וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרזה מיי דוחה הטענות נגד הצהרת בלפור: "זכות ישראל להגן על עצמה"

במאמר שפרסמה ראשת ממשלת בריטניה היא התייחסה לדרישת הפלסטינים לתבוע את לונדון בגין ההצהרה שניתנה ב-1917: "עלינו להבטיח שאזרחי ישראל יחיו בביטחון". מיי יצאה נגד החרם בבריטניה נגד ישראל: "נחושה לרמוס מקרים כאלה"

צילום: רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי התייחסה במאמר שפרסמה אתמול (שישי) לדרישות הרשות הפלסטינית להתנער מהצהרת בלפור ואף להגיש תביעה בגינה נגד לונדון, וביקשה להבהיר: "עלינו לעשות הכול על מנת להבטיח שאזרחי ישראל חיים בביטחון במדינתם". בדבריה, שפורסמו בכתב העת "Informed" של אגודת ידידי ישראל במפלגה השמרנית של בריטניה, שבראשה היא עומדת, הוסיפה מיי כי היא תומכת "בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

"בקרוב נציין מאה שנים לאישור שנתן שר החוץ ארתור ג'יימס בלפור, מהמפלגה השמרנית, לתמיכתה של הממלכה המאוחדת בהקמת בית לאומי לעם היהודי", כתבה מיי. "היום, היחסים בין שתי המדינות נותרו חזקים כתמיד". מיי התייחסה גם לביקורה בישראל כשרת הפנים בשנת 2014, שם לדבריה חזתה ב"איומים הקטלניים שבפניהם עומדים אזרחי ישראל בכל יום".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
מבין ההריסות: חילוצו של תינוק שנקבר תחת האבנים בחאלב
אובמה הטיל וטו – אך הקונגרס נחוש לאפשר תביעות נגד ערב הסעודית
העונש לגבר שהזמין שירותי זנות מקטינה: לקנות לה ספרי העצמה נשית

מכתב של תרזה מיי לאגודת ידידי ישראל במפלגה השמרנית, בריטניה, 24 בספטמבר 2016. Informed, צילום מסך
מכתבה של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי/צילום מסך, Informed

לדבריה, "גם פה בבריטניה, למרבה הצער, ראינו חרם של מוצרים ישראלים, וראינו אנשים שסובלים ממתקפות אנטישמיות. אני נחושה לרמוס מקרים כאלה של אי צדק, כי אין מקום בבריטניה לחוסר סובלנות או לגזענות". בסיכום מכתבה, הוסיפה מיי: "בריטניה לא תהיה בריטניה ללא היהודים שלה". היא סיימה בברכה לראש השנה, ואיחלה "שנה שמחה, בריאה ושלווה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בנאום שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, באו"ם ביום חמישי האחרון הוא התייחס להצהרת בלפור, שניתנה על ידי בריטניה ב-1917 והבטיחה בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בנאומו כי בקרוב ימלואו מאה שנה "להצהרה הידועה לשמצה" וכי על בריטניה להכיר באחריותה לכך "ולפצות את הפלסטינים".

זו לא הפעם הראשונה שברשות הפלסטינית יוצאים נגד ההצהרה. ביולי האחרון קרא שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי למדינות ערב לתבוע את ממשלת בריטניה בגין פרסום ההצהרה. "אנו מבקשים לתבוע בבית הדין הבינלאומי בגין כל הפשעים שבוצעו נגד עמנו, ועל כך מבקשים לתבוע את ממשלת בריטניה על פרסום הצהרת בלפור, שהובילה לנכבה הפלסטינית", אמר בנאום שנשא בפני מנהיגי מדינות הליגה הערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully