וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בית משפט מחוזי לשעבר יצחק כהן יואשם במעשה מגונה והטרדה מינית

7.9.2016 / 17:48

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע כי כתב אישום יוגש נגד השופט המחוזי נצרת בדימוס, לאחר שנדחו טענותיו בשימוע. הפרקליטות הגישה בקשה לערוך את הדיונים בעניינו של כהן במחוז אחר

יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. דוברות בתי המשפט,
המעשים המיוחסים לו בוצעו בעת שכיהן בבית המשפט המחוזי בנצרת. כהן/דוברות בתי המשפט

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר יצחק כהן, בגין מעשה מגונה והטרדה מינית. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה לאחר שנבחנו ונדחו הטענות שהושמעו על ידי באי כוחו של השופט כהן במסגרת שימוע, שנערך בפני היועץ המשפטי לממשלה. היום (רביעי) הודיעה פרקליטות מחוז מרכז לבאי כוחו של כהן על ההחלטה.

המעשים המיוחסים לכהן בוצעו בעת שכיהן בבית המשפט המחוזי בנצרת. בעקבות כך הגישה היום המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה לבית המשפט העליון בקשה להעברת מקום הדיון לבית משפט במחוז אחר. כתב האישום יוגש לאחר שבית המשפט העליון יכריע בבקשה ובהתאם להכרעתו. בבקשה נכתב כי לפי העובדות המתוארות בכתב האישום, כהן ביצע את העבירות בבית המשפט ונגד עובדת בית המשפט.

עוד בוואלה! NEWS:
"אין לי מה להסתיר": ראשת עיריית נתניה הובאה לדיון בהארכת מעצרה
קריסת החניון בתל אביב: הותרו לפרסום שמות ההרוגים באסון
פרשת מוסלי: הפרקליטות חזרה בה מאחד מאישומי הרצח

ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
מנדלבליט/פול צלמים, עמית שאבי

כהן חשוד כי ביצע בשנת 2012 מעשה מגונה והטרדה מינית בעובדת בכירה שעבדה תחתיו כעוזרת משפטית בזמן שכיהן כשופט. בעקבות העבירות, הודיע כהן לנשיא בית המשפט העליון דאז אשר גרוניס על התפטרותו ועל פרישתו מכס השיפוט.

במהלך החקירות טענו חמש נשים כי כהן ביצע בהן עבירות מין, ובהן פרקליטה שעובדת במחוז צפון, וכהן אף עומת עם אחת מהן. עם זאת, לאחר חקירה הוחלט כי בשלב זה יעמוד כהן בשימוע בשל עבירה אחת של הטרדה מינית ומעשה מגונה באישה אחת בלבד. ההחלטה התקבלה בין היתר בגלל התיישנות של המעשים, ובהם תלונה בת קרוב ל-20 שנה וכן בשל קשיים ראייתיים שהתגלו. החלטת היועץ התקבלה לאחר שגם במשטרה סברו כי יש מקום להעמדתו לדין של השופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully