וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לבני: "עכשיו זה הזמן לברית עם מדינות ערב נגד איראן"

20.9.2016 / 0:55

חברת הכנסת מהמחנה הציוני התארחה בכנס בניו יורק בנושא איראן שאחרי הסכם הגרעין וטענה: "העולם הוריד את הסטנדרטים כלפי איראן". לדבריה, "אסור לנו להחמיץ את ההזדמנות ליצירת הברית. זה אינטרס ישראלי"

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נשיא איראן רוחאני האשים את המעצמות בהפרת הסכם הגרעין, לפני כחודשיים)

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) טענה אמש (שני) בכנס בניו יורק כי "עכשיו יש לנו הזדמנות לייצר ברית אזורית נגד איראן". בכנס UANI בהנחיית הסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן שעסק באיראן שאחרי הסכם הגרעין השתתפו גם נציגים מאיחוד האמירויות הערביות ומבחריין. בשולי הכנס השתתפה לבני בארוחת צהריים מצומצמת עם 20 ממשתתפיו, בהם ליברמן ושר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, שייח עבדאללה בן זאיד א-נהיאן.

"מדהים לראות עד כמה העולם הוריד את הסטנדרטים כלפי איראן", המשיכה לבני. "גם אחרי ההסכם איראן היא עדיין בעיה אזורית. מדינה קיצונית שמייצאת טרור. את זה חייבים לעצור, והדרך לעשות זאת היא ביצירת ברית אזורית נגד איראן עם מדינות ערב המתונות שרוצות בכך". לדבריה, "אסור לנו להחמיץ את ההזדמנות הזו. זה אינטרס ישראלי, אזורי ובינלאומי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מצלמות וצוותים מיוחדים: כך לקחי גל הטרור הקודם יבלמו את ההסלמה
מקורבי פינטו חגגו את שחרורו; משפחתו של אפרים ברכה: הפקירו אותו
"ראש מועצת גוש עציון פגע באישה ושילם? לתת לעניין לשקוע"

ראיון טלפוני עם ציפי לבני, על שליחותה הדיפלומטית בלונדון. מערכת וואלה!
"הברית הזאת תקרה רק אם נשנה את האווירה מול הפלסטינים". לבני/מערכת וואלה!

עוד הוסיפה לבני: "ההבנה המשותפת הזאת צריכה לייצר ברית ביטחונית וכלכלית עם מדינות ערב המתונות, שתשנה לגמרי את מצבה האסטרטגי של ישראל. הברית הזאת יכולה לקרות. אבל היא תקרה רק אם נשנה את האווירה מול הפלסטינים, בין אם בצעדים בשטח שצה"ל תומך בהם או בהתייחסות ליוזמה הערבית. סירוב מסיבות פוליטיות יסגור את החלון הזה".

במהלך הביקור תעסוק לבני גם במאבק בחרמות וב-BDS ובחיבור יהודים לישראל. מאוחר יותר היום היא צפויה להרצות בפני מאות סטודנטים באוניברסיטת ניו יורק ומול חברי לשכת המסחר האמריקנית על המאבק המתגבר בחרם וב-BDS בקמפוסים.

ארגון UANI ממומן חלקית על ידי מקורבו של ראש הממשלה, המיליארדר שלדון אדלסון. הוא הוקם ב-2008 והוביל בשנים האחרונות קריאה לסנקציות בינלאומיות על איראן ונגד חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully