וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ביקור נשיא איטליה: משרד החוץ גינה את דברי קרא על אונסק"ו

29.10.2016 / 12:00

דובר משרד החוץ מסר כי דברי סגן השר לשיתוף פעולה אזורי כי רעידת האדמה באיטליה היא "עונש אלוהי" על החלטת הארגון "אינם ראויים". על פי ההודעה, קרא התנצל וזומן לבירור אצל נתניהו לאחר שעורר מבוכה מול הממשלה ברומא

עריכה: אביב אירגז

משרד החוץ גינה היום (שבת) את דבריו של סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא (ליכוד), שטען השבוע במהלך ביקור בוותיקן כי רעידת האדמה האחרונה באיטליה קשורה להחלטת אונסק"ו, המבקרת את ישראל בחריפות בנוגע למדיניותה באתרים הקדושים בירושלים. "אנו מגנים את דבריו של סגן השר קרא", נמסר ממשרד החוץ, "הם אינם ראויים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל".

"משנאמרו, סגן השר מתנצל על הדברים ואנו מצטרפים להתנצלות זו", עוד נמסר בהודעה רשמית מדובר משרד החוץ עמנואל נחשון. "הדברים אינם משקפים את עוצמת היחסים בין ישראל לבין איטליה, העמים והממשלות כאחד". נחשון הוסיף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "יערוך שיחת בירור עם סגן השר בהקדם". גורם מדיני בכיר הוסיף כי "בירושלים זועמים על איוב קרא".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו הודה לאיטליה על גינוי החלטת אונסק"ו: "שינוי כיוון"
ראש ממשלת איטליה על החלטת אונסק"ו: "בלתי מובנת ושגויה"
מנכ"לית אונסק"ו מבהירה: הר הבית קדוש גם ליהודים

ח"כ איוב קרא, הפגנת מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה נגד ההסתה. 21 בפברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"הדברים אינם משקפים את היחסים בין ישראל לאיטליה". קרא/תצפית TPS, הלל מאיר

ההודעה הישראלית מגיעה לאחר שבימים האחרונים, העבירו גורמים רשמיים ברומא למשרד החוץ בירושלים את מחאתם על דבריו של קרא. לדברי הביקורת הצטרפו גם כלי התקשורת האיטלקיים, שיצאו נגד ההתבטאות, לפיה רעידת האדמה במרכז איטליה הייתה "עונש אלוהי" על החלטת אונסק"ו. לדברי קרא, "אני בטוח שהרעידה קרתה בשל ההחלטה באונסק"ו שהאפיפיור מאוד לא אהב, ואף התבטא בפומבי שארץ הקודש שייכת לעם ישראל".

דבריו של קרא עוררו זעם גדול בממשלת איטליה, במיוחד על רקע התזמון. התקרית עוררה מבוכה לקראת הגעתו של נשיא איטליה סרג'יו מטרלה הערב, לביקור בן ארבעה ימים בישראל. שגריר איטליה בישראל פרנצ'סקו טאלה העביר בימים האחרונים למשרד החוץ וללשכת ראש הממשלה את דרישת לשכת הנשיא לקבל הבהרות בדבר ההתבטאות, ולגבי העובדה שנשמעה מפי חבר בממשלת נתניהו, הנושא תפקיד רשמי. ברומא זעמו במיוחד על הקשר שמתח קרא בדבריו בין רעידת האדמה וההצבעה באונסק"ו על ההחלטה שמגנה את פעולות ישראל בירושלים – שכן איטליה נמנעה בהצבעה באונסק"ו וראש הממשלה מתאו רנצי אף יצא נגד ההחלטה בצורה חד משמעית ובולטת.

אמש פירסמה שגרירות ישראל ברומא הצהרה המתנערת מדבריו של קרא, וגורם בשגרירות האיטלקית בארץ הביע שביעות רצון מההודעה, המגנה את דברי סגן השר במילים קשות. ההודעה מעידה כי ראש הממשלה נתניהו היה מעורב אישית בנושא, וביום רביעי הוא יוכל להבהיר את הנושא באופן רשמי בפגישה עם הנשיא מטרלה בלשכתו. הנשיא ריבלין יפגוש את מטרלה כבר ביום שני, והנושא צפוי לעלות גם בפגישה זו.

שתי רעידות האדמה שפקדו את מרכז איטליה, כולל הבירה רומא, ביום רביעי גרמו לנזק לכמה מבנים ולפצועים בודדים, אולם לא נהרגו בהם בני אדם. רעש בעוצמה 6.0 הורגש כ-70 קילומטרים ממזרח לעיר פרוג'יה, הנמצאת במחוז אומבריה, 137 קילומטרים ממזרח לבירה. שעה קלה לפני כן אירע רעש בעוצמה 5.4 בסמוך לעיירה ויסו הנמצאת במחוז מארקה שבמזרח המדינה, ומוקדו היה בעומק של עשרה קילומטרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההחלטה משתמשת בשמות המוסלמיים בלבד. ההצבעה בפריז, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר השבוע אישרה ועדת המורשת העולמית של ארגון קשרי החינוך והתרבות של האו"ם בהצבעה חשאית בפריז, הצעת החלטה המגנה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים בירושלים. ההצעה אושרה בתמיכת עשר מדינות. שתיים התנגדו, שמונה נמנעו ונציג אחד נעדר. לאחר מכן, החליט נתניהו להשיב ארצה את שגריר ישראל בארגון, כרמל שאמה הכהן, להתייעצות.

זאת, כשבועיים לאחר שהתקבלה החלטה מעוררת מחלוקת של הוועד המנהל של אונסק"ו בנוגע לירושלים, הכוללת גינויים נרחבים לחפירות ארכיאולוגיות ישראליות באזור העיר העתיקה ולפעולות של כוחות הביטחון הישראלים בהר הבית. כמו כן, ההחלטה אינה מתייחסת כלל לקשר ההיסטורי היהודי להר הבית, ומשתמשת רק בשמות המוסלמיים אל-אקצא, חראם אל שריף, ואל-בוראק לתיאור האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully