וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר שעות לבדיקת רופא: מיון היולדות בתל השומר קרס. תיעוד

28.10.2016 / 10:45

עשרות נשים, חלקן סובלות מסוכרת היריון וחלקן מיועדות לניתוח קיסרי, הגיעו אמש למיון היולדות בבית החולים שיבא ונאלצו לחכות זמן רב עד שזכו לטיפול הולם. "היינו בהלם. המיון מפוצץ, אין איפה לשבת או לעמוד". שיבא: "הטיפול המסור שלנו גורם לעומס פניות"

ספק 500

עשרות זוגות שהגיעו אמש (חמישי) למיון היולדות בבית החולים שיבא שבתל השומר נתקלו במחסור חמור ברופאים ובצוות חסר אונים. כ-50 נשים בשבועות האחרונים להריונן, חלקן סובלות מסוכרת היריון וחלקן מיועדות לניתוח קיסרי, הגיעו למיון ונתקלו במחלקה צפופה שבה היו שתי רופאות בלבד אמונות על הטיפול בעשרות הזוגות. היולדות נאלצו להמתין זמן רב, חלקן אפילו יותר מעשר שעות, לבדיקת רופא.

זוגות רבים סיפרו כי המחלקה הייתה כה עמוסה עד שחלק מהיולדות נאלצו לשבת על הרצפה או על כדורי פיזיו כיוון שלא היה מקום. "הגענו והיינו בהלם. המיון מפוצץ, אין איפה לשבת או לעמוד – ומדובר בנשים כאובות, עם צירים ומלא צרחות", סיפרה איריס, שליוותה את אחותה השבוע ה-41 להריונה. "הצוות לא עומד בעומס ואומר לנו שאין מה לעשות עם זה, שנכתוב מכתבים להנהלה שאולי תוסיף צוותים. צוות האחיות היה מצוין, הכל היה מהיר מאוד, הבעיה היא שאחרי הבדיקה מחכים שעות לרופא", הוסיפה.

לדבריה, גם הצוות הרפואי במחלקה מתוסכל מאוד מהמצב והפציר בחולים ללכת להתלונן על "המצב ההזוי". "הם מיואשים", אמרה, וסיפרה כי "הייתה שם מישהי שעברה ניתוח בבטן לא מזמן והייתה בחודש מתקדם, היא התחילה לצרוח שמשהו לא בסדר והיא לא מרגישה טוב אבל אל היה איך לעזור לה, נקרע הלב ממש. לא עוברות כמה דקות ואנחנו רואים אבא יוצא מחדר לידה עם תינוק עטוף בשמיכה, בלי עגלת תינוק, בלי מיילדת. פשוט בושה".

עוד ידיעות בנושא בריאות בוואלה! NEWS:
הטיפול שעצר לסימה בת ה-88 את הרעד בידיים - והשיב לה את היכולת לצייר
הנחיות חדשות של משרד החינוך יאסרו הכנסת מוצרים אלרגניים לבתי הספר
נתונים חדשים: הימנעות מעישון מפחיתה דרמטית את הסיכוי למגוון סוגי סרטן

חדר מיון תל השומר. ראובן קסטרו
"הצוות לא עומד בעומס". חדר המיון בתל השומר/ראובן קסטרו

זוגות נוספים שהמתינו לבדיקת רופא סיפרו כי כשניסו להשתחרר ולהגיע לבית חולים אחר בשל העומס ומצוקת כוח האדם, נתקלו באולטימטום מצד המיון. "זה היה לילה סיוטי, איך שהגענו למיון עברנו בדיקת מוניטור, ואז משעה 20:00 עד 00:30 חיכינו לבדיקת רופא", סיפרו עומר וטל נחשון, תושבי רמת גן שהגיעו אמש למיון. "בסביבות השעה 23:00, כשראינו שאין רופא באופק, המיון מפוצץ, אין מקום אפילו לשבת, כולם צורחים - ביקשנו להשתחרר", אמר עומר. "מאחר שזה היריון ראשון שלנו, ואשתי הרגישה צירונים אבל לא הייתה כאובה כמו שאר הנשים שסבלו שם בהמתנה, אמרנו שנשתחרר לפני שנעביר שם את הלילה".

אלא שאז, מספר עומר, נאמר לבני הזוג כי אם ברצונם להשתחרר, עליהם לשלם 900 שקלים עבור ביקור מלא משום שלא ינפיקו להם טופס 17. "ממש התעצבנו. הם בעצם תופסים אותך, כמו כלא", אמר. "מצד אחד אף אחד לא בודק אותנו ומטפל בנו, ומצד שני רוצים שנשלם 900 שקל בשביל להשתחרר? איפה נשמע דבר כזה? הרגשנו בין הפטיש לסדן". הוא הוסיף כי צוות האחיות תפקד כראוי וניכר היה שהן "קרסו שם". "בלית ברירה המשכנו להמתין עד שראה אותנו רופא, עניין של דקה וחצי שהוא הסתכל על תוצאות המוניטור ואמר לנו ללכת הביתה, שיש לנו עוד זמן".

לדבריו, הצוות הרפואי במחלקה ניסה להסביר ליולדות הממתינות כי שתי הרופאות שהיו במשמרת הוקפצו לשני ניתוחים קיסריים דחופים, ובכך נעוצה הסיבה להמתנה הממושכת. "זה פשוט לא נתפס. רק בחצות וחצי ראה אותנו רופא, ואנחנו עוד המקרים הקלים. הייתה שם אישה עם תאומים שהמתינה מ-10:30, ואישה נוספת שהמתינה מ-13:00 בצהריים. זמנים הזויים ומטורפים", הוסיף. "זה הגיע למצב של צעקות ובלאגן, הייתה מישהי בשבוע 38 שממש בקושי הלכה והכניסו אותה לחדר לידה רק אחרי צרחות. האחות הראשית אמרה לנו במפורש: 'אין לנו מספיק רופאים, אין לי מספיק אחיות ואין לי מה לעשות עם זה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית החולים שיבא: "פועלים להרחיב את השירות הרפואי"

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "הטיפול המסור והאיכותי שאנו מעניקים לנשים וליולדות מביא לתפוסות גבוהות ויוצר עומס שאינו משפיע על איכות הטיפול הרפואי. עקב העומסים אנו פועלים כל העת להרחבת השירות הרפואי זאת במטרה לאפשר מענה מיטבי לכל מי שבאה ללדת אצלנו. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully