וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית תופת, נשק על גג גן ילדים ו-4 רציחות: אישום נגד חסין ואנשיו

21.8.2016 / 13:15

כתב האישום מגולל מסכת של פשיעה חמורה של העבריין מוטי חסין ואנשיו המזוהים עם ארגונו של אברג'יל, נגד ארגון מוסלי ומי שחשדו שערק אליו. על יריבות זו שילמו בחייהם ג'ורדן אזולאי, שרון מזרחי, רמי אמירא ואיציק גפן

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

היריבות בעולם הפשע בין ארגון מוסלי לארגון אברג'יל עולה מדרגה: פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע, העבריין מוטי חסין. חסין הואשם יחד עם עוד חמישה ממקורביו, האחים שלמה (שלומי) ואופיר ניאמצ'יק, בני 32 ו-33 מבת ים, עמית פוגל, בן 30 מראשון לציון, יהושע רבי, בן 32 מבת ים, ושלמה גבריאלי, בן 30 מתל אביב. הם מואשמים בשורת עבירות, שבראשן מקרי הרצח של יצחק גפן, ג'ורדן אזולאי, שרון מזרחי ורמי אמירא. כתב האישום נגד השישה הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות חקירה 1311 שניהלו יחאב"ל ולהב 433 נגד ארגוני הפשיעה ושבמהלכה גויסו עדי מדינה.

הרקע לפרשה היא סכסוך שהתגלע בין ארגון אברג'יל, שבראשו עומד יצחק אברג'יל, וארגון מוסלי שבמסגרתו, נחשדו מקורבי אברג'יל כמי שעברו לשתף פעולה עם חבורת מוסלי. בנוסף לכך, בארגון אברג'יל חשדו גם שאנשי מוסלי אחראים לרציחות של אנשי שלומם. חסין והאחים ניאמצ'יק השתייכו לחבורת "ראשון לציון מערב" ששיתפה פעולה עם ארגון אברג'יל, וממנו גויסו שני עדי המדינה בתיק.

לקריאה נוספת:
התפתחות בפרשת החיסולים בעולם התחתון: נמצאו שרידי גופת נעדר מ-2011
החיסולים בעולם התחתון: מוטי חסין הוא ראש ארגון הפשע שנעצר בחשד לרצח
הותר לפרסום: בכיר בארגון פשע החשוד במעורבות ב-3 מעשי רצח נמלט מהארץ

מוטי חסין, כתב אישום נגד מעורבים בפרשת 1131. בית משפט מחוזי תל אביב. 21 באוגוסט 2016. מגד גוזני
מכלי מתכת מלאים בגז בישול. מוטי חסין, היום/מגד גוזני

כתב האישום מפרט כיצד בתחילת 2015 קשר חסין, שלומי ניאמצ'יק ועד המדינה תכננו להביא למותו של אביאל וואהל, בכיר בחבורת מוסלי שעומד גם הוא לדין בגין כמה עבירות, אולם לפחות בחלק מהם צפויה הפרקליטות לחזור בה מהאישום. לצורך ביצוע תכנית הקשר, תכננו הקושרים לייצר יחד עם אחרים רכב, ובתוכו מטען חבלה, שאותו יחנו סמוך לבית אמו של וואהל בהרצליה, כך שכאשר יגיע וואהל לבקר את אמו ביום שישי, יפעיל עד המדינה את מטען החבלה.

לאחר שהצטיידו במודיעין הדרוש לגבי השעות שבהן מגיע וואהל לבקר את אמו, הורכבו על רכב גנוב מסוג מאזדה 6 לוחיות זיהוי של רכב אחר מסוג מאזדה, ובין מושב הנוסעים האחורי למושב הקדמי הוכנס מכל מתכת ("בלון") במשקל 12 קילוגרמים המכיל גז בישול. בנוסף לכך, מכל פלסטיק גדול המכיל בנזין וארבעה שקי חול הונחו על גבי מושב הנוסעים האחורי, כששמיכה מכסה אותם.

כמו כן, הורכבו חמישה מכלי מתכת ("בלונים") המכילים גז פרופאן ו-12 גרביים אשר לכל אחד מהם הוכנסו עשרות ברגים ואומים, יותר מ-500 במספר, הוסלקו בתוך הדופן הימנית של הרכב: שלושה מכלי גז בתוך דופן דלת ימנית קדמית ושני מכלי גז בתוך דופן דלת ימנית אחורית. במרץ 2015 כשחסין, שלומי והקושרים האחרים היו אמורים לקבל את רכב החבלה כדי להחנותו סמוך לבית אמו של וואהל, תפסה משטרת ישראל את הרכב, וכשמי מטעם האחרים הודיע על כך לשלומי וחסין, נזנחה התכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלומי ניאמצ'יק, כתב אישום נגד מעורבים בפרשת 1131. בית משפט מחוזי תל אביב. 21 באוגוסט 2016. מגד גוזני
שלמה ניאמצ'יק, היום/מגד גוזני

לפי כתב האישום, חסין, בן 37 מראשון לציון, אופיר ושלמה ניאמצ'יק, בני 32 ו-33 מבת ים, ואחרים קשרו לרצוח את גפן, שהשתייך לארגון אבוטבול. ב-19 בדצמבר 2011 קבעו שלמה ניאמצ'יק וגפן להיפגש בתחנת דלק בתל אביב. שלמה תיאם את המפגש עם קושרים נוספים, ואז נסע לתחנה רכוב על אופנוע שבו נהג אדם אחר. עם הגיעם לתחנה התיישב ליד שולחן, כשהנהג הסיע את האופנוע לכיוון היציאה מהתחנה והמתין לו שם. בשלב מסוים הגיע גפן לתחנה והצטרף לשולחנו.

כדקה לאחר מכן, התקשר הנהג ושוחח עם הקושרים האחרים שהמתינו אותה שעה סמוך לתחנה. בעקבות השיחה הגיעו הקושרים רכובים על גבי אופנוע ונסעו הישר אל עבר השולחן שלצדו ישבו שלמה וגפן. עם הגיעם לשולחן, ירד אחד מהם מן האופנוע, ותוך ששלמה נמלט אל עבר האופנוע והנהג שהמתין לו, ירה אחד הקושרים כמה כדורים בגופו של גפן, ושב ועלה על האופנוע. לאחר מכן נמלטו שני האופנועים מהזירה.

רמי אמירה, אחד מבכירי העולם התחתון שחוסל. מעריב
נורה ומת במקום. רמי אמירא/מעריב

כתב האישום מגולל גם את השתלשלות האירועים שהובילו לרצח רמי אמירא בפברואר 2011. חלק מהנאשמים חשדו כי בכוונתו של אמירא, איש אברג'יל בעבר, לפגוע בדניאל סמארה, שהשתייך לחבורת "ראשון לציון מערב". על רקע זה החליטו פוגל ואחרים לגרום למותו של אמירא. בעקבות החלטה זו הם ערכו תצפיות סמוך לביתו כדי ללמוד את סדר יומו ותנועותיו. ב-2 בפברואר הגיעו השלושה בסמוך לביתו של אמירא וישבו ברכב כשלידם אופנוע וברשותם אקדח.

בשלב מסוים הבחינו באמירא יוצא מביתו רכוב על אופנוע ומלווה על ידי קרוב משפחתו שרכב על אופנוע אחר. פוגל ושמוליק דוד המנוח יצאו אז מהרכב, עלו על האופנוע ורכבו אחריו. כשנעצר אמירא ברמזור, התקרבו אליו השניים ופוגל ירה בו שלושה כדורים והביא למותו במקום. מיד לאחר הירי, נמלטו פוגל ושמוליק דוד, וקרוב משפחתו של אמירא החל לנסוע אחריהם בניסיון לעצור בעדם. משהבחין בו, ירה פוגל מאקדחו לעברו, בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה.

ג'ורדן אזולאי, שרידי גופתו אותרו לאחר שנעדר משנת 2011. אתר פוסטה, ספק 500
ג'ורדן אזולאי/ספק 500, אתר פוסטה

רצח נוסף שפוענח במסגרת החקירה ומופיע בכתב האישום הוא של ג'ורדן אזולאי ב-27 בספטמבר 2011. בעקבות סכסוך בין החבורות, שנבע בין היתר מחשש כי אזולאי ביקש לפגוע בסמארה, קשרו פוגל, שמוליק דוד, חסין ושלמה ניאמצ'יק עם אחרים לרצוח אותו. שלמה ניאמצ'יק היה זה שסיפק לקושרים את האקדח. לפי התכנית, הקושרים החליטו לגרום לאזולאי להגיע באמתלת שווא לחולות פלמחים, שם הם יחפרו מבעוד מועד קבר, וכשיגיע, יירו בו למוות ויקברו אותו במקום.

לשם כך הם העמידו פנים כאילו הם מתכננים לרצוח את סמארה, והציעו לאזולאי להצטרף אליהם. ביום הנקוב נסעו שניים לחולות פלמחים וכרו שם קבר. בשעות הערב נפגשו חלק מהם עם אזולאי בגינה בראשון לציון ומשם נסעו לחולות. עם הגיעו של אזולאי למקום, התפתח מרדף אחריו, עד שהתמוטט במהלך מנוסתו ונפל על הארץ. בשלב זה הלמו בו שניים מהנאשמים באגרופיהם ובאבנים עד שמת. לאחר מכן קברו אותו בבור שהוכן מבעוד מועד ונמלטו חזרה לעיר. בהמשך הם שטפו מעליהם את דמו והחליפו בגדים, ופוגל נסע לשרוף את הקסדות ואת הבגדים שלבשו השניים במהלך הרצח. לאחר מכן הלכו כולם לביתו של חסין, שם התקלחו וסיפרו לנוכחים על האופן שבו התבצע הרצח. למשמע דבריהם, נתן להם חסין נעליים להחלפה וכן נתן להם סכום כסף, והשניים נסעו לים המלח לשטוף את שרידי הדם שאולי נשארו עליהם מהאירוע.

מצבור נשק על גג גן ילדים בבת ים

לבסוף, מתאר כתב האישום את האירועים שהובילו לרצח שרון מזרחי. בעקבות רצח סמארה ואוהד פרנקו ב-20 בפברואר 2012, הנאשמים חשדו כי מזרחי סייע למעשה. הם החליטו לרצוח אותו והחלו לתצפת עליו. כשלמדו שמזרחי מנסה להשיג נשק כדי לפגוע במישהו אחר, החליטו הקושרים לגרום לו לפגוש בהם באמתלת שווא – שהם יספקו לו את הנשק – ובמהלך הפגישה ירצחו אותו. ב-9 בספטמבר באותה השנה, נפגש יהושע רבי עם מזרחי בבת ים. מזרחי ישב ברכבו ורבי ניגש אליו וירה בו 12 כדורים עד שמת.

בנוסף לכך, אופיר ניאמצ'יק נאשם כי גנב נשק מקצין צה"ל, וחסין ושלמה ניאמצ'יק נאשמים כי החזיקו כלי נשק על גג גן ילדים בבת ים. כמו כן, פוגל מואשם כי החזיק אמצעי לחימה שונים, כאשר חלקם הוחזקו בפיר מעלית בבניין מגורים בראשון לציון וליד בית ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully