפ הן על דעת עצמו בלבד ואינן משקפות את עמדת הממשלה. הממשל החדש וממשלת ישראל יתחילו הליך הידברות כמקובל עם כניסתו של טראמפ לבית הלבן וכל הגבלה של הזכות הישראלית לבנייה פוגעת באינטרסים הישראליים בעת הזאת". בריאיון הבוקר לגלי צה"ל חוטובלי החריפה את הטון ואמרה כי מה שליברמן אמר הוא "פיגוע מדיני".

ליברמן התייחס היום לטענות חוטובלי ואמר כי "אם היא לא הייתה תוקפת אף אחד לא היה שם לב לקיומה. אף אחד גם לא מבין מה היא עושה שם במשרד החוץ. לא בטוח שבמשרד החוץ מודעים לקיומה". הוא הוסיף: "אני מצטער שיש אנשים במערכת הפוליטית שמנסים להוליך שולל את המתיישבים וליצור ציפיות". לדבריו, "יש לי כלל אחד, להגיד אמת. אין שום ערובה או ביטחון, אף אחד לא בכיס שלנו, אבל צריך לפחות לנסות להגיע למדיניות מוסכמת עם הממשל החדש, לא להביך אותם".

סגנית השר ענתה בתגובה לדבריו: "ציבור הבוחרים הימני יידע לשפוט לאורך זמן מי משחק בקולות הימין ושובר שמאלה כשנוח לו בשביל כותרת ומי באמת פועל כדי לממש את ערכי הימין הישראלי. כסגנית שר החוץ אני מודעת לגודל הרגישות של תקופת המעבר בין ממשלים וחשוב בעת הזאת לא לייצר ספינים מזיקים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"אם מישהו חושב שאפשר להמשיך חד-צדדית במפעל ההתיישבות, הוא טועה"

ליברמן נשאל אם לא היה עדיף שהוא היה מחכה עם ההצהרות לגבי הממשל החדש בארצות הברית. "אני מסכים איתך, הכול מוקדם", השיב. "לכן, אני חוזר ואומר שצריך להוריד פרופיל. להמתין לכניסתו של הממשל ולהגיע איתו להבנה. אם מישהו חושב שניתן להמשיך באופן חד-צדדי במפעל ההתיישבות ללא התערבות הממשל האמריקני, הוא טועה. אני לא נכנס למה הקווים של ההבנות שאנחנו נגיע. זה קריטי להגיע להבנות". הוא הוסיף: "זו עמדתי ולא עמדת ראש הממשלה. הוא צריך לגבש תפיסה כוללת שמקובלת על כל מרכיבי הקואליציה".

מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016. מגד גוזני
"זכותם למחות". המאחז עמונה/מגד גוזני

בהמשך שר הביטחון נשאל אם לדעתו פינוי עמונה יעבור באופן שקט. "זה חייב לעבור בשקט, אבל צריך להבין את המורכבות. חייבים להתייחס למפגינים בהבנה. למחות זו הזכות הבסיסית שלהם". עם זאת, הוא ציין כי לא יקבל בהבנה אלימות כלפי החיילים ואנשי כוחות הביטחון. "אני מקווה שזה לא יגיע לזה". הוא קרא לא להשתלח בצבא אלא בפוליטיקאים משום ש"אסור שצה"ל יהיה שותף לשיח הפוליטי".

(עדכון ראשון: 10:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully