וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אבו מאזן היה סוכן של הק-ג-ב בסוריה"

לפי פרסום בערוץ 1, שמו של יו"ר הרשות, שכונה "חפרפרת", מופיע ברשימה מ-1983 של סוכנים פלסטינים שפעלו בדמשק. המסמכים הוברחו על ידי סוכן שערק למערב. הפלסטינים: שקרים של ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(אבו מאזן: "הסכמתי לפגישה עם נתניהו, אך הוא ביקש לדחות אותה")

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, היה סוכן של סוכנות הביון סובייטית ק-ג-ב בסוריה – כך חשף אתמול (רביעי) עורך חדשות החוץ של ערוץ 1, אורן נהרי. המידע עלה מתוך מסמכים שהביא עמו עריק הסוכנות, וסילי מיטרוחין, למערב, ונפתחו לראשונה לציבור לפני כשנתיים.

בין המסמכים נמצאת גם רשימה משנת 1983 ובה שמותיהם של מקורות, סייענים וסוכנים פלסטינים של הק-ג-ב בדמשק. במסמך מצוין במפורש שמו של יו"ר הרשות תחת שם הקוד "קרוטוב" – חפרפרת. הרשימה עצמה הגיעה לחוקרי מכון טרומן שבאוניברסיטה העברית בירושלים, ד"ר איזבלה גינור וגידעון רמז.

גורם בהנהגה הפלסטינית התייחס לחשיפה ואמר כי מדובר בפרסום ישראלי שנועד לפגוע בשמו של אבו מאזן. "אנחנו לא מופתעים מהקמפיין הזה של ישראל נגד אבו מאזן", אמר לסוכנות הידיעות "מען". "ישראל כבר טענה שחאג' אמין אל-חוסייני עבד עם היטלר והנאצים, ובעבר שילמה מיליוני דולרים לכלי תקשורת בעולם כדי להשחיר את שמו של יאסר ערפאת. השקרים הישראליים הללו לא ישנו את עמדתו של היו"ר אבו מאזן נגד ההכרה בישראל כמדינה יהודית".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "אגדיל את התקציב לצבא האמריקני ואת מספר החיילים"
האו"ם: 28 מיליון ילדים נעקרו מבתיהם בעקבות מלחמות ברחבי העולם
על רקע ביקור טראמפ: שר האוצר של מקסיקו התפטר מתפקידו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
היה סוכן ק-ג-ב? אבו מאזן/רויטרס

"ארכיון מיטרוחין" - אחת מההדלפות המודיעיניות הגדולות בהיסטוריה, נפתחו לראשונה לציבור ביולי 2014, במרכז צ'רצ'יל באוניברסיטת קיימברידג' הבריטית. זאת לאחר שני עשורים שבמהלכם נשמרו בחשאיות. 2,000 העמודים שאסף ארכיונאי ארגון הביון הסובייטי מיטרוחין תוארו בעבר על ידי גורמים בבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI, "המודיעין המקיף והשלם ביותר שהתקבל אי פעם מגורם כלשהו".

בין המסמכים בארכיון, נחשף כי הק-ג-ב ריגל אחר פגישות ודרשות של הקרדינל הפולני קרול וויטילה, מי שלימים הפך לאפיפיור יוחנן פאולוס השני. כמו כן תועדו מפות המפרטות את מיקומיהם של מטענים ממולכדים ומחבואי נשק ברחבי מערב אירופה.

(עדכון אחרון: 22:47)

מסמך מארכיון מיטורחין בו מצויין כי אבו מאזן היה סוכן ק-ג-ב. מתוך ארכיון וסילי מיטורחין, מערכת וואלה! NEWS
הרשימה שבה נחשף לכאורה אבו מאזן/מערכת וואלה! NEWS, מתוך ארכיון וסילי מיטורחין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully