וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 3 שנים: זינוק של 40% במספר המורים הערבים במגזר היהודי

29.8.2016 / 0:04

מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי מספר המורים בבתי ספר יהודיים צמח עקב תכנית מיוחדת לשילובם. כעת, בעקבות קמפיין חדש, פנו עוד עשרות כדי להצטרף למערכת - חרף התנגדות חלק מההורים

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

מספר המורים הערבים המלמדים בבתי ספר של המגזר היהודי עלה ב-40% בתוך שלוש שנים – כך עולה מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS, ולפיהם בשנת הלימודים הקודמת העסיק משרד החינוך 588 מורים ערבים בבתי ספר יהודיים לעומת 420 לפני שלוש שנים. הגידול התרחש בעקבות הפעלת התכנית לשילוב מורים ערבים במקצועות אנגלית, מתמטיקה ומדעים.

התכנית החלה בשנת 2013 מתוך מטרה לטפל בעודף מורים בחברה הערבית ולקדם "חיים משותפים בין אזרחי המדינה היהודים והערבים". היא מופעלת בידי מנהל עובדי ההוראה במשרד החינוך בשיתוף עם מכון "מרחבים", ועל פי נתוני המשרד, הגידול המשמעותי ביותר חל במקצועות האנגלית, המתמטיקה והמדעים – עם 76% יותר מורים, 240 לעומת 136.

גם מספר המורים הערבים לשפה הערבית גדל מ-169 ב-2013 ל-212 ב-2016 – צמיחה של 40%. עם זאת, הנתונים כוללים רק מורים העובדים במשרד החינוך, אך עובדי הרשויות המקומיות אינם נכללים בהם – ועל כן לפי הערכות, המספרים גבוהים בהרבה.

עוד ידיעות בנושא חינוך בוואלה! NEWS:
בשורה לתלמידים בחינוך המיוחד: שנת הלימודים תתארך בשבועיים
התכנית של משרד החינוך לא מיושמת - וההורים משלמים הון על ספרים
"מהפכה": המענה בעניין הזכאות לסבסוד מעונות יום יינתן בתוך שלושה ימים

מורה לערבית. ShutterStock
70% מהמורים שאינם מלווים בתהליך הקליטה - נושרים/ShutterStock

לפי נתוני מכון "מרחבים", המלווה את המורים הערבים בתהליך קליטתם במערכת, רק 10% מהמורים המלווים נושרים מהארגון לעומת 70% שאינם מלווים. היוזמה לקליטת המורים הערבים מלווה בקמפיין חדש של ארגון "אנו" שמעודד מנהלי בתי ספר ומורים להצטרף לתכנית. רק בשבוע האחרון, בעקבות הקמפיין, פנו ל"מרחבים" מאות מורים ערבים המעוניינים להשתלב בבתי ספר יהודיים, רובם מאזור הצפון, שבו היצע המורים גובר על הביקוש.

למרות הנתונים המעודדים, מתוצאות סקר שפורסם לפני כשלושה חודשים בוואלה! NEWS נראה כי רוב ההורים במגזר היהודי דווקא מתנגדים לשילוב מורים ערבים בבתי הספר של ילדיהם. הנתונים בסקר העלו כי במקרה של שיבוצו של הילד בכיתתו של מורה ערבי, יעדיפו 30% מההורים היהודים יעדיפו כי האחרון יהיה נוצרי ולא מוסלמי. 40% יקבלו מורה ערבי משתי הדתות, אחוז בודד יעדיף מורה מוסלמי ואילו 21% לא יסכימו כלל לנוכחותו של מורה ערבי – נוצרי או מוסלמי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו מאוד שמחים ומרוצים, ועובדים קשה כדי שהדבר הזה יקרה, אפשר יותר", אמר יוני בלסבלג, מנהל הקמפיין. "שילוב מורים ערבים בחברה היהודית זו הזדמנות חינוכית יוצאת דופן וחשובה, ונושאת בשורה בקשר בין אנשים בשתי החברות. הייתי שמח אם בתי ספר לא יפספסו את ההזדמנות הזו".

אייל רם, מנהל מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך, הסביר את מטרת התכנית ואמר כי "התכנית מהווה הזדמנות לחיות חיים משותפים ודו-קיום בין החברות וכן נותנת מענה לעודף מורים במגזר הערבי, ולחוסר מורים במגזר היהודי במתמטיקה אנגלית ומדעים".

אסתי הלפרין, מנכ"לית מכון "מרחבים" אמרה כי התכנית לשילוב מורים ערבים מחוללת שינוי משמעותי. "התכנית מובילה מהפכה בהיבטים התעסוקתיים ובהיבטים של שילוב אזרחי המדינה הערבים בחיים המשותפים", הסבירה. "אנחנו במגמת עלייה, לא במספרים גדולים בגלל האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם. כל מורה כזה משפיע על אלפי תלמידים לאורך השנים. תהליך ההשתלבות הוא מורכב וצריך להתייחס למגמה - שהיא עלייה. אני מעריכה שבשנה הבאה המגמה הזו תמשיך".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully