וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן גינתה את הרג המחבל משער שכם: "מעשה ברברי"

בהודעה מטעם משרד החוץ, נטען כי "צבא הכיבוש פתח באש במכוון על האזרח הירדני סעיד עמר". דובר המשרד הטיל ספק בגרסה הישראלית, והבהיר כי הוא פועל לבירור כל הפרטים. "האחים המוסלמים" קראו לסגירת שגרירות ישראל בעמאן

ספק 500

משרד החוץ של ירדן גינה היום (שבת) את "המעשה הברברי של צבא הכיבוש הישראלי, שפתח באש במכוון על האזרח הירדני סעיד עמר אתמול, יום שישי, באזור שער שכם שבירושלים הכבושה, מה שהוביל למותו במקום". על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הממלכתית "פטרה", דובר משרד החוץ סבאח א-ראפעי הטיל ספק בגרסת המשטרה הישראלית, וציין כי אף בגרסה זו נטען כי לא נפגע אף ישראלי בניסיון הפיגוע.

על פי ההודעה שפורסמה בכלי התקשורת הישראליים, עמר, שהיה חמוש בסכין, רץ לעבר כוח מג"ב תוך קריאות "אללה אכבר". הכוח השיב באש, ועמר נהרג במקום. דובר משרד החוץ הירדני הוסיף כי משרדו פועל לבירור כל הפרטים בנוגע למקרה, ולהשבת גופתו של עמר, בן 28, שלדבריו הגיע לירושלים יחד עם קבוצת תיירים ביום חמישי האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
אירוע טרור חמישי ביומיים: חייל נפצע קל בפיגוע דקירה בחברון
שישי של טרור: שני פיגועים סוכלו, שניים נפצעו קל בחברון וליד ירושלים
חמאס גינה את הרג המחבלים וקרא לנקמה: לתקוף חיילים ומתנחלים

חיילי מג"ב בשער שכם שבירושלים לאחר זירת ניסיון פיגוע, ספטמבר 2016. משה שטיינמץ
"רצח בדם קר". זירת הפיגוע ליד שער שכם, אתמול/משה שטיינמץ

מוקדם יותר דרשה "חזית הפעולה האסלאמית", הזרוע הפוליטית של "האחים המוסלמים" בירדן, מהממשלה בעמאן לסגור את שגרירות ישראל במדינה, במחאה על הריגתו של עמר. בהודעה רשמית מהמפלגה, נטען כי מותו היה "רצח בדם קר, שמזכיר את מותו של השופט הירדני ראיד א-זעיתר". המפלגה קראה לממשלה הירדנית "למלא את תפקידה ולדאוג לכבוד אזרחיה".

אמש התייחס ארגון חמאס לפיגועים ולניסיונות הפיגוע הנוספים שאירעו במהלך סוף השבוע, ולעובדה כי נהרגו בהם שלושה מחבלים מאש צה"ל ומחבלת נוספת נפצעה באורח קשה. הארגון גינה את "ההוצאות להורג" של המחבלים וקרא להמשך "ההתנגדות וההסלמה נגד חיילי צה"ל והמתנחלים כנקמה על דם השהידים שלנו".

הארגון מסר כי הריגתם של המחבלים "לא תצליח לשבור את נחישות העם. הדם הטהור הזה יתדלק את האינתיפאדה". גם דובר חמאס, חוסאם בדראן, השמיע דברים דומים. "ההסלמה בפשעי ישראל מגבירים את הרצון של ההתנגדות בתגובה כואבת לכיבוש, ולנקום את דם בני העם הפלסטיני, ולהביא לסיומם של הפשעים הציוניים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully