וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר בצה"ל: "התקיפה בעזה הייתה חריגה - 50 יעדים בשעתיים"

22.8.2016 / 9:30

הקצין הסביר כי אחרי ירי הרקטה לעבר שדרות, בצה"ל אין כוונה להשלים עם המצב: "יש לנו כוונה לטפל בכל סוגי התשתיות". על תגובת חמאס אמר: "אם השקט יופר, אנחנו מוכנים גם לפעולות אחרות". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן צילום: בני בן סימון

צה"ל שינה את כללי המשחק ברצועת עזה – כך הבהיר הבוקר (שני) קצין בכיר. "מה שקרה הלילה ברצועה זו תקיפה חריגה. מדובר בתקיפה של 50 יעדים במשך יותר משעתיים". הבכיר הסביר כי בעקבות ירי הרקטה אתמול לעבר שדרות, בצה"ל אין כוונה להשלים עם המצב. "כן יש לנו כוונה לטפל בכל סוגי התשתיות".

התגובה החריפה של צה"ל לא הובילה – לפחות בינתיים – לירי נוסף של רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. "אנחנו מוכנים גם לפעולות אחרות אם השקט יופר", הסביר הקצין הבכיר על האפשרות שחמאס יגיב. אף ש"אכנאף בית אל-מקדס", ארגון סלפי המזוהה עם דאעש קיבל אחריות לשיגור הרקטה לשדרות, בצה"ל עדיין לא אישרו זאת. "אנחנו לא יודעים מי שיגר את הרקטה לעבר העיר שדרות", אמר הקצין הבכיר.

מאז הירי לעבר ישראל תקף צה"ל פעמיים ברצועת עזה. פעם אחת מיד לאחר נפילת הרקטה בשדרות, אז הותקפו תוך עשר דקות שני יעדי טרור על ידי טנק וכלי טיס. הפעם הנוספת הייתה סמוך לשעה 22:00 בלילה, כשכלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על עשרות תקיפות שפגעו במטרות של כלל הארגונים הפועלים ברצועה. למרות הדיווחים הפלסטיניים על שני פצועים קל בתקיפות האוויריות, הבהיר הקצין הבכיר כי בצה"ל לא מכירים נפגעים.

לקריאה נוספת:
מציאות ישנה-חדשה: התקיפות בעזה לא ישנו את כללי המשחק בין ישראל לחמאס
בפעם השנייה ביממה: צה"ל תקף מטרות בעזה בתגובה לירי לשדרות
לא חיכו ללילה: בצה"ל הגיבו מהר לירי הרקטה - והעבירו מסר לחמאס

הפגזות חיל האוויר ברצועת עזה אמש 21.8. טוויטר, צילום מסך
תקיפות צה"ל בעזה, הלילה/צילום מסך, טוויטר

מדובר צה"ל נמסר אמש כי "כלי טיס של חיל האוויר תקף כמה תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שדרות מוקדם יותר היום, המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל". בצה"ל הדגישו כי "ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה". בתגובה לתקיפות של צה"ל הטיל חמאס את האחריות להסלמה באזור על ישראל. בהודעת הארגון נכתב כי "מדובר ברצון של ישראל ליצור משוואות חדשות".

הרקטה ששוגרה אתמול בשעות הצהריים לעבר שדרות פגעה בחצר בית בשדרות, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק רב. לאחר שראש העירייה הורה על חזרה לשגרה, נערך בשעות הערב בעיר פסטיבל "לייב שדרות". אולם האירוע נקטע עם הישמע קולות התקיפות הישראליות ברצועה שגרמו לבהלה ואזרחים רבים תועדו נמלטים למסתור בזמן שההופעות על הבמה המשיכו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully