וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של פרס ללא שינוי: ינותק בהדרגה ממכשירי ההנשמה

בדיקות שנערכו לראש הממשלה והנשיא לשעבר העלו כי אין החמרה במצבו, ועל כן החליטו על הפחתת חומרי ההרדמה והסרת מכשירי ההרדמה באופן הדרגתי. בסוף ההליך, שייארך בין שעות ליומיים, ניתן יהיה להעריך את מידת הנזק למוחו

עריכת וידאו: ניר חן.

(הנשיא ראובן ריבלין הגיע לבקר את שמעון פרס בבית החולים, אתמול)

בקרבתו של ראש הממשלה והנשיא לשעבר שמעון פרס אמרו היום (ראשון) כי בדיקה שנערכה לו בשעות האחרונות העידה כי אין החמרה במצבו. על כן ובהתאם להערכת מצב, הוחלט להוריד בהדרגה את חומרי ההרדמה בדמו ולהסיר את מכשירי ההנשמה.

לדברי מקורביו, מתוצאות הבדיקה עולה כי הבצקת שנוצרה לו כתוצאה מהדימום התוך-גולגולתי לא גדלה. הפחתת חומרי ההרדמה והסרת מכשירי ההרדמה באופן הדרגתי יכולים להיארך בין שעות ליומיים, בהתאם לתגובתו של פרס למצב החדש.

החלטה זו משמעותית, שכן בסופה, אם פרס ישוב להכרה מלאה, יוכל הצוות הרפואי להעריך את מידת הנזק שנגרם למוחו. בהתאם לכך ייקבע גם סוג השיקום עבורו.

לקריאה נוספת:
"נלך אתכם למלחמה, אבל עלולים להשמיד אותנו": כשפרס הקים מפעל טקסטיל
"מכניס את הרופאים למתח": איך מתמודדים עם החולה הכי חשוב במדינה?
מהאיטי ועד שיבא: הרופא שמנסה להציל את שמעון פרס

"החיים רק מתחיילים בגיל 90": נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס בירך את המלכה אליזבת ליום הולדתה.
ללא שינוי במצבו. פרס, באפריל האחרון

אמש הגיע נשיא המדינה ראובן ריבלין לבית החולים שיבא בתל השומר כדי לבקר פרס, שמאושפז במקום מיום שלישי לאחר שלקה באירוע מוחי. "פרס הוא לא סמל, הוא נוכח כל כך מוחשי, נוכח בכל יישותו", אמר ריבלין.

"אני יכול להעיד לגביי כנשיא בעקבותיו, הוא איש שנמצא בכל מקום בארץ ומעורב בכל נושא. ולכן, כולנו יחד מתפללים לשלומו. כולנו תקווה שנגיע למצב שבו נראה את הנשיא התשיעי מחלים. אין לוחם יותר ממנו. אם הדבר תלוי ברצונו, הוא גם ינצח".

מנהל בית החולים שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס ופרופ' רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של הנשיא לשעבר, במסיבת עיתונאים, 14 בספטמבר 2016. רויטרס
רופאו וחתנו של פרס, פרופ' ולדן, ופרופ' קרייס, בתדרוך לתקשורת בשיבא, בשבוע שעבר/רויטרס

מצבו של פרס קשה אך יציב. פרופ' אבינועם רכס, נוירולוג בכיר מבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים ויו"ר הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית לישראל, אמר כי "כשיש לאדם דימום כזה מסיבי יש סכנה מידית לחייו, אולם החברים שלנו בשיבא עבדו נכון והצליחו לייצב את המצב שלו, כך שהסכנה המידית חלפה".

לדבריו, "פרס עדיין בסכנה, אבל האויבים העיקריים שלו כרגע הם זיהומים בלתי נמנעים שיש בבתי חולים כתוצאה מאשפוז ממושך והתפתחות של בצקת מוחית מסביב להמטומה (שטף דם פנימי) בראשו. תאורטית, הוא יכול לקבל עוד שבץ, אבל אני חושב שיש לזה סיכוי נמוך. הרופאים נמצאים בין הפטיש לסדן במקרים מסוג זה, הם צריכים לשקול ספציפית סיכון מול סיכוי בכל אופציה".

  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully