וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הרכב הממולכד בפריז: "המחבלות פעלו בהכוונת דאעש"

התובע הצרפתי הכללי מסר כי שלוש החשודות שנעצרו היו בקשר עם אנשי הארגון בסוריה, והדגיש כי תכננו לבצע פיגועים נוספים בבירה הצרפתית. אחת מהחשודות הייתה מאורסת לשני מחבלים שביצעו פיגועים בחודשים האחרונים וחוסלו

צילום: רויטרס

שלוש הנשים שנעצרו שלשום פשיטה של כוחות הביטחון של צרפת בפרבר של פריז כחלק מחקירת כלי הרכב החשוד שנמצא ליד קתדרלת נוטרדאם "הוכוונו" על ידי אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה – כך מסר אתמול (שישי) התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולן. כמו כן, הוא שב והדגיש כי השלוש, שנעצרו בפשיטה על בית פרטי בפרבר הדרום-מזרחי של פריז בוסי-סן-אנטואן, "תכננו לבצע באופן מידי מתקפות אלימות נוספות".

יתרה מכך, מולן מסר כי אחת מהעצורות, בנות 19, 23 ו-39, הייתה מאורסת בנפרד לשני מחבלים צרפתים שביצעו פיגועים מוקדם יותר השנה. לדבריו, אחת מהן, שזהותה לא נחשפה, הייתה מאורסת ללארוסי אבלה, שרצח שוטר ואת רעייתו במניינוויל שליד פריז בחודש יוני האחרון, וחוסל בפשיטה משטרתית, ובהמשך התארסה לעאדל קרמיש, ששיסף את גרונו של כומר צרפתי בנורמנדי בחודש יולי האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: תומכת דאעש נורתה ונעצרה בחשד לקשר למכונית בלוני הגז בפריז
עם בלוני גז ומסמכים בערבית: רכב חשוד אותר ליד הנוטרדאם בפריז

שוטרים מחוץ לבניין מגורים בבוסי סן-אנטואן ממזרח לפריז, במהלך פעילות מעצרים באזור, 8 בספטמבר 2016. AP
"תכננו מתקפות נוספות באופן מידי". כוחות משטרה בבוסי-סן-אנטואן, שלשום/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מולן הבהיר כי ארוסה הנוכחי של החשודה נעצר אף הוא אתמול, אולם טרם התברר אם הוא חשוד בקשר כלשהו לפעילות טרור. בנוסף לארבעה, נמצאים במעצר ארבעה אנשים נוספים – שני אחים ובנות זוגן. הזוג הראשון - בני 34 ו-29 - היה מוכר לשירותי המודיעין ונעצר ביום שלישי. למחרת נעצר הזוג השני, שניהם בני 26.

מוקדם יותר מסר גורם המעורה בפרטי החקירה כי לפחות אחת מהחשודות נשבעה אמונים לדאעש, אולם טרם נחשף כי החוליה פעלה בהכוונה ישירה של הארגון בסוריה, עד לדבריו של מולן. פיגועים נוספים שאירעו בתקופה האחרונה בצרפת ובמדינות אירופה בוצעו על ידי מחבלים שנשבעו אמונים לארגון האסלאמיסטי, אולם במרביתם המכריע של המקרים לא היה ידוע על שיתוף פעולה ממשי בין המחבלים לארגון.

"חוליית טרור שהורכבה מנשים צעירות נוטרלה", הכריז התובע מולן. לדבריו, חברות החוליה "היו שקועות לחלוטין באידאולוגיה הרצחנית של דאעש". הוא הוסיף כי "ארגון הטרור משתמש לא רק בגברים אלא גם בנשים, נשים צעירות, שפונות לארגון ומפתחות את הפעילות שלהן באופן וירטואלי". מולן הבהיר כי "מטרת החוליה הייתה ללא ספק לבצע פיגוע". על פי הדיווחים בכלי התקשורת הצרפתיים, הן תכננו בין היתר לפגע בתחנת הרכבת המרכזית גאר דה ליון בפריז, ובקתדרלת נוטרדאם בבירה הצרפתית.

כוחות משטרה שהוזעקו לתחנת הרכבת ליון בשל דיווח על חפץ חשוד, 9 בספטמבר 2016. AP
כוחות משטרה בגאר דה ליון, פריז, אתמול/AP
שוטר מחוץ לקתדרלת נוטרדאם, 9 בספטמבר 2016. AP
כוחות אבטחה מחוץ לקתדרלת נוטרדאם, אתמול/AP

לפי רשת RTL, החשודה שנשבעה אמונים לדאעש היא אינס מדאני, ילידת המדינה, וכי היא עשתה זאת לפחות פעמיים. באחת מהן במכתב שהשאירה לאימא שלה ובו כתבה כי בכוונתה לעבור לסוריה ולפעול בשורות הארגון. עוד דווח ב-RTL שהחוקרים בודקים קשר אפשרי שלה לחייאת בומדיין ומעריכים שהפיגועים שתכננה היו אמורים להיות נקמה על חיסולו של דובר דאעש אבו מוחמד אל-עדנאני. בדיווח לא פירטו מעבר לכך.

כלי הרכב מדגם פז'ו 607 אותר בליל שבת שעברה, ובו שישה בלוני גז. מסכמים בערבית נמצאו אף הם במכונית, שלה לא היו לוחות רישוי. בכלי הרכב לא היו אמצעי נפץ שהיו מחוברים לבלוני הגז. הוא אותר לגדות נהר הסן, ברצועה שנקראת קואי דה מונבלו. בכלי התקשורת המקומיים דווח אתמול כי כוחות מיוחדים של המשטרה, יחד עם נציגי סוכנות ביטחון הפנים הצרפתית DGSI פתחו במבצע המעצר באזור תחנת הרכבת של בוסי-סן-אנטואן בסמוך לשעה 20:00 (שעון מקומי). במהלך המבצע ניסתה אחת מהחשודות לדקור שוטר, פצעה אותו באורח קל, נורתה על ידיו ונפגעה באורח אנוש.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully