וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לדאעש: דובר הארגון והסגן של אל-בגדאדי נהרג בחאלב

31.8.2016 / 0:50

גורם במשרד ההגנה של ארצות הברית מסר כי אבו מוחמד אל-עדנאני היה מטרת תקיפה אמריקנית בסוריה, אך לא אישר את דבר מותו. הוא נחשב למי שתכנן פיגועים נגד מדינות המערב וקולו נשמע יותר מזה של מנהיג הארגון

צילום: רויטרס

(מוחמד אל-עדנאני, קורא לפיגועים בתקופת הרמדאן, במאי האחרון)

דובר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו מוחמד אל-עדנאני, נהרג בחאלב שבסוריה - כך אישרה אמש סוכנות הידיעות של הארגון "אעמאק". גורם רשמי ממשרד ההגנה של ארצות הברית אמר הלילה (רביעי) כי המדינה ביצעה תקיפה אווירית נגדו, אך לא אישר את מותו.

לפי הודעת סוכנות הידיעות של הארגון, מי שנחשב לסגנו של המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג בזמן שביקר לוחמים של הארגון "ופיקח על סיכול הפעילות הצבאית נגד חאלב". לא פורט מעבר לכך. במחוז שבצפון סוריה פועלים שלל הגורמים המעורבים במלחמת האזרחים, כולל ארצות הברית, רוסיה וטורקיה, וכן צבאו של בשאר אסד, הכורדים וארגוני אופוזיציה יריבים של דאעש.

אל-עדנאני, בן 37 ויליד אידליב, הוא אחד מבכירי הארגון הקיצוני ומותו מהווה מכה נוספת לשרשרת הפיקוד שלו. הוא נהג לשחרר קלטות קול ובהן עודד מוסלמים במערב לבצע פיגועים בכל הדרכים שעומדות לרשותם, בין אם על ידי דריסה, דקירה או הרעלה. במאי אשתקד הציבה וושינגטון פרס של חמישה מיליון דולר למי שיעביר מידע על אל-עדנאני. קולו נשמע יותר מזה של מנהיג "המדינה האסלאמית", שככל הנראה פצוע באורח קשה.

עוד בנושא:
"רק טיפה באוקיינוס": אותרו 72 קברי אחים של דאעש בסוריה ובעיראק
הלחימה בסוריה מחריפה - וכך העימות האפשרי בין ארה"ב לטורקיה
תימן: יותר מ-50 הרוגים בפיגוע התאבדות של דאעש בעיר עדן

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נולד בסוריה. מוחמד אל-עדנאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא היה מעורב בפעילות טרור עוד בתחילת העשור הקודם, לאחר פלישתה של ארצות הברית לעיראק ב-2003. אל-עדנאני חצה אז את הגבול כדי להצטרף לשלוחת אל-קאעדה בעיראק, שהונהגה באותה תקופה על ידי אבו מוסאב א-זרקוואי. לפי דיווחים שונים, הוא נעצר ב-2005 על ידי צבא ארצות הברית והוחזק במאסר במשך חמש שנים.

הוא הופיע בתעמולה של הארגון עוד ב-2011, אז נקרא "המדינה האסלאמית בעיראק" בטרם התנתק סופית מאל-קאעדה כעבור כשלוש שנים. לפי ההערכות, הוא קיבל את סמכויותיו של עומר א-שישאני, שנחשב לשר המלחמה של "המדינה האסלאמית". בחודש שעבר אישר דאעש כי א-שישאני נהרג בקרב מדרום למוסול שבעיראק. ההודעה נמסרה לאחר שורת דיווחים והודעות על מותו, כולל אחת של ארצות הברית מחודש מרץ, שבה נטען כי חוסל בתקיפה בסוריה.

בתחילת השנה אישר דאעש כי מוחמד אמווזי, שכונה ג'ון הג'יהאדיסט, חוסל בתקיפה אווירית בא-רקה, בירת הארגון בסוריה. אמווזי הבריטי היה עורף הראשים של החטופים המערביים שהוחזקו בידי הארגון והוצאו להורג בחודשים שחלפו מאז ההכרזה על חליפות אסלאמית ביוני 2014.

(עדכון אחרון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully