וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד הירי בג'וליס: ראש המועצה מותקף במוט – ויורה למוות בקבלן

בסרטון המתעד את המקרה נראה מוניר נבואני כשהוא אוחז במוט וחובט ברכבו של ראש המועצה סלמאן עמאר, בזמן שהאחרון יושב בתוכו. לאחר שהותקף, יוצא ראש המועצה מהרכב ויורה בקבלן

עריכה: אוהד פיטר

יומיים אחרי שמוניר נבואני, קבלן בן 45, נורה למוות בג'וליס, אמש (רביעי) נחשף צילום וידאו שתיעד את המקרה. בסרטון נראה הקבלן יוצא מרכבו ואוחז במוט. לאחר מכן הוא ניגש לרכבו של ראש המועצה סלמאן עמאר ומתחיל לחבוט בו, בזמן שעמאר יושב בתוכו. לאחר שהותקף, יוצא ראש המועצה מהרכב ויורה בקבלן.

מהירי נפצע מוניר פצעים קשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום. כשכוחות המשטרה הגיעו למקום, עמאר כבר לא היה בזירה וגורמים במשטרה הודיעו כי הם אינם מוצאים אותו. מאוחר יותר הסגיר את עצמו עמאר לידי המשטרה.

עוד בנושא:
נקמה? הוצת בניין העמותה של ראש מועצת ג'וליס החשוד ברצח
מאות ליוו למנוחות את הקבלן שראש מועצת ג'וליס חשוד ברציחתו
ראש המועצה החשוד שירה למוות בקבלן הסגיר את עצמו לידי המשטרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נבואני ועמאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הוצת בניין המשמש את עמותת "עמירים", השייכת לעמאר. סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר התקבל הדיווח על השריפה, והמשטרה חוקרת את החשד. חוקר דליקות מטעם הרשות לכבאות והצלה מחוז חוף, רשף הרצל אהרון, אישר כי מדובר בהצתה בבניין השייך לעמותה העוסקת בעידוד חינוך וספורט בקרב צעירי הכפר.

זמן קצר אחרי הירי, כינס המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית ותושב ג'וליס מואפק טריף את נכבדי העדה לניסוח הסכם שירגיע את הרוחות בכפר. בתחילת השבוע פורסם ההסכם עליו חתמו בין היתר שייחים, חברי כנסת דרוזים, כל ראשי המועצות הדרוזיות בישראל ונכבדי העדה. במסגרת ההסכם הוחלט כי הגברים במשפחתו של ראש המועצה יורחקו מהכפר לחודש ימים.

(עדכון אחרון: 19:03)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הארכת מעצר לראש מועצת ג'וליס סלמאן עמאר, בימ"ש השלום ראשון לציון. ספטמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
עמאר בהארכת מעצרו, אתמול/מערכת וואלה!, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אתמול התקיימה במועצה המקומית שבגליל המערבי הלווייתו של נבואני. כאלף בני אדם השתתפו בהלוויה, בהם סגן השר איוב קרא (הליכוד), ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), מואפק טריף המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל ובן הכפר, וכן שייחים וראשי מועצות דרוזיות מכל רחבי הארץ. ניידות משטרה הגיעו לאבטח את ביתו של ראש המועצה, שבו שוהות אמו ואחיותיו.

תושב הכפר שנכח בהלוויה אמר כי "ראש המועצה, שהוא בעצם האדם שאמור לטפל, לתקן ולפתור בעיות, השאיר אותנו המומים בהתנהגות פסולה וחסרת רסן". הוא הוסיף כי בעוד שבוע יתקיים חג הקורבן, "החג הכי חשוב של העדה הדרוזית", לדבריו. ואולם, הוא אמר כי "הכפר לא יודע איך לקבל אותו". הוא תיאר כי "מצד אחד יש אווירת אבל ומצד שני מצפים לחג. אי אפשר לתאר סיטואציה כזאת ואי אפשר להתגבר עליה. זה הזוי, בלתי נתפס ומזעזע".

"יהיה חג קשה, הכפר כולו בהלם"

סלאח טריף, ממנסחי הסכם הפיוס בג'וליס, אמר לאולפן וואלה! NEWS כי תושבי המועצה "לא מאמינים שזה קרה לנו. אני עצוב. שנים הייתי פה ראש מועצה. ויש בינינו יחסים נפלאים". הוא הוסיף כי כששמע על הירי, "הייתי כל כך נסער". "נבואני היא משפחה אצילה, הם איבדו בן במלחמת לבנון. אנחנו והם ביחד חייבים להתגבר. עברנו מזמן את תרבות נקמות הדם. ואני משוכנע שנתגבר על הכול", הוסיף. "האנשים הולכים עם הראש למטה. יהיה חג קשה. הכפר כולו בהלם".

אוסאמה, חברו הקרוב של הנרצח, סיפר גם הוא על התחושות לאחר הרצח. "אנחנו מקווים ומתפללים שלא תהיה נקמת דם. העדה הייתה מאוד מלוכדת ומקווה שזה ימשיך כך. לא ניתן יד לנקמת דם", אמר. "הרקע לסכסוך לא ברור, קשה לדעת מה היה שם". לדבריו, תגובתו של עמאר לא הייתה מידתית, "לא משנה מה הייתה הסיבה. שימוש בכלי נשק וכיוון לפלג גוף עליון ממרחק אפס הוא לא סביר. לא נרפה שכל אחד יבוא על עונשו".

  • עוד באותו נושא:
  • ג'וליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully