וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכרים אותנו לחרדים": מאות הפגינו במחאה על השבתת הרכבת

600 איש הפגינו בתחנת הרכבת בת"א, ועשרות מחו בחיפה וקראו: "לא נסכים לביטול הרכבות בסופ"ש". ח"כ זנדברג: "לציבור נמאס מהשטיקים והטריקים". ומהם השינויים הצפויים בתנועת הרכבות? הלו"ז המלא

צילום: ערן גילווארג, אבי כהן; עריכה: עמרי וייס

מאות הפגינו הגיעו אמש (שבת) להפגין בתחנות הרכבת בארץ, במחאה על השבתת קווי הרכבת בעקבות ביטול העבודות על הפסים בשבת. כ-600 איש הגיעו להפגין בתחנת סבידור-מרכז שבתל אביב, ובתחנת לב המפרץ שבחיפה הפגינו עשרות בני אדם נוספים. עם סיום ההפגנה בתל אביב, החלו מפגינים בחסימת כבישים באזור תחנת הרכבת, בדרך נמיר, כשבמקום כוחות גדולים של משטרה.

את ההפגנה בתל אביב יזמה מפלגת מרצ, שיחד עם ארגונים לחופש דת קראה: "לא נסכים לביטול הרכבות בסוף השבוע". בעמוד הפייסבוק של ההפגנה ביקשו המארגנים ליצור "משמרת מחאה נגד הכניעה המבישה של נתניהו לחרדים, שמשמעותה ביטול הרכבות בסופי שבוע. היום ברור שלא נשאר כלום מהדיבורים על 'סטטוס קוו', רק יריקה בפניהם של אזרחים שתלויים בתחבורה ציבורית יעילה ומתפקדת". בין המפגינים פעילי שמאל, צעירי מרצ ומפלגת העבודה וגם יו"ר מרצ זהבה גלאון וח"כ ציפי לבני, לצד חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: העבודות לשדרוג רכבת השלום בתל אביב - ממעוף הציפור
רכבת ישראל מסבירה למה אין נסיעות בשבת: "אנחנו במדינת הלכה"
נתניהו למקורביו: "כץ מחזיק את הנוסעים והחיילים כבני ערובה"

הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, 03 ספטמבר 2016. מגד גוזני
ח"כ תמר זנדברג וח"כ קסניה סבטלובה בהפגנה בתל אביב, אמש/מגד גוזני

ח"כ תמר זנדברג, שהגיעה להפגנה בתל אביב, אמרה: "לא זכורה לי כניעה מבישה כל כך, שהזיקה כל כך לרבים כל כך. עשרות אלפי אנשים משותקים מנסיעה, כמו פיונים על לוח המשחק של ביבי, כץ וליצמן". לדברי זנדברג, "החדשות הטובות הן שאנחנו לא נשתוק, וקולו של הציבור שנשמע הערב מוכיח שלמשחק הקטן בין הימין לחרדים יש מחיר ציבורי כבד, מציבור ליברלי ענק שמאס בשטיקים ובטריקים ודורש תחבורה ציבורית שמתאימה לצרכיו ולא לאישורי הרבנים".

ח"כ קסניה סבטלובה, שנכחה גם היא בהפגנה, אמרה לוואלה! NEWS: "באנו לכאן מאוחדים להילחם על ערכי החופש והחירות של תושבי מדינת ישראל. הרבנים לא יקבעו לנו מתי להתנייד ולנסוע בתחבורה הציבורית. אנחנו נבחרי הציבור נמשיך להפגין ונעמוד על שלנו עד שהצרה הזאת תבוטל. לא נוכל למנוע את העובדה שמחר אלפי אנשים לא יוכלו להגיע למרכז ולצפון, אבל נמשיך להילחם. אני קוראת לכל אזרחי ישראל שאכפת להם איך המדינה שלהם נראית שיגעו להפגין ולתמוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב, מחזיקת תיק התחבורה ויו"ר סיעת מרצ בעיר, אמרה כי "הקרב בין נתניהו לכץ על עבודות הרכבת בשבת, יותר משחושף את שנאתם האחד לשני, חושף עד כמה הציבור בישראל שבוי, נסחט ומשלם את מחיר קואליצית הימין. בכל בירה או מטרופולין אירופי כמות התושבים המחזיקים בתחבורה פרטית קטן בעשרות אחוזים מבתל אביב".

"אנשים אינם רוצים להיות שבויים בסופי שבוע בבתיהם ורבים מהם נאלצים להחזיק רכב פרטי רק כדי לשמור לנתניהו על קואליצית הימין", אמרה.

תושב חיפה, פעיל הסביבה דודי מיבלום, אמר במהלך ההפגנה בעיר: "נמאס לנו להיות שבויים של ביבי. מוכרים אותנו לקומץ חרדים שמנהלים את המדינה".

צור, תושב קריית ביאליק המשרת בצה"ל, הגיע לתחנת לב המפרץ כדי לברר אם יש מחר רכבות. "זה יגרום לי לקום שעתיים לפני הזמן", התלונן. "בכל פעם עושים לחיילים קטע אחר עם הרכבות". "יהיה מחר בלגן נוראי", מתריעה עדן, חיילת מקריית מוצקין, "חיילים יילחמו על כל מקום באוטובוס. אני חייבת להגיע לבסיס בפלמ"חים עד עשר, ובחיים לא אצליח. זה מכעיס".

הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, ספטמבר 2016. תנועת "דרכנו", מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בתל אביב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, תנועת "דרכנו"

סיעות האופוזיציה אספו את 25 החתימות של חברי הכנסת הדרושות לטובת כינוסה המיוחד של הכנסת בפגרה, לדיון בנושא "ביזוי השבת והפגיעה בחיילים ובאזרחים בעקבות משבר הרכבת", כפי שנכתב בהודעה משותפת למפלגות האופוזיציה. במקביל, יו"ר מרצ גלאון עתרה לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, שר העבודה חיים כץ ורכבת ישראל, בתביעה למתן צווים על תנאי וצו ביניים לביטול ההחלטה להפסיק את עבודות הרכבת בשבת.

"בית המשפט חייב לשים סוף להשתוללות משולחת הרסן של ראש הממשלה על גבם של אלפי נוסעים", טענה גלאון. "ההחלטה להפסיק את עבודות התשתית ברכבת רגע לפני כניסת השבת התקבלה בלא סמכות, בניגוד לחוק החברות הממשלתיות ובניגוד להיתרי העבודה שניתנו כדין לעבודה בשבת".

היא תקפה את התנהלותו של נתניהו ואמרה כי הוא "מתנהל בשתי זירות: הפוליטית הפנים-ליכודית מול ישראל כץ, והפוליטית החוץ-ליכודית בכניעתו המבישה למפלגות החרדיות". לדבריה, "הכול נעשה על גבם של נוסעי הרכבת, ברובם חיילים, לקויי ראייה, צעירים ואנשים שאינם בעלי רכב פרטי שנזקקים לתחבורה ציבורית".

חבר מפלגתה של גלאון, אילן גילאון, שהכריז הבוקר על יוזמת איסוף החתימות הדרושות לקיום הדיון המיוחד, הצטרף למתקפה. "הדגל הלבן שהניף נתניהו בפני הסחטנות של הסיעות החרדיות, תוך שהוא מביא לשיבוש ודאי של תנועת הרכבות ובכך לפגיעה בציבור הנוסעים, הוא שערורייה שעל הכנסת לתת עליה את הדעת", אמר.

הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, 03 ספטמבר 2016. מגד גוזני
מפגינים בתל אביב, אמש/מגד גוזני

רכבת ישראל הודיעה אתמול כי תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה בשני הכיוונים לא תוכל להתחדש עד היום בערב, והתנועה בין התחנות חוף הכרמל וסבידור מרכז תתחדש היום בשעה 19:00. כמו כן, קו הרכבת בין תחנות תל אביב למודיעין, הכולל את תחנת נמל התעופה בן גוריון, יתחדש רק מחר בחמש בבוקר.

הרכבת הפרברית בצפון חידשה תנועתה במוצאי שבת בשעה 21:00. הקו מנהריה לכיוון דרום פעל אמש עד תחנת חוף הכרמל בלבד, ויפעל היום החל מהשעה 5:00 ועד 19:00 עד בנימינה וחזרה. כלומר, לא תהיה תנועה מתחנת תל אביב סבידור מרכז לבנימינה בשעות אלה.

קווים נוספים שפעלו ממוצאי שבת ותנועתן הופסקה בתחנת תל אביב סבידור מרכז הם אלה שיצאו מירושלים, מבית שמש, מבאר שבע ומראשון לציון. הקו בין באר שבע להוד השרון פעל כרגיל, והחל את תנועתו במוצאי שבת מתחנת באר שבע צפון. גם הקו בין באר שבע לדימונה פעל כמתוכנן.

הפגנות בתחנת רכבת לב המפרץ בחיפה נגד השבתת הרכבת, 03 ספטמבר 2016. ערן גילווארג
מאות מפגינים בחיפה/ערן גילווארג

מדובר צה"ל נמסר אמש כי יופעל מערך הסעות חלופי לחיילים, שיכלול עשרות אוטובוסים בין צפון הארץ למרכז, בשני הכיוונים. "ההחלטה התקבלה על מנת לתת מענה לחיילים, בנוסף לתחבורה הציבורית שבה זכאים החיילים לנסוע ללא עלות", נמסר. מהשעה 21:00 ועד חצות, יפעל מערך ההסעות מתחנת הרכבת חיפה-חוף הכרמל לתחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז בשני הכיוונים, דרך בנימינה, חדרה, נתניה מרכז, בית יהושע והרצליה.

היום מ-6:30 עד השעה 12:00 יתוגבר מערך ההיסעים הקבוע שמספק צה"ל לחייליו מדי יום ראשון בתחנת חיפה-חוף הכרמל, בנימינה, חדרה-מערב, נתניה, בית יהושע, הרצליה ותל אביב סבידור-מרכז. בנוסף, יתוגברו הקווים הנוסעים דרומה לבאר שבע ולעיר הבה"דים. בצה"ל יציבו נציגים בנקודות התגבור.

הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, 03 ספטמבר 2016. מגד גוזני
הפגנה בתחנת רכבת מרכז סבידור, אמש/מגד גוזני

ראש הממשלה אמר אמש למקורביו כי הסערה ברכבת היא "משבר יזום ומיותר מצד השר ישראל כץ שנועד לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי.

ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם", הדגיש ראש הממשלה, "לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד". למקורביו אמר כי "מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת, ניתן היה לבצע אותן במועדים אחרים, שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי, לא בנוסעים ולא בחיילים".

(עדכון ראשון: 19:30)

הפגנות בתחנת רכבת לב המפרץ בחיפה נגד השבתת הרכבת, 03 ספטמבר 2016. ערן גילווארג
תחנת הרכבת בלב המפרץ שבחיפה, אמש/ערן גילווארג
הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, 03 ספטמבר 2016. מגד גוזני
תל אביב, אמש/מגד גוזני
הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, 03 ספטמבר 2016. מגד גוזני
ההפגנה בתחנת הרכבת סבידור מרכז/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully