וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה, אקוודור ובוליביה החזירו את שגריריהן מברזיל עקב הדחת הנשיאה

המדינות מחו על ה"הפיכה" במדינה ומאיימות במשבר דיפלומטי, אולם בברזיל מבהירים כי דילמה רוסף הודחה על פי החוק. ממשלת אל סלבדור טענה כי מדובר ב"איום חמור לשלום ולצדק באמריקה הלטינית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ונצואלה, אקוודור ובוליביה השיבו הלילה (חמישי) את שגריריהן מברזיל, במחאה על הדחתה של הנשיאה דילמה רוסף על ידי הפרלמנט בברזיליה, שאותה כינו "הפיכה". נשיא ונצואלה ניקולס מדורו אף טען כי הממשל בארצות הברית אחראי לכך, וקרא בנאום ששודר ברשתות הטלוויזיה: "ההפיכה הזאת היא לא רק נגד דילמה, אלא נגד אמריקה הלטינית כולה ונגד הקריביים. היא נגדנו". לדבריו, "זאת מתקפה נגד התנועה העממית, הפרוגרסיבית, השמאלנית".

שר החוץ של ברזיל ז'וז'ה סרה השיב למדורו והבהיר כי רוסף הודחה באופן חוקי. הוא המשיך ותקף את מדורו: "לממשלה הוונצואליאנית אין זכות מוסרית לדבר על דמוקרטיה, מכיוון שאין לה משטר דמוקרטי". נשיא ונצואלה ועמיתיו מנהיגי ממשלות השמאל בדרום אמריקה, נחשבו לבעלי בריתה של רוסף ושל קודמה בתפקיד, לואז אינסיו לולה דה סילבה.

עוד בוואלה! NEWS:
ברזיל: הסנאט הדיח סופית את הנשיאה רוסף מתפקידה
נשיאת ברזיל בניסיון אחרון למנוע את הדחתה: "מצפוני נקי"
רק עוד הצבעה אחת להדחת רוסף: הסנאט בברזיל אישר שימוע לנשיאה

תומכי רוסף מפגינים בסאו פאולו, הלילה:

רויטרס

מדורו, שמתמודד עם משבר חמור במדינתו בחודשים האחרונים, כבר הספיק להחליף מהלומות דיפלומטיות עם ברזיליה מאז שסגנה של רוסף לשעבר, מישל טמר השמרן, נכנס לתפקיד הנשיא בפועל בחודש מאי. מוקדם יותר החודש, דיפלומטים מאורוגוואי האשימו את ברזיל בניסיון "לקנות" את קולה של המדינה, על מנת למנוע מוונצואלה להיבחר לנשיאה התורנית של ארגון הסחר האזורי Mercosur.

לעמדת המדינות שהשיבו את שגריריהן הצטרפה גם ממשלת השמאל באל סלבדור, שאמנם הותירה את שגרירה בברזיליה, אולם הביעה ביקורת חריפה על הדחתה של הנשיאה, בתום 13 שנים של שלטון מפלגת השמאל בברזיל. בהודעה רשמית נמסר מממשלת אל סלבדור כי ההדחה "מייצגת איום חמור לדמוקרטיה באמריקה הלטינית, לשלום, לצדק, לפיתוח ולאינטגרציה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיאת ברזיל המושעית דילמה רוסף מעידה בפני הסנט בפרשת השחיתות. ברזיליה, ברזיל 29 באוגוסט 2016. רויטרס
"ההפיכה הזאת היא לא רק נגד דילמה". רוסף מעידה בפני הסנאט, השבוע/רויטרס
נשיא ברזיל בפועל מישל טמר מציג את ממשלתו החדשה, ברזיליה, 12 במאי 2016. רויטרס
תומכי רוסף "מתנגדים לחוקה". טמר/רויטרס

בתוך כך, הנשיא הנכנס טמר הבטיח הלילה "עידן חדש" עבור המדינה. הוא הבטיח שורה של צעדים לשיפור הכלכלה המקרטעת וליצירת מקומות עבודה, על רקע מספר שיא של 11.8 מיליון מובטלים. כמו כן, טמר קבע תקרה להוצאות המגזר הציבורי והבטיח לפעול לפישוט הבירוקרטיה, בעיקר בכל הנוגע לעסקים. הוא השיב לביקורת על הדחתה של רוסף בטענה כי תומכיה "מתנגדים לחוקה".

אתמול הצביע הסנאט באופן סופי על הדחתה של רוסף, בגין הפרת חוקי התקציב. עם זאת, הסנאט החליט שלא לאסור על רוסף להחזיק במשרה ציבורית במשך שמונה שנים. 61 סנאטורים הצביעו בעד הרשעתה בשימוש בלתי חוקי בכספי המדינה כדי להגדיל את ההוצאה הציבורית, ו-20 הצביעו נגד. זאת, בסיומו של הליך ארוך שפילג את המדינה ושיתק את המערכת הפוליטית שלה למשך תשעה חודשים. טמר יכהן כנשיא עד סוף שנת 2018, תום הקדנציה של רוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully