וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הכהנים שומרי המסורת: בקרוב תיאלצו לטוס מעל בית עלמין

עבודות שדרוג המסלולים בנמל התעופה גורמים למטוסים לעבור מעל בית קברות בחולון. לכהנים, שעל פי ההלכה נאסר עליהם להיכנס לבתי עלמין, נוצרה בעיה הלכתית. רבים הוציאו היתר, אך לא בטוח שהוא יספק את כולם

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מאות נוסעים נתקעו בנתב"ג במשך שעות בשל שיבושים בלוח הטיסות)

עבודות שדרוג מסלולי ההמראה והנחיתה בנמל התעופה בן גוריון עלולות ליצור בעיה הלכתית בקרב כהנים שומרי מסורת, משום שהמסלול היחידי שנותר פתוח לטיסות מביא את המטוסים לעבור מעל בית עלמין. עבודות התשתית צפויות להימשך כשבועיים ובמהלכן יסגרו להמראות ולנחיתות שני מסלולים. ההלכה היהודית אוסרת על כהנים להיכנס לבתי עלמין בשל טומאת המקום.

חטיבת המבצעים של רשות שדות התעופה ערכה אתמול (שני) פגישה עם רשות התעופה האזרחית ובמהלכה דנו בנושא נציגי הגופים עם רבנים. מרשות שדות התעופה נמסר כי מומחי תעופה ניסו "למצוא פתרונות יצירתיים" כדי למנוע את הבעיה ההלכתית. בימים האחרונים פורסם פסק הלכה המתיר לכהנים לטוס למרות האיסור, משום שמדובר בפיקוח נפש. "ההכרעה הייתה כי בטיחות ההמראה בטיסה היא שעומדת לנגד עינינו, ומדובר בפיקוח נפש", אמרו ברשות שדות התעופה. עם זאת, ייתכן וההיתר שניתן לא יספק גורמים מחמירים יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר חדש: טראמפ מוביל על קלינטון לראשונה מאז מאי
עקב טענות לעינויים בשב"כ: בריטי שהואשם בסיוע לחמאס ישוחרר
"דרש לערוך בדיקה": צעיר מי-ם נאשם שהתחזה לאיש צוות ואנס יולדת

נתב"ג 2000. שרון בוקוב
בעיה הלכתית. נמל התעופה בן גוריון/שרון בוקוב

למרות ההיתר, ובשל החשש כי הוא לא יספק את המחמירים בהלכה, כמה חברות תעופה ובהן אל-על החליטו לאפשר לכהנים המעוניינים בכך לדחות את הטיסה שלהם בשל הבעיה ההלכתית. חברות התעופה יחליפו את מועד הטיסה של המבקשים זאת למועד שאחרי סיום עבודות השדרוג בנמל התעופה.

בתקופה האחרונה פורסמו בשכונות חרדיות "פשקווילים" (מודעות הנתלות ברחובות) המתריעים מפני המצב החדש. בחלק מהקהילות מחלקים לכהנים שקיות ניילון גדולות כדי שיוכלו להתכסות בהן בעת מעבר מעל בתי עלמין, פתרון שלטעם גורמים שונים בעולם ההלכה עשוי למנוע את העברת הטומאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully