וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר פלסטיני כיוון את החיילות ליציאה מטול כרם: "חשבו שיהרגו אותן"

13.9.2016 / 12:22

השוטר הבחין במקרה במכוניתן של החיילות שתעו בדרכן ונרגמו באבנים - ודיווח למשטרה הפלסטינית. הכוחות המקומיים חילצו את השתיים, שבכו ולקו בהלם, וקישרו אותן עם קציני המנהל האזרחי שהרגיעו אותן בטלפון. "עוד כמה דקות וזה היה מסתיים באסון"

עריכה: מתן חדד

שוטר פלסטיני לבוש בגדים אזרחיים, שלא היה בתפקיד, הבחין במקרה בשתי החיילות שנכנסו בטעות אמש (שני) לעיירה הסמוכה לטול כרם, סימן להן את כיוון היציאה מהמקום ולאחר מכן דיווח לשוטרים פלסטינים על האירוע. מתחקיר האירוע, שבו תעו החיילות בדרך בשל שימוש באפליקציית ווייז, עולה עוד כי לאחר שהוכוונו בידי השוטר, שהבין שרכבן של החיילות יהפוך למטרה, השתיים בחרו בנתיב נסיעה אחר וזוהו בידי צעירים שרגמו אותן באבנים.

לפי התחקיר, שתי החיילות מפלוגת הקשר של חטיבת הצנחנים יצאו סמוך לשעה 19:50 ממפקדת אוגדה 162 בדרכן לצומת גבעת אלונים. אפליקציית הניווט הובילה אותן דרך ציר חווארה, והשתיים המשיכו לעיירה ענבתא שבצפון השומרון, הממוקמת תשעה קילומטרים מטול כרם. הן התקשרו למוקד 100 כדי לקבל סיוע ביציאה מהעיירה, אז הבחין בהן השוטר הפלסטיני, שלא לבש מדים באותה העת.

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה לנפילת הפצמ"ר בגולן: צה"ל תקף מטרות של צבא אסד בסוריה
שגריר ארה"ב בישראל: "הסכם הסיוע ייחתם בקרוב ויהיה הגדול בהיסטוריה"
בצל דברי ליברמן: במערכת הביטחון נערכים ל"תג מחיר" בשל פינוי עמונה

התקהלות סביב חיילות ישראליות שנקלעו לטול כארם. אתר מען, אתר רשמי
"הן חשבו שהורגים אותן". ההתגודדות סביב רכבן של החיילות בענבתא, אתמול/אתר רשמי, אתר מען

בעקבות זריקת האבנים על מכוניתן, נופצו שמשות הרכב והחיילות, שחשו בסכנה, נמלטו ממנו ונאספו בידי שוטרים פלסטינים שהוקפצו למקום. השוטרים העבירו את השתיים למקום בטוח בתיאום עם קציני המנהל האזרחי, ולאחר מכן הן הועברו לשטח ישראל במעבר עינב בעודן סובלות מהלם ומפציעות קלות מרסיסי זכוכית.

לדברי גורמי צבא, החיילות בכו ונדרש זמן רב להרגיען. "המצב שלהן היה ברור, הן חשבו שעוד דקה הורגים אותן", אמר אחד הגורמים. לאחר עדכון המנהל האזרחי, השוטרים הפלסטינים דאגו לקשר טלפונית בין החיילות לקציני המנהל. כך, בעוד החיילות שוהות במחיצת השוטרים הפלסטינים, הרגיעו אותן הקצינים והבטיחו להן שהן נמצאות בידיים טובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
התקהלות סביב חיילות ישראליות שנקלעו לטול כארם. אתר מען, אתר רשמי
העיירה ענבתא, אתמול/אתר רשמי, אתר מען

בעקבות כניסת החיילות למקום, מיהרו כוחות צה"ל באוגדת איו"ש להגיע לענבתא ואף נערכו לאפשרות שיידרשו להיכנס אליה בכוח כדי לחלצן. "אף אחד לא לוקח סיכונים במצב כזה", הסביר אמש גורם צבאי. "כל דקה חשובה ולכן מעדיפים להקפיץ כוחות לאזור כדי להיות מוכנים לכל תרחיש. עוד כמה דקות וזה היה מסתיים באסון".

גורם צבאי נוסף התייחס לתקרית וטען כי "לא מדובר במקרה בודד של כניסה בטעות לשטחים בשליטה פלסטינית. השוטרים הפלסטינים מבינים מצוין שאם הם לא יתאמצו וימנעו את התקלות או לינץ' במקרה הרע, זה יהיה לרעתם. התגובה של צה"ל תהיה בהתאם. הפעולה של השוטר הפלסטיני לא מפתיעה, הם התנהגו ככה בלא מעט מקרים בשנה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully