וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על הרפורמים והקונסרבטיבים: "אם זו היהדות – אני מוותר עליה"

8.11.2016 / 8:37

שר הפנים התייחס בכנסת לאי-יישום מתווה הרחבה השלישית בכותל המערבי, סוגיה שהתגלגלה לפתחו של בג"ץ, והסביר כי לא זו היהדות שהוא רוצה לקרב. "מה יש להם מהכותל? הם במתכוון מנסים להרוס ולהחריב את הדרך המקורית בכל תחומי היהדות", אמר

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(עימותים אלימים בתפילה משותפת ברחבת הכותל, בתחילת החודש)

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס אתמול (שני) במהלך שעת השאלות שלו במליאת הכנסת, לכך שהמדינה נמנעת מיישום מתווה הפשרה להקמת רחבה שלישית בכותל המערבי לרפורמים ולקונסרבטיבים. "זו היהדות שאתה רוצה לקרב?", שאל דרעי את ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), שהפנה אליו את השאלה. "אם זו היהדות - אני מוותר עליה. היהדות שאני מכיר זו ההולכת לפי השולחן ערוך, שמשמרת את ההלכה".

הממשלה אמנם אישרה את המתווה כבר בתחילת השנה, אך נתניהו הודיע שיבחן אותו מחדש עקב התנגדות החרדים. החרדים, שהיו מעורבים בחשאיות בגיבוש הפשרה, חזרו בהם לנוכח הלחץ הציבורי במגזר החרדי. בעקבות אי-יישום ההחלטה הגישו בחודש שעבר הזרמים הלא אורתודוקסים עתירה לבג"ץ בדרישה ליישם את המתווה. בג"ץ טרם הכריע בעתירה, אך נראה כי הפוליטיקאים החרדים יעדיפו לעכב את הפתרון הפוליטי ככל שניתן ולהשאיר את הסוגיה לפתחו של בג"ץ. כך, יוכלו להימנע מהפלת הממשלה בלחץ הרחוב החרדי.

עוד בנושא:
הרבנות מחרימה סיור בכותל בגלל השתתפות רפורמים: "נחווה דעתנו אישית"
"משוגע, לך מכאן": עימות בכותל במהלך מחאה על אי-יישום מתווה הפשרה
מתווה הכותל חוזר לבג"ץ: "הכניעה המבישה לחרדים מונעת פתרון"
קונסרבטיבים ורפורמים קוראים לנתניהו: אשר את מתווה הכותל

מסיבת עיתונאים של אריה דרעי בעקבות ההאשמות נגדו. נועם מושקוביץ
"הרפורמים הם אחים שלנו, אבל גורמים נזק גדול". דרעי/נועם מושקוביץ

"הרפורמים הם אחים שלנו, אבל הם גורמים נזק גדול ליהדות", אמר דרעי. "מה יש לרפורמים מהכותל? הרי אני מתפלל שייבנה שם בית המקדש ויקריבו קורבנות ותהיה לשכת הגזית. הם הרי לא מאמינים בזה, אז מדוע הם באים לכותל? מה יש להם ממנו? הם רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם. הם במתכוון מנסים להרוס ולהחריב את הדרך המקורית בכל תחומי היהדות".

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, התייחס לאמירותיו של שר הפנים ואמר: "שנאת החינם של דרעי וחבריו מביאה אותם לומר דברי שקר כדבר שבשגרה. במקום לערוך חשבון נפש כיצד התנהלותם מרחיקה מאות אלפי ישראלים מהמסורת היהודית, הם תוקפים את מי שמבקשים לתקן את הנזק שהם עושים. איננו מחפשים תעודת כשרות מהשר דרעי, אלא דורשים שמדינת העם היהודי תכבד את הזרמים הגדולים ביהדות".

לדבריו עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית, "דבריו של השר דרעי הם תערובת של בורות ורשעות. מדהים ששר בממשלת ישראל מרשה לעצמו לבוז כך למליוני יהודים ברחבי העולם. אנו מצפים מראש הממשלה להסתייג נמרצות מדברי השר דרעי. כמו שמיהר לנזוף ביהודי אמריקה בשבוע שעבר, כך ראוי שיעמיד את במקומו את השר דרעי".

עימותים אלימים בכותל המערבי, 2 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
קונסרבטיביים, רפורמים ונשות הכותל מוחים על אי-יישום המתווה, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בתוך כך, אתמול הודיעה הרבנות הראשית לישראל כי היא תחרים את הסיור של ועדת הפנים של הכנסת ביום שלישי בכותל המערבי בעקבות השתתפותם של הרפורמים והקונסרבטיבים. במכתב שיצא מלשכות הרבנים הראשיים יצחק יוסף ודוד לאו נרמז כי בסיור לא ישתתף נציג מטעמם, אף שמוקדם יותר הבהירו ברבנות אחרת. גם חברי הכנסת יעקב אשר וישראל אייכלר (יהדות התורה) החרימו את הסיור.

"מאחר שמדובר בנושא הכותל המערבי והשמירה על קדושתו, ומאחר שנושא זה הוא בדרגת חשיבות ורגישות עליונה, מן הראוי שהרבנים הראשיים ישמיעו את דעתם באופן אישי בפני ועדת הפנים של הכנסת ולא באמצעות שליחים", נכתב. בלשכות הרבנים הוסיפו כי "כבוד הרבנים הראשיים לישראל כבר קיימו בעבר סיורים בכל מתחם הכותל המערבי וגיבשו בהתאם לכך את עמדתם בנושא".

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully