וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בנתניה: פיירברג נחקרה פעם נוספת במשטרה

6.11.2016 / 16:37

ראשת עיריית נתניה חשודה בעבירות שוחד והפרת אמונים במסגרת פרשת שחיתות נרחבת בעירייה. מחר הייתה אמורה להסתיים תקופת ההרחקה שלה מהעירייה, אך זו הוארכה עד יום חמישי. גם הרחקתו של סגנה, שמעון שר, חודשה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מרים פיירברג שוחררה למעצר בית למשך 14 יום והורחקה מהעירייה)

ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג נחקרה היום (ראשון) שוב באזהרה בחשד למעורבותה בפרשת שחיתות - יום אחד בלבד לפני שהייתה אמורה להסתיים הרחקתה מהעירייה. בתום חקירתה, הוארכה תקופת הרחקתה עד ליום חמישי. כמו כן, במסגרת הפרשה הוארכו בהסכמה תנאי הרחקתו של בכיר נוסף בעירייה, הרב שמעון שר, עד יום רביעי.

לפני כחודש וחצי קבע בית משפט השלום בראשון לציון כי פיירברג, החשודה בעבירות שוחד והפרת אמונים, תורחק מהעירייה למשך 41 ימים, זאת למרות בקשת המשטרה להרחיקה למשך 90 יום. בית המשפט קבע עוד כי היא תישאר במעצר בית במשך 15 ימים. המשטרה הגישה בקשה להאריך את הרחקתה של פיירברג מהעירייה, והדיון בנושא נקבע ליום חמישי.

במהלך הדיון אז אמר נציג המשטרה כי "מחומר החקירה עולה שיש חשש ממשי של עובדי עירייה להעיד במשטרה. החשודה תיאמה עדויות ובדתה ראיות ויש חשש שחזרתה לעירייה תפגע קשות בחקירה".

עוד באותו עניין:
פרס על ניהול תקין נשלל מפיירברג - אך ניתן לראש עיר אחר החשוד במרמה
פיירברג שוחררה למעצר בית ותורחק מהעירייה: "בדתה ראיות"
בצל השחיתות בנתניה: היוזמה להגבלת כהונות ראשי עיר צוברת תאוצה

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, הארכת מעצר בבית משפט השלום ראשון לציון. 13 בספטמבר 2016. שלומי גבאי
נחקרה שוב במשטרה. פיירברג ביציאה מחקירה, בספטמבר/שלומי גבאי

לאחר מכן, שוחרר סגנה של פיירברג, שמעון שר, גם הוא למעצר בית בתנאים מגבילים למשך 11 ימים, זאת לאחר שנעצר ונחקר במסגרת חקירת פרשת השחיתות. גם שר הורחק מהעירייה וממשרדי החברה הכלכלית העירונית.

בפרשה נעצר גם הקבלן והיזם אברהם תשובה, שהורחק מבניין עיריית נתניה לתקופה של 60 ימים. כמו כן, נעצרו עורכי הדין צפריר פיירברג ואברהם גוגיג, החשודים אף עם במעורבות בפרשה.

פרשת השחיתות בעיריית נתניה, המכונה פרשה 255, מנוהלת על ידי להב 433 בשיתוף פעולה עם חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים. עניינה הוא חשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס על ידי כמה מעורבים, בהם בכירים בעיריית נתניה, בהקשר לתחום הנדל"ן בעיר. החקירה מנוהלת בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

(עדכון ראשון: 12:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully